de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:39

Natuurlijk Lisa_L. De meeste paardjes hier zijn eigenlijk van 2011. Mijne ook!
Heb je een foto van je paardje? Hoe noemtie?

LISA_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:42

Leuk! hoe heet Villeneuve, we noemen hem vill.
Het is een vitalis x belain en komt uit duitsland.
Hoe plaats je in een topic fotos ?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:14

Via de bokt upload of via een upload site en dan de link tussen [img en [/ img] plakken :)

LISA_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:22

Afbeelding

Dit is van de zomer. Schrik een beetje van hoe weinig foto's ik maar heb haha.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:25

Wauww mooi hoor <3

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:26

Leuk paard zeg! Ziet er al goed uit :)

LISA_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:29

Dankje! Hij wil ook super graag werken voor je.
Probleempje is wel dat hij af en toe een dag heeft dat hij enorm gaat duiken, iemand die hier ook last van heeft en weet dat je er dan tegen kan doen?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:12

Ziet er goed uit, leuk! :) Welkom Lisa!

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:48

Ziet er fijn uit Lisa, mijn merrie heeft dat ook wel eens.
Toch nog een gemis aan balans en kracht.
Dat is gewoon kilometers maken en steeds een beetje sterker worden.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:29

Zo het gaat hard hier. Deze week niet veel tijd gehad om te reageren. Aan alle nieuwe mensen welkom.
Ik heb zojuist afgemeld voor de jonge paarden competitie. Had er super veel zin in maar Go vind de trailer nog zo ontzettend spannend. Ik boek wel vooruitgang met het laden trainen maar ik vrees dat hij er niet binnen nu en twee weken volledig ontspannen op staat. Op dit moment ben ik zo ver dat hij met twee voorvoeten in de trailer zelf durft gaan staan. alleen hij gaat zo staan shaken met zijn 1,77 dat heel de trailer gaat shaken en dat vind ie dan weer eng >;)

Ach er komen meer kansen dit jaar gewoon met veel vertrouwen verder trainen, ben al een heel eind want eerst was het twee voeten op de klep en volledige bevriezing (dus ook niet meer achteruit)

jeroen29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:57

heb Welsh moutain pony van 2,5 jaar }:0 *\o/* {:}

ben al bezig met beleren ze word in juni 3 dus dan maar met de kar er achter *D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 16:37

Kady1 schreef:
Zo het gaat hard hier. Deze week niet veel tijd gehad om te reageren. Aan alle nieuwe mensen welkom.
Ik heb zojuist afgemeld voor de jonge paarden competitie. Had er super veel zin in maar Go vind de trailer nog zo ontzettend spannend. Ik boek wel vooruitgang met het laden trainen maar ik vrees dat hij er niet binnen nu en twee weken volledig ontspannen op staat. Op dit moment ben ik zo ver dat hij met twee voorvoeten in de trailer zelf durft gaan staan. alleen hij gaat zo staan shaken met zijn 1,77 dat heel de trailer gaat shaken en dat vind ie dan weer eng >;)

Ach er komen meer kansen dit jaar gewoon met veel vertrouwen verder trainen, ben al een heel eind want eerst was het twee voeten op de klep en volledige bevriezing (dus ook niet meer achteruit)

Ah jammer zeg! Maar ik snap je keuze volledig! Dat zou ik ook doen, stress en paniek bij zo'n beestje oproepen heeft totaal geen zin...

George daarentegen is vandaag weer braaf met mij naar een vreemde locatie gegaan (60 x 20 binnenbaan), was even bang om op te stappen omdat hij weer heel gek deed aan de longe, maar toen ik er weer op zat was hij weer kipmak. Heerlijk dier! <3

We waren aan het galopperen (wat we beide erg moeilijk vinden ivm balans houden) en er schoot een duif weg in de hoek van de bak met veel lawaai, waar wij op een paar meter langs galoppeerde. George schoot heel vlug weg, ik verloor bijna mijn evenwicht en dat brave ding gaat iets rustiger galopperen, ik ga weer goed zitten en we rijden zo weer verder. Man, wat een karakter! Echt van goud! Weer helemaal in de wolken met hem dus vandaag! <3 We zullen niet de beste van de jonge paarden competitie zijn, maar hij is veruit de braafste. :+

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:01

Jammer maar inderdaad begrijpelijk, Kady.

Wat heerlijk Picassox, snap dat je op een roze wolk zit! Geniet ervan.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 08:45

Dat is vervelend Kady maar begrijpelijk inderdaad, ik heb het met Haydn ook gehad. Die heeft als 5 mnd oud veulentje over de voorstang gehangen toen ik hem kocht, nu 2,5 jaar later loopt hij er weer in na veel oefenen, maar wel met het tussenschot eruit, heb een 2 paardentrailer en m'n vader heeft 2 stangen gemaakt dat hij er nu zonder tussenschot in kan... Hij loopt er nu zo in waar ik heel blij mee ben hij gaat namelijk over 2 wk verhuizen *\o/* dan gaat z'n paardenleventje beginnen :+

Klinkt als een heerlijk dier Picassox :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:13

Ik heb al vroeg trailer training gedaan. Vooral omdat ik nog een pony had die er niet in te krijgen was. Mijn jonge paard loopt er nu zo in, je hoeft niet mee te lopen. Mijn pony loopt nu ook vaak zo de trailer op? Weet niet waarom, maar misschien omdat mijn instelling is veranderd wat betreft trailers door mijn jonkie.

Hij is veel veranderd maar ook weer niet...
December 2013:
Afbeelding

Zo baby nog :(:) en dit jaar wordt het echt actie... Mee doen aan jacht en wanneer dat voorbij is proberen wedstrijden te starten...

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:01

Ik werk ook met 2 paardstrailer zonder schot. Doel 1 is om hem er in te krijgen en dan kan ik werken aan de andere dingen zoals stang er achter en stukjes rijden.
Mijn keuze zou ook niet geweest zijn een paard zolang nooit op de trailer te zetten. Eerste keer dat ie er op stond was toen ie met ons mee naar huis ging en toen is ie vanuit een stalgang met een noodsprong er in gesprongen.
Mijn andere heeft als veulen regelmatig op de trailer gestaan en loopt zo achter me aan er in.
Blijf gewoon vol houden komt vast wel goed.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:03

Tuurlijk komt het goed Kady, Haydn is ook echt een bangepoeperd .. Heeft heel wat snoepjes en wortels gekost om hem te overtuigen. In augustus moest hij naar de kliniek omdat de castratie niet helemaal lekker was gegaan... Toen was hij al een half jaar niet meer in de trailer geweest ivm dat ze op de wei stonden, nou hij wilde echt niet , uiteindelijk alles eruit hij erin snel klep dicht en rijden maar.... Gevaarlijk maar het was niet anders, DA was aanwezig die heeft hem een roesje gegeven . Zo kwam ik er ook achter dat hij het tussenschot niks vond.... Als hij vertrouwd is met de trailer wil ik die er weer in zetten, en anders laten we het gewoon zo.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:11

Ik oefen het eigenlijk nooit met die jonge paarden, ze leren het snel genoeg als ze in het werk komen.
Heb alleen met de Numero Uno-jaarling staan emmeren toen ze naar de kliniek moest ivm kliniek, maar die kent het spelletje nu ook meteen :+

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:53

Jammer dat ze zo slecht op de trailer wil Kady! Maar komt vast goed. De een vind het natuurlijk minder prettig dan de ander. Maar goed dat je de tijd er voor neemt, das het belangrijkste!
Gio heeft nooit problemen gehad met op de trailer gaan. Wij hebben zelf geen rijbak en moeten altijd ergens naar toe, dus hij is het wel gewend om op de trailer te staan en hij vindt het altijd wel heel leuk!
Rijden gaat zo ontzettend fijn met hem! Zit er stiekem al over na te denken om een startkaart te gaan aanvragen! Maar sommige stukjes moeten nog net wat beter en ik wil niet te overhaasten.
Batlow, wat een leukerd!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:56

Je kunt toch gewoon lekker wat ervaring op gaan doen?
Al ben ik net zo hoor, ik wil ook niet overhaasten met die jonge dieren en ben dus ook nog erg in dubio of ik hem wel of niet 4-jarigen laat lopen 31-3. Dan moet ik wel heel snel aan het springen met hem :o

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:06

Ja tuurlijk, het zal een hele ervaring voor hem zijn. Maar ik wil nog even wat meer naar andere plekken toe. Vooral buitenwedstrijden dan is het wel heel wat zo'n groot terrein met veel paarden.
En ik zelf vind het ook wel spannend, omdat ik altijd bij de pony's heb gereden en daar gaat het toch wel wat rustiger aan toe als bij de paarden.
Ergens rond april of mei wil ik het wel gaan proberen. In juli hebben we hier ook pavo cup en ik wil ontzettend graag mee doen aan de 4-jarigen. Maar goed, tot die tijd zie ik 't wel :)
Dat is inderdaad ook al snel! En voor springen moet het net nog wat meer bevestigd zijn vaak. Maar je hebt nog wel even de tijd.. is wel leuk om daar aan mee te doen!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:08

Ik zie wel, binnenkort eerst maar eens een paar sprongetjes maken. Heb pas 1x een stijltje gesprongen :o Dat deed hij trouwens wel heel makkelijk!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:01

Garola is vandaag verhuisd naar haar nieuwe stal! Ze staat nu heerlijk in haar buitenbox te kijken wat er allemaal om haar heen gebeurd, ik ben in ieder geval helemaal happy! <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:25

trailer is altijd even afwachten. De jongste hier (bijna een jaar) is lekker stoer en gaat er op alsof ze het al jaren doet. De drie jarige heeft iets meer moeite. :)
Toen we die zijn gaan halen hebben we het helaas ook niet heel katholiek moeten doen (hij kon daar niet blijven staan, mee nemen of hij ging naar een opkoper en dan was zijn lot duidelijk.) dus die heeft mijn man geblinddoekt, trailer op gezet, (in de trailer blinddoek af natuurlijk) maar meteen de baar er achter, klep dicht en rijden maar... :(:) Maar het kon echt niet anders. Nu ben ik dus elke dag rustig met 'm bezig om hem in vertrouwen er op te krijgen. :)

Gisteren liet ie zijn voorhoeven uit krabben.. :oo (eh ja dit klinkt stom maar in geval van dit paard is dat best heel wat.. :=)

ketly: klinkt fijn! :D

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:15

Guapa heeft ook een periode gehad dat ze niet op de vrachtwagen wou. Toen besloten om een les grondwerk te nemen en sinds dien gaat het laden heel vlot. De laatste weken loopt ze zo met mij mee de vrachtwagen in.

Gistern fijn kunnen rijden tijdens de training van de vereniging en vandaag een heel ontspannende buitenrit gemaakt :) ze doet zo hard haar best de laatste tijd <3