Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:30

Oei stoute Sjef := gelukkig ben je blijven zitten.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:01

moniek...de shoot was vlak bij stal, hebben dar een mooi paadje met bomen ernaast. Klein stukje over de weg wandelen was wel best spannend. Zal zo alvast een voorproefje laten zien.
Leonie...gelukkig kon je blijven zitten!!

Wouw....vandaag op wedstrijd gegaan en op 20x20 binnen even ingereden. Wilde niet buiten inrijden i.v.m de hevige wind en mijn eigen veiligheid hihi.

In de eerste proef gaf ze een bok bij het aangalopperen waardoor we een aantal punten lieten liggen en vervolgens schrok ze ook nog even. Toch nog 1ste met 186....De tweede proef was ze er veel beter aan en waren we ook 1ste met 191. Trots op mijn puppypaard!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:06

Hierbij een voorproefje van de shoot van gisteren!

Afbeelding

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:16

Knap hoor al op concours, is hier nog ver weg haha.
Knappe merrie ook, leuk om zulke fotoos te hebben, ook nog wat hefstleuren opgezocht?

Mijn zus heeft gister de laatste wedstrijd met de moeder van de 3 jarige gehad, die gaat nu verder met haribo, en zijn moeder gaat voortaan volledig de fok in. Dier deed nog zo vreselijk dr best, zus was helemaal emotioneel.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:35

Gefeliciteerd Carmen met je mooie punten. De foto's zijn ook heel gaaf.

Met Sjef van de week ook eens een proefje geoefend. Dat viel nog vies tegen zo alles achter elkaar. Ook het aangaloperen op de volte was nog geen succes :D. Dus dat wordt nog even oefenen en ook wat meer proefgericht gaan rijden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:49

Carmuh, mooie plaatjes. Fijne wedstrijd zo te horen.

Ik maak geen foto's nu. Hij staat met een wintervacht en dat vindt ik echt niet mooi :n

Dat hij rustig was is deels ook wel omdat ze hier dag en nacht buiten staan. Dan staan ze al heelmwat uurtjes uit hun vacht te waaien voor je er op gaat zitten.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:49

loveslimpie schreef:
Wat ziet t er goed uit fok fanaat!

Hier zijn de 3-jarige ruinen terug gekomen uit de wei, ze zijn echt gegroeid als kool! Maar ze zien er goed uit, binnenkort gaan ze door een proffesionele ruiter ingereden worden.

Daminka liep vandaag wat minder, heel erg druk en aan het kijken naar de jonge merries, maar uiteindelijk prima ontspannen.

Mijn dag kan verder niet meer stuk, als angsthaas voor het eerst een meter gesprongen met de 4-jarige (v.Ukato), dat was echt super gaaf om te doen! :j

Cool Lonneke!!

Nou Treasure heeft haar eerste officiële wedstrijd er op zitten.
Gisteren nog wolfstandjes getrokken en wat haken weg gehaald, verdorie wat kwam dat precies verkeerd uit.
Ze is nu ongeveer een maand een combinatie met haar ruitertje dus ze hebben een 10tal keer samen gereden.
En uiteraard moet het nog veel beter, maar het blijven kinderen en dan ook nog op zo'n jonge pony.
Ze hadden 181 punten gescoord dus ook hun 1e winstpuntje.
De bak rammelde gigantisch door de storm en het meisje was ontzettend zenuwachtig.
Aankomende zaterdag hun 2e wedstrijd.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 08:31

h tjes mogen toch nog niet op concours of zeg ik nou iets heel sufs ? Straks even verder bijlezen.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:09

Ja hoor dat mag. Vanaf oktober mag je B starten met een 3 jarige. En volgend jaar april mag je L starten

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:11

Wat leuk yvonne! Komt t ruitertje uit Beers? Volgensmij heb ik samen met haar moeder bij de club gereden :p

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:49

Klopt Lon meisje komt uit Beers.(Z.i.n.z.i)
Zou heel goed kunnen dat je samen gereden hebt.Moeder rijdt natuurlijk ook fanatiek.
Was zo leuk alles moest in detail kloppen, van zilveren stiekjes tot bijpassend dekje en een ander jasje, want haar standaard rode vond ze niet mooi bij de pony passen.
Zooo schattig.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:35

Ziet er toch al netjes uit kyrkelover!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:38

Dat gaat al supernetjes zeg! Vind dat eerlijk wel een beetje sneu, dag na wolfstandjes trekken weer een bit in.

Haribo ging super, galop linksom ging ook super vandaag

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:48

FF...fijn dat de galop links nu ook beter gaat.

Ik mocht na het trekken van de wolfstandjes een aantal dagen geen bit in doen van mijn tandarts

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:12

Ik ook. Volgens mij iets van 4 a 5 dagen

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:22

Gave foto's Carmuh

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 03:19

Ik mocht 7 dagen geen bit in, maar misschien is het wel eerder al gebeurd en staat het er verkeerd ???

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:27

Gave foto's Carmuh!

Ik vind de dag na de tandarts een bitje in ook een beetje sneu maar ik ben ook een beetje een muts met dat soort dingen :P

Ik vind de naam Haribo zo leuk fokfanaat. Elke keer als ik dat lees moet ik aan snoepjes denken <3

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:12

Dank je wel, wij geloven is positieve namen geven nav een Lucifer dat een draak was.

Officieel heet hij "Heirate Mich" hij was nog ongeboren nl het kadootje (half) voor de trouwerij van mijn zus. Haar man is Rammstein fan.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:48

Allemaal tanden getrokken precies :)

Hier alweer fijn ontspannen rondjes gereden bij windkracht 5 en miezer regen.
Mag niet klagen denk ik, dat ze weer fijner loopt. Nog wel wat diep, maar goed. Als het zo hard waait en het regent, gaat een paard ook niet voor zijn plezier het hoofd iets hoger houden.
Ze loopt wel fijn in verbinding van mijn been naar mijn hand toe. En ze blijft braaf, dus dat is het belangrijkste zeker :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 02:01

Normaal mag je ook een aantal dagen geen bit in maar dingen waren zo ontiegelijk klein, dus in goed overleg met de tandarts tevens dierenarts toch geprobeerd. Meisje moest igg voorzichtig doen met haar handjes, maar had eigenlijk niet het idee dat ze ergens last van had. Voer werd allemaal super gegeten reageerde nergens op en ik mocht er ook aanzitten. Geen zwelling of niks. Dingen waren dan ook zo groot als een rijstkorrel. Zaterdag mag ze weer op wedstrijd en dan in December weer. De training van vandaag ging echt echt super. Veeeel beter als bovenstaand filmpje. Morgen vrij zodat ze zaterdag kan knallen, en mocht het niet gaan dan is het pech gehad volgende keer beter.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:31

Top kyrkelover , succes morgen :)

Vanmorgen Hudson gereden in de wind hahaha gelukkig wel droog ;) had hem de laatste 3 min even " opgepakt " om te kijken hoe hij dat zou aanpakken .. Hij werd een halve meter korter ( en hij is al niet lang ;) ) en pittig heet hahaha achterbeen even aangesproken en pakt dit goed aan ... Ook pakken we een paar pasjes wijken mee 3 of 4 naar rechts en weer terug naar links gewoon een beetje spelen ook dit doet hij pittig . Verder deed hij het super braaf ondanks de wind , echt een toppertje .

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 11:23

Gaaf Moniek! Fijn gevoel is dat als je ze zo voelt ondertreden. Met Hinde zijn we ook bezig met een pasje opzij voor t been, zo kan je ze toch goed laten gehoorzamen en rechtrichten. Ik heb in december een oefenwedstrijd nog en in Januari gaan we dan maar voor t echie starten!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:42

echt te gek dat jullie al zover zijn, wel een groot contrast nog hahah, maar het kan snel gaan met die jonkies bovendien hebben we alle tijd

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 12:02

Hier op stal staat ook een 3-jarige en daar zijn ze nog bezig om die gewoon normaal de 3 basisgangen te laten lopen. Soms moet je je paard ook een beetje beschermen door niet alles aan te pakken wat ze aanbiedt. Daarom krijgt hinde om de zoveel weken weer een volle maand vrij, maar na die maand merk ik echt weer dat ze dan aan de slag wilt, haha. Dan wordt het zo'n irritantje en dan is ze nijdig als je een ander paard pakt.