Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:13

@seven:om heel eerlijk te zijn als ie bruin was geweest dan zeiik direct nee.....................Het is gewoon qua uiterlijk mijn droompaard, qua uiterlijk, karakter en rijden precies het paard wat ik altijd reed......Dus ja ergens ben ik daar ook wel weer verliefd op geworden...Maar realistisch gezien denk ik dat het nu niet de juiste tijd is voor zo'n kijkerig paard.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 14:15

Ik denk dat je zelf ook wel beseft dat dit niet het dier voor jou is als je eigenlijk voor zo'n groot deel voor het uiterlijk gaat :D
Veel succes met deze lastige keuze

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:19

Marus, je kunt het toch altijd proberen?
dan kun je jezelf nooit afvragen waarom je het niet heb geprobeerd..

lisch: kun jij mij daar ook niet introduceren bij de C1000?
;)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:23

@Alja: als ik een paard koop dan wil ik een vooruit zicht dat die bij me blijft, ik ga niet een paard kopen om even te proberen..En al helemaal niet een paard wat niet eens zo aantrekkelijk in de markt ligt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:24

Alja, proberen? Een paard verkopen valt niet mee.. en al helemaal niet als het dier niet gemakkelijk te rijden is ;)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:24

Marus schreef:
@YelleyL: het voorrijden ging nog erger, toen ging hij ook steeds stil staan.....Toen ik erop zat ben ik wel direct gaan werken aan even het stukje ''los gevoel'' dat gaf hij heel soms.

Op zich denk ik dat ik dat wel heel veel zou kunnen verbeteren, maar gezamelijk met karakter vraag ik mij af of ik de geschikte amazone ben op dit moment?Ik heb er ervaring mee ook met dit karakter, Paard wat ik voorheen altijd reed was precies zo alleen dan is hij een ruin en zij was een ECHTE merrie.
Toen had ik daar geen problemen mee en kon er mee omgaan, nu ben ik er een tijd uit en zoek ik echt mijn ontspanning. EN daarom vraag ik mij af of ik op dit moment de juiste amazone ben?Of is hij op dit moment het juiste paard voor mij?QUa uiterlijk is hij het HELEMAAL.

Denk erom dat je niet alleen op het uiterlijk afgaat!!!!
Wanneer je lekker ontspannen wilt gaan rijden zou ik het niet doen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:26

Ik zou ook even verder kijken Marus... Een leuk uiterlijk is niet meer zo belangrijk als je geen zin meer hebt om te gaan rijden vanwege zijn gedrag, terwijl verlieft worden op een goed karakter ook mogelijk is. ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:35

Marus schreef:
En het is zo met kijkerige paardan dat je ze elke sec, bij de les moet houden anders zijn ze vertrokken....

Ben ik niet met je eens, een kijkerig paard hoeft niet op alles te gaan lopen, ze kunnen ook gewoon bij je blijven terwijl ze kijken. Paard van mijn vriend is precies zo'n type "kijkerig", de oude eigenaresse noemde haar kijkerig en had er een thiedemann aan hangen, maar ze gaat er helemaal niet van lopen, het is gewoon een toerist. :P Mijn oude merrie is ook eentje die alles ziet en de kop er redelijk op heeft, maar absoluut niet het type om dan meteen aan het rennen te gaan (tenzij je daar zelf aanleiding toe geeft, natuurlijk). Sommige paarden wilen gewoon even zien waar ze lopen ;)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:44

@Waratje: juist sommige paarden...Dit is dus duidelijk niet het typepaard van jou vriend.
Ik bedoel met kijkerig niet alleen ''kijken''..Nee bij ieder ritseltje of wat voor reden ze ook maar kunnen vinden echt schrikken! En niet alleen een beetje kijken, daar zou ik zelf geen probleem van maken.
Deze heeft de oren op scherp en als je ze laat kijken dan gaan ze alleen maar meer auweohoeren en helemaal staken en er niet meer langs willen en opzij springen...Ik ken dit gedrag door en door van de merrie die ik 4 jaar heb gereden> Deze meneer is exact hetzelfde alleen ruin en geen merrie dus blijft er iets minder lang over door miepen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:45

nou als je zo twijfelt niet doen!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:46

ps: en dit gedrag zit er gewoon in en kan worden versterkt door een ruiter die ook op scherp staat. Maar hij doet het ook bij het los gaan, en aan de hand over het erf. Dat is gewoon het karakter.Voor je het weet springen ze je in je schoenen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 15:38

Voor de mensen die nieuwsgierig waren naar mn projectje om mn gedachte wat te verzetten.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8783_o.jpg

Ontopic:
Overleg anders een proef periode marus of ga meerdere keren achter elkaar kijken en zie of het iets verbeterd dan kan je ook beter een keuze maken

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:40

mooi seven!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:44

Wauw seven, helemaal top!

Het probleem is dat het voor mij 2 uur en nog wat rijden is....En ik heb niet de mogelijkheid en tijd om zo vaak weg te gaan voor zo'n lange tijd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 15:46

heb alweer wat geprutst hier laat ik het eerst bij:
Afbeelding

Hmm lastig marus, ga gewoon nog eens kijken rijd je er makkelijker op weg doen zoniet niet doen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:03

Ja het blijft lastig! Ga ik nou mijn hart of verstand volgen?

Proeftijd had ik helemaal niet bij stil gestaan!!! Misschien zou dat een optie kunnen zijn?Maar weet niet of ze dat wel willen want is ook wel een stukkie bij ze vandaan.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:12

Een paard is nooit een aankoop die je alleen met je hart moet doen.
Dan komt het gros met een ongeschikt paard aanzetten.
Het is ook echt een groot deel verstand.
Heb je niet iemand die jou goed kent, wat je zoekt en ook qua rijden, die misschien mee kan om een mening te geven?
Iemand die objectief kijkt.

Ik wou dat ik kon tekenen maar bak er helaas niets van haha.

Iemand die bij deze gaat kijken?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/4 ... GG8NLcayc0

Vind ik een heel gaaf dier!
Door stalgenootje en jullie ben ik weer lekker aan er surfen op internet en kom dan langs dieren waarvan ik denk 'leuk wil ik op stal'.
Beetje onzinnig want heb echt geen nieuw paard nodig haha.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:21

Marus... als jij een paard zoekt om lekker mee rond te rijden waar je je veilig op voelt en waar je veel plezier aan beleeft ipv ergenis/stress/onzekerheid etc... dan zou ik nog even verder zoeken. Zwaar op de hand is vervelend... maar dan ook nog kijkerig. Nee hoor er zijn genoeg leukere paarden te vinden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:28

Marus schreef:
@Waratje: juist sommige paarden...Dit is dus duidelijk niet het typepaard van jou vriend.
Ik bedoel met kijkerig niet alleen ''kijken''..Nee bij ieder ritseltje of wat voor reden ze ook maar kunnen vinden echt schrikken! En niet alleen een beetje kijken, daar zou ik zelf geen probleem van maken.
Deze heeft de oren op scherp en als je ze laat kijken dan gaan ze alleen maar meer auweohoeren en helemaal staken en er niet meer langs willen en opzij springen...Ik ken dit gedrag door en door van de merrie die ik 4 jaar heb gereden> Deze meneer is exact hetzelfde alleen ruin en geen merrie dus blijft er iets minder lang over door miepen.

Klinkt eerlijk gezegd alsof je duidelijkheid begint te krijgen voor jezelf of je dit paard echt wel wil hebben ;)
Inderdaad, bij twijfel niet doen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:34

@waratje: ja dat denk ik ook idd! Maar doet wel een beetje pijn om mn droompaardje te laten gaan ;-)

@Pion: mooi gezegd, ja mijn zus gaat altijd mee en die weet wat ik zoek. Die is eerlijk en ook die had een kleine twijfel... Zij vind zelf persoonlijk dat ik niet zo naar het uiterlijk moet gaan kijken, maar eerst mijn plezier in rijden maar eens terug moet zien te krijgen dus dan liever een wat betrouwbaarder paardje.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 16:35

Ja zus slaat de spijker op zn kop, eerst een dier die kwa bouw, workabillity en karakter bij je past en dan pas het uiterlijk :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 16:44

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:55

@seven: juist! en ik geef haar ook gelijk, maar het is zo moeilijk..Ben altijd goede sportpaarden gewend. Ik denk dat ik toch mijn verstand moet gaan gebruiken....

Paardje gespot!! Ook al ff gebeld, met kijkerig bedoeld ze dat ze soms even kijkt, maar doet verder niks geks. Ook niet wegspringen ofzo.
Is heel braaf, kun je zo na een maand stilstaan weer rustig opstappen.En staat een paar km bij me vandaag ook wel lekker.

http://link.marktplaats.nl/598200937

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:56

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:56

Als je zo veel nadelen kunt noemen, lijkt het mij toch niet echt je droompaard, Marus.

Het enige nadeel van mijn huidige merrie was dat ik haar eigenlijk te klein vond :D Verder voldeed ze aan al mijn eisen en bij de gedachte dat een ander haar anders misschien zou kopen en voor mijn neus zou wegkapen, baalde ik al behoorlijk :D