Whinny heeft een bultje op haar voorknie, kan wat onschuldigs zijn, maar is even afwachten.. DA heeft ernaar gekeken en nu 6 weken even aankijken en niet longeren oid.. ze loopt loepzuiver dus dat is fijn.. maar toch.. jonge paarden
Peppel, mooi zeg! en wat heeft die van jou al een gave flinke hals!
Ik lees al een tijd mee en heb me al weer even geleden voorgesteld maar moet toch even kwijt hoe onze 3 jarige het doet, HIJ DOET HET NAMELIJK SUPER GOED!!!!! We hebben dit paard gekocht naar een moeilijke situatie thuis (echtscheiding van m'n ouders die 3 jaar heeft geduurd), en het was dus allemaal maar een beetje de vraag of dit de juiste zou zijn. Hij moest braaf zijn, we moeten er met 3 goed mee overweg kunnen (familie paard voor mijn moeder, zusje en mij) en hij moet ook wel wat aanleg hebben voor de (dressuur)sport. Een heel lijstje eisen dus en het budget was natuurlijk niet oneindig groot, dus het werd een jonge Maar IPhone (ja zo heeft meneer helaas echt, al krijgt hij voor de sport wel een nieuwe naam), doet het perfect. Hij rijden gaat steeds beter en ik kan hem ondertussen zelfs helemaal alleen doen. Binnenkort gaat m'n moeder er ook voor het eerst op, maar ik verwacht geen problemen. Hij krijgt een hele hoop te zien op stal en let wel op maar is geen bangerik. Wat betreft zijn lopen moet hij nog beter maar ik zou er zou een B proefje op durven starten, helaas val ik onder de "beroepsruiters" volgens de KNHS (Terwijl ik bij de pony's wat heb gehobbeld en de echte beroepsruiters hier in de regio wel nog alles mogen rijden) dus trainen we rustig nog even verder en komt hij hopelijk volgend jaar zomer in de L2 uit. Misschien dan ook nog met m'n moeder en zusje (die helaas beide ook onder diezelfde regel van de KNHS vallen) dus even kijken hoe alles gaat.
TheWelsh
Geplaatst: 09-08-16 18:23
Tof dat het zo goed gaat! Hoe komt het dat jullie daar onder vallen? Sorry heb geen kaas gegeten van wedstrijden
welshfan97
Geplaatst: 10-08-16 12:53
bontesok schreef:
Tof dat het zo goed gaat! Hoe komt het dat jullie daar onder vallen? Sorry heb geen kaas gegeten van wedstrijden
Wij wisten helaas ook niet van het bestaan van deze regel af maar omdat we allemaal meerdere paarden/pony's in het Z hebben gehad vindt de KNHS ons dus beroepsruiters. Echter beoefenen we de paardensport echt alleen hobbymatig en hebben dus elkaars pony's uitgebracht in het Z, mede om zo met een "beperkt" budget toch zo veel mogelijk te leren. Achja we gaan hierom echt niet onze 3jarige wegdoen want daarvoor vind ik hem veel te leuk!
F_inley
Geplaatst: 10-08-16 22:02
Peppel01 schreef:
[ [url=m/MnvaxQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Layan showt zijn nieuwe kaptoom even. Wat is het toch een schat!
Staat haar goed
Vandaag weer een hele fijne les gereden nadat hij maandag stront vervelend was maakte dit een hoop goed
Azmay
Geplaatst: 11-08-16 11:47
Had eerder willen reageren maar het internet op mijn telefoon is niet stabiel: Prachtige kaptoom, geweldige kleur! Die ziet er al wel ouder uit dan 3 welshfan, mooi paardje hoor.
Diva is gisteren voor het eerste bij de tandarts geweest, die van vorig jaar wilde haar nog niet behandelen en ergens baal ik daar nu wel van. Het bleek dat de voorste onderste kiezen die volgend jaar zouden moeten wisselen naar binnen aan het komen waren en aan de linkerkant had hij zelfs een wondje gemaakt in de tong. Verklaring voor het afvallen gevonden dus, ik had goed gezien dat ze anders was gaan kauwen de afgelopen weken. De tandarts vond zelf dat ik er mooi op tijd bij was. De tandarts was een heel fijne man en hij heeft Diva netjes behandeld, ze vond het natuurlijk niet prettig maar was zodra de verdoving uit was gewerkt weer helemaal haar brutale zelf. Volgend jaar weer een behandeling dus.
Ik weet niet of de tandarts zo graag op internet staat dus even een sterretje
Azmay gelukkig is de oorzaak gevonden hopelijk komt ze nu snel aan
No_No zonde van de snee dit zijn mooie foto's
Het regende zo hard vandaag dat ik Fin met de paraplu van de wei heb gehaald kan gewoon
LiindseyV
Geplaatst: 11-08-16 18:17
Een klein voorsmaakje van de les van Siebert en mij. Nu voor ergens rond de 10de X onder het zadel. Natuurlijk nog veel werk aan, maar ik kon niet meer trots zijn dan dat ik nu al ben! Wanneer ik alle foto's heb open ik wel even een apart topic ! Jammer dat de kwaliteit zo slecht is door hier te uploaden