mirjamalvaro schreef:Hey MWM
Met middendraf kan ik helaas nog niet te veel meegeven. Dan word hij helaas lang en valt uit elkaar. Nog een erfenis van al die jaren verkeerd trainen zeg maar.
( krijg gelijk weer zo'n gevoel van; kan er ook niets van boehoeeee)
Heb ie dat nou ook! Da's toch fijn, heb ik ook!!!
souls united!Gaat paarden uit wei vissen, dat kan ze wel...

)
Het is ook meer het gevoel van meegeven, dan echt wegsteken of echt ruimte geven. En eerst opvangen, in balans hebben, been geven en heel voorzichtig wat toestaan. Maar ik oefen dus wel heel veel dat been geven hand volgen betekent en niet hoofd omhoog. Dat was bij ons een dingentje, been geven was hoofd omhoog en niet naar voren. Dat werd daarna hoofd omhoog, maar wel meer tempo, daarna hoofd omhoog en rennen. Oh en pas later werd het hoofd braaf naar hand blijven houden en qua tempo beter wat ik vraag.

) Want het komt heel nauw. Een klein beetje versnellen kan al verlies van geslotenheid betekenen. Ik voel het ook omdat de gang dan vlakker wordt, de veer er uit gaat ( niet dat ze veel veer heeft, maar je kan het wel voelen ). Die veer voel ik ook terug in mijn handen. Als ze goed gaat dan is het contact heel prettig elastiek en niet te veel en niet te weinig druk.