[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:48

Nog geen filmpje voor de wagen ontvangen, wacht met smart :')

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:48

olijf schreef:
Nou ben ik toch ook wel nieuwsgierig wie het nodig vindt om zich in andersmans leven te mengen??

Aagje :D

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:57

Kaja schreef:
olijf schreef:
Nou ben ik toch ook wel nieuwsgierig wie het nodig vindt om zich in andersmans leven te mengen??

Aagje :D

^) Solly!
Ik zal morgen even een lijstje maken van de merrie's :))

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:00

olijf schreef:
^) Solly!

:+ We kunnen er ook een soort van Cluedo van maken...
Je mag drie keer raden, net als Besita ( die nu vast heel hard aan het nadenken is).
Best spannend hoor, wie zegt dat die verkoper hier niet meeleest en zelf iets in scene heeft gezet? Of Fleurtjuh?

:D :D :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:01

Wordt ik nou ook nog beschuldigd dat ik de boel in scene zet? :O |( :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:29

olijf schreef:
Nicole heb hier nog een hele ruige (kleine) Uphill x Feinbrand? staan.
Is een vosje en echt een elastiekje, wel erg aanwezig en een echte man :+
Zal ik eens een balletje opgooien voor je?

Ik ben benieuwd.. Zie graag meer info per PB

flooooo

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:47

Hahah dit topic wordt steeds leuker om mee te lezen. Het is zowaar een heel roddel spektakel.
Maar ik volg ook heel graag jullie zoektocht hoor, wie weet wat voor diamantjes er nog tussen zitten.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:51

Fleurtje, is vind je een topic vervuiler met al je onzinnige berichten, heb het idee dat je flink te kort hebt aan aandacht. Misschien kan je die "in de huiskamer "vinden. Grow up !

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:55

:') Afgelopen week, net voordat mijn enkel 'knak' zei, waren we fotos aan het maken voor de verkoop...

Krijg ik nu net deze op de mail :')

Afbeelding

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:52

Democraat staat bij mij in de straat. Dacht de achtergrond al te herkennen maar werd op het verkeerde been gezet door de plaatsnaam.

Gisteren weer kijkers voor mijn paard. De beste vrouw vond dat zij een groter/breder paard nodig had. Keek ik opzij, gewoon een kop kleiner dan mij := Nouja ieder zijn ding.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:07

Mosh schreef:
Democraat staat bij mij in de straat. Dacht de achtergrond al te herkennen maar werd op het verkeerde been gezet door de plaatsnaam.

Gisteren weer kijkers voor mijn paard. De beste vrouw vond dat zij een groter/breder paard nodig had. Keek ik opzij, gewoon een kop kleiner dan mij := Nouja ieder zijn ding.

haha ja soms snap je niks van dingen .
wij hebben een keer gehad dat wij een C pony verkochten komt er een meisje aan met haar ouders zeggen ze is de pony zo groot.
ik zo ja hun dachten dat het een shetlander formaat was waarvoor ze kwamen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:07

Mosh schreef:

Dat heet compensatiegedrag.........

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:11

Mosh tja als die vrouw zich prettiger voeld op een groffer paard. wellicht wat ze kleiner maar toch wat (hoe zeg je dat netjes) wat zwaarlijviger als jou.

Seulza leuke foto!

Gribaldi zijn sensibele paarden moet je mee overweg kunnen. Meestal wel plaatjes om te zien.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:31

_Merato_ schreef:
Ik blijf de 11 jarige Democraat ruin nog steeds intressant vinden (werd een paar pagina's terug besproken):
http://link.marktplaats.nl/610497361

Hadden jullie het filmpje op youtube al gezien? http://youtu.be/3P3vNhyCavU

Prijs is gezakt naar €4500,-
Kan L parcours springen, paar oefeningen op Z dressuurniveau.
Staat te koop bij MTS Amani, iemand bekend mee?

Ik heb voor deze ruin gebeld met Nico Calis. Fijn gesprek gehad en kwam op mij als eerlijk en betrouwbaar over.
De ruin staat bij hem thuis, maar de dochter heeft de advertentie erop gezet (woont elders). Kan dus kloppen dat
het het adres niet lijkt te kloppen.

Wat ik niet snap is dat de prijs is gezakt. Aan de telefoon kreeg ik te horen dat er genoeg animo was voor de ruin. Ik was op die
dag (afgelopen maandag) de vijfde beller, en er stonden ook al bezichtgingen gepland. Wellicht dat mensen afknappen op het filmpje, wb het stugge en zwaar lijkende rijden?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:33

Marrit leuk paard, wellicht gezakt omdat er toch met een reden wat sneller verkocht moet worden?
Wel een veelzijdig paard, onder het zadel en voor de kar.

Democraat zijn over het algemeen geen makkelijke paarden wellicht dat daar ook mensen op afknappen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:35

Goos_Horses schreef:
Gribaldi zijn sensibele paarden moet je mee overweg kunnen. Meestal wel plaatjes om te zien.

Voor de juiste persoon zijn Gribaldi-kinders prima paarden, alleen zijn er veel meer Gribaldi-kinders dan mensen die daarmee ECHT uit de voeten kunnen........

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:36

Goos_Horses schreef:
Marrit leuk paard, wellicht gezakt omdat er toch met een reden wat sneller verkocht moet worden?
Wel een veelzijdig paard, onder het zadel en voor de kar.

Democraat zijn over het algemeen geen makkelijke paarden wellicht dat daar ook mensen op afknappen

Vermoed het inderdaad dat het zakken van de prijs daar aan ligt. Je wilt ook in de handel wat meer omzetsnelheid bevorderen, vooral
in deze tijd.
Veelzijdig paard inderdaad, helaas voor ons boven budget.

Democraat geen gemakkelijke paarden? In wat voor zin dan? Ik heb altijd het idee gehad dat ze juist fijn te bewerken zijn in het rijden, en cool in het hoofd zijn?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:40

zijn inderdaad leuke sportpaarden de Gribaldi's vaak imposant om te zien.

Er is enorm veel gedekt met Gribaldi en zijn nakomelingen waardoor er heel veel sensibele paarden zijn en daar kan helaas niet iedereen mee overweg. (zelfde geld overigens voor Jazz, Houston en ga zo maar door)

Democraat zijn qua karakter nogal pittig. Bij een aantal komt het enkel aan de hand ter uiting en bij een aantal ook onder het zadel.
De Democraten die hier de revue gepasseerd hebben hadden we onze handen vol aan, zijn voor de handel vaak ook niet zo interessant vanwege het karakter.
Maar als je met zulke paarden overweg kan heb je er hele goede aan.
Uiteraard (laat ik ze niet allemaal over 1 kam scheren) zijn er ook Democraten, Jazz, Gribaldi's enz die wel heel makkelijk zijn.
Hangt ook wat van moeders af.

Vriendin van mij haar vader fokte vroeger hobby matig, een Democraat merrie en Jazz erop gezet (geinsimineerd) pfff wat een regelrechte kl*te bok was dat. Beestje staat nu bij een bokker en gebruikt der puur voor de fok. Ze is destijds onder het zadel geweest wat ze netjes deed, maar poeh

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:43

Marrit89 schreef:
Democraat geen gemakkelijke paarden? In wat voor zin dan? Ik heb altijd het idee gehad dat ze juist fijn te bewerken zijn in het rijden, en cool in het hoofd zijn?

Nou, als een doorgewinterde paardenman en instructeur aan een hem bekende, goede ruiter vraagt: en daat ga jij VRIJWILLIG opzitten??? (Democraat-kind) Dan is dat fijne blijkbaar niet helemaal standaard.

Ik zeg er wel gelijk bij dat dat bewuste paard meer dan een wereldknol is om mee te rijden en ik laat geen kans onbenut om er geheel vrijwillig bovenop te gaan zitten, onder ALLE omstandigheden.
Ik heb persoonlijk niet zoveel ervaring met Democraat-kinders, maar afgaande op dit paard is correcte opvoeding de sleutel tot een goede samenwerking.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:45

Ikke dat is het met elk paard, met een verkeerde opvoeding kan je het makste paard nog raar krijgen.

Democraten hebben het in hun bloed, Democraat zelf was ook een monster op zijn zachtst gezegt.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:57

Nicole schreef:
olijf schreef:
Nicole heb hier nog een hele ruige (kleine) Uphill x Feinbrand? staan.
Is een vosje en echt een elastiekje, wel erg aanwezig en een echte man :+
Zal ik eens een balletje opgooien voor je?

Ik ben benieuwd.. Zie graag meer info per PB

Ik zal vandaag even vragen :) u hoort nog van ons :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:02

Goos_Horses schreef:
Ikke dat is het met elk paard, met een verkeerde opvoeding kan je het makste paard nog raar krijgen.

Democraten hebben het in hun bloed, Democraat zelf was ook een monster op zijn zachtst gezegt.

Dat klopt ook wel; toen de eigenaar van genoemd Democraat-kind twee weken met poot omhoog zat (enkel zwaar gekneusd) en iemand anders het paard moest verzorgen, moest er daarna toch enige effort in de opvoeding gestoken worden om het paard weer in het gareel te krijgen. De uitspraak van die instructeur was ook niet helemaal uit de lucht gegrepen.
Dat laat ik dus mooi over aan de eigenaar en dan ga ik er wel af en toe mee rijden en van genieten; want ondanks alle verhalen is dat paard wel mijn Oogappeltje.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:22

Ik heb echt zo'n fijne Democraat gehad. Daar kon je echt iedereen op zetten van klein tot groot.
Door haar bouw was het in het Z1 dressuur wel klaar met haar. Z2 had ze ok nog wel gehaald denk ik maar dat had dan met hangen en wurgen gegaan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:00

de mijne was juist erg getalenteerd (later goed lichte tour gelopen) maar wel erg onvoorstelbaar en lastig

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:26

lees nog gezellig mee!! jullie gaan wel hard hoor