[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 19:01

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:16

Granoek schreef:
[ [url=m/a1iZ3f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een echte piste!

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 19:40

Dat is het zeker! :D

Ik maak het mijn missie om Duke mee te nemen naar zo veel mogelijk vreemde plaatsen dus vandaag was het wedstrijdterrein hier in het dorp aan de beurt omdat mijn trailer WEERAL naar de garage moet omdat hij WEERAL afgekeurd was. Lang verhaal, will explain later.

Dus te voet naar het wedstrijdterrein gelopen, dat is zo'n 20min wandelen, Duke en Dexter mee (voor moral support) en een kennis van me heeft de poort voor ons open gedaan. Hij komt altijd hier in de zaak koffie drinken en vraagt al heel lang wanneer ik daar eens ga rijden haha

Duke was heel braaf, onderweg ook :) Zal het nog in geuren en kleuren uitleggen maar nu ga ik even eten

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:25

Wat leuk dat je met hem op pad bent geweest naar een nieuwe plek. En wanneer neem je die hindernissen mee? ;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 22:11

Haha euhhhh tel daarvoor nog maar eens een paar jaar bij _O-

Ik moet de foto’s die mijn vriend gemaakt heeft nog even omzetten maar alvast korte uitleg;

We gingen dus te voet naar daar, het is 1,7km dus goed te doen. Wel nog ernaast gelopen want die richting zijn we nog niet uit geweest. Dexter mee, die sjokte natuurlijk braaf met mijn vriend mee. Denk ook wel dat hij het fijn vond om er bij te zijn (en zelf niet te hoeven werken) :). Toen hij mij het zadel zag nemen om op Duke te leggen draafde hij huphup naar de overkant van de wei, wegwezen zei hij! Duidelijk weer :+

Onderweg schrok Duke een keer van een hond die tegen een poort sprong maar dat was ook na een paar seconden weer goed. Verder helemaal geen gekkigheid!!

Daar aangekomen eigenlijk niks nerveus, gelijk super chill. Zal ook wel steun hebben gehad aan Dexter, dat wilde ik nét afleren maar ik was blij dat hij mee was.
Toen we de hoefslag wat gingen verkennen wilde hij namelijk wel hele tijd Dexter zijn hoek in gaan. Daar viel hij hele tijd stil en ik vond het wel fijn dat we nu de mogelijkheid hadden om dit te oefenen! Na een paar rondjes was het ook klaar :D lekker wat gedraafd maar daar zat weinig tempo in vandaag. Misschien is die 1,7km op nuchtere maag hem te zwaar _O-

Hij was wel echt super braaf gewoon, geen gekke kuren en geen geklooi :) voor herhaling vatbaar!

In een treintje terug naar huis
Afbeelding

Dikke Duke. Foto vertekent, hij is nog steeds dik
Afbeelding

En ik heb mijn kunststof beugelriemen laten vervangen voor leren en dat is echt de beste keuze ooit geweest, ZO BLIJ MEE
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:14

Fijn dat ie zo braaf was! Wat leuk :)
En Dexter die weg rent bij het zien van het zadel, wat een paard toch ook ;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 22:34

Ja het is me er eentje maar ik krijg zo veel rust van Dexter altijd

Heb wel deze foto al van instagram

Afbeelding

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 00:05

Singelstoten en/of beugelriemen?

Flink hoor! Kan me alleen niet goed voorstellen hoe blij je weeral was met je paard en hoe actief hij was :') Je hoofd is weer geweldig :D

Lys_PPA

Berichten: 1374
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:41

Goed dat je ze over de weg mee hebt kunnen nemen naar het andere terrein. Is dat Dongs kamp? Komt me ergens bekend van voor in ieder geval...

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 10:26

Lol haha singelstoten natuurlijk, stom rund dat ik ben _O- de oude waren iets kunststof achtig en telkens als ik wilde aansingelen ging dat materiaal dubbel zitten grrr. Had dit echt veel eerder moeten doen.

Hij was helemaal niet actief hahahaha, telkens we A voorbij waren richting Dexter kwam er ineens gas op. Van Dexter weg een stuk minder :+ hij liep op rechts wel ontzettend houterig nog. Heb echt wel veel aan u gedacht hoor! Als hij zo wat stom deed in de hoek van Dexter dacht ik 'Stral zou zeggen vooruit rijden' en dan deed ik dat en dat werkte en toen was het na 3 rondjes ook helemaal weg!

Lys ja dat is op Dongskamp :D ooit geweest of van hier in de buurt?

Lys_PPA

Berichten: 1374
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:09

Grappig, ik ben een beetje rond aan het kijken voor oefenwedstrijden in de omgeving. Deze is voor mij 28km rijden en ik vind het een mooie locatie! Zou leuk zijn om deel te nemen maar ik kom qua tijd en het regelen van hulp (voorlezer) niet helemaal uit dus denk dat ik hem over moet slaan. Wellicht volgende keer :)

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:18

Granoek schreef:
Lol haha singelstoten natuurlijk, stom rund dat ik ben _O- de oude waren iets kunststof achtig en telkens als ik wilde aansingelen ging dat materiaal dubbel zitten grrr. Had dit echt veel eerder moeten doen.

Hij was helemaal niet actief hahahaha, telkens we A voorbij waren richting Dexter kwam er ineens gas op. Van Dexter weg een stuk minder :+ hij liep op rechts wel ontzettend houterig nog. Heb echt wel veel aan u gedacht hoor! Als hij zo wat stom deed in de hoek van Dexter dacht ik 'Stral zou zeggen vooruit rijden' en dan deed ik dat en dat werkte en toen was het na 3 rondjes ook helemaal weg!

Lys ja dat is op Dongskamp :D ooit geweest of van hier in de buurt?

haaa goed zo, complete hersenspoeling, daar ga ik voor }> :Y)

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 14:53

Lys_PPA schreef:
Grappig, ik ben een beetje rond aan het kijken voor oefenwedstrijden in de omgeving. Deze is voor mij 28km rijden en ik vind het een mooie locatie! Zou leuk zijn om deel te nemen maar ik kom qua tijd en het regelen van hulp (voorlezer) niet helemaal uit dus denk dat ik hem over moet slaan. Wellicht volgende keer :)

Argh die zijn meestal als ik moet werken anders kwam ik helpen!


Stral schreef:
Granoek schreef:
Lol haha singelstoten natuurlijk, stom rund dat ik ben _O- de oude waren iets kunststof achtig en telkens als ik wilde aansingelen ging dat materiaal dubbel zitten grrr. Had dit echt veel eerder moeten doen.

Hij was helemaal niet actief hahahaha, telkens we A voorbij waren richting Dexter kwam er ineens gas op. Van Dexter weg een stuk minder :+ hij liep op rechts wel ontzettend houterig nog. Heb echt wel veel aan u gedacht hoor! Als hij zo wat stom deed in de hoek van Dexter dacht ik 'Stral zou zeggen vooruit rijden' en dan deed ik dat en dat werkte en toen was het na 3 rondjes ook helemaal weg!

Lys ja dat is op Dongskamp :D ooit geweest of van hier in de buurt?

haaa goed zo, complete hersenspoeling, daar ga ik voor }> :Y)

Ja ik was alleen helemaal kwijt wat er nu met mijn benen moest gebeurden *schaam schaam*

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 14:55

Ik heb trouwens de foto’s omgezet, zal ik maar alvast een HAW topic openen? _O- :Y)

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 20:50

Ik ben super afwezig weer maar de zomer is bijna voorbij en dan hoop ik terug een leven te hebben!
Vandaag is normaal mijn vrije dag maar omdat onze jobstudenten weer naar school zijn en het weer nog steeds super is, ging dat dus ook niet door :')
Tussen de druktes in nog wel even snel de pony’s opgezadeld om er even een klein uurtje tussenuit te knijpen, had het wel even nodig.

Vanmorgen weer hooi gaan halen en daar aangekomen kwam ik er achter dat de laadklep van de trailer kapot is. Nét 3 weken bij de garage gestaan, goedgekeurd en nu dit -:(- Kon er eigenlijk even niet meer bij, maarja.

Even wat fotootjes van vanmiddag, niet veel speciaals maar fijn dat het na 2 weken ook gewoon opstappen en wegrijden is met die kleine <3

Afbeelding

Afbeelding

Die manen, wat moet ik er over zeggen...
Ik kan er niks aan doen

Afbeelding

Dexter er ook nog eens lekker mee op uit, topper <3

Afbeelding

Enge rode stukken op de weg zijn niet meer eng!

Afbeelding

vikawiek

Berichten: 1556
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:46

Ik vind het zo leuk dat je ze altijd ponies noemt, als iets geen ponies zijn zijn dat die van jou <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 23:48

Haha maar ik vind pony’s liever klinken dan ‘de paarden opzadelen’. Hoewel in de praktijk vaak het tegengestelde waar blijkt te zijn, maar oké :+

Nog leuk nieuws trouwens! Helemaal vergeten.
November/december kan ik weer met de twee joekels samen op pad want dan krijgen we een nieuwe auto!
Eindelijk eentje die 3,5t mag trekken := hij is besteld dus nu wacht ik vol spanning :D

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:23

Je was vergeten wat je met je benen moest doen? Eh: gebruiken? :') weet niet meteen wat je bedoelt haha.

Echt leuk dat ie flink blijft ondanks je druk leven!

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 22:44

Stral schreef:
Je was vergeten wat je met je benen moest doen? Eh: gebruiken? :') weet niet meteen wat je bedoelt haha.

Echt leuk dat ie flink blijft ondanks je druk leven!

Ja of binnen nu naar achter moest of buiten naar achter enzo :')

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 00:40

Granoek schreef:
Stral schreef:
Je was vergeten wat je met je benen moest doen? Eh: gebruiken? :') weet niet meteen wat je bedoelt haha.

Echt leuk dat ie flink blijft ondanks je druk leven!

Ja of binnen nu naar achter moest of buiten naar achter enzo :')

Binnen moet nooit naar achter :D
Sowieso voor waar jij nu zit moet je buiten hoogstens beetje naar achter leggen als je wijken wil doen, cirkel vergroten, maar Duke moet vooral vooruit dus das gewoon 2 benen er normaal aan :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 12:14

Als we van dit komen...
Afbeelding

Afbeelding

En het is nu zo...

Afbeelding

Dan is er toch wel ieniemini verschilletje of beeld ik me dat in? Ik heb wel het idee dat er al heel wat buik weg is! Steekt ook niet meer zo uit aan de zijkanten

Sintara

Berichten: 7523
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:15

Ik zie echt een groot verschil, vooral ook op zijn kont!
De buik vermijd ik altijd als referentiepunt, want als ze net flink hebben gegraast of een paar kilo hooi naar binnen hebben gewerkt hebben ze allemaal wel een tonnetje

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 12:34

Ja en zijn schouder is niet meer zo spekkig ook. Heb ook de merrie van mijn zus weer naar huis gehaald, verschillende redenen maar voor mij vooral fijn als ik eens met 1 op pad wil, dan blijft de andere niet alleen achter. Ook zo’n fijne merrie is dat, heb echt een zwak voor haar. Een jaar stil gestaan en gewoon opstappen en wegrijden, onder zadel naar hier gehaald.

16 jaar is ze alweer!
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:41

Wat fijn dat je er zo mee kan wegrijden.

Lys_PPA

Berichten: 1374
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:01

Zag het op je instaverhaal, altijd handig zo'n paard - opstappen en wegrijden.

En er zit inderdaad wel verschil in, goede vooruitgang!