Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:15

Pollux schreef:
@Silly: gefeliciteerd, daar ga je een leuk paard aan hebben schat ik zo in!

Mijn bezoek aan de Santano was leuk. Ik zag bij aankomst al dat hij kleiner is dan 1.60 (eigenaar had hem wel gemeten, maar ik ben precies 1.60 en mijn hoofd kwam boven de schoft uit). Ik schat hem 1.56. Denk dat hij ook niet heel veel meer zal gaan groeien, hij was ook al redelijk af. Hooguit 2 cm, en dan vind ik hem ook voor mij toch te klein ondanks dat ik er wel goed op pas. Hij reed overigens heeeeeerlijk, fijne draf, hele fijne galop. Hij was nog erg onrustig in de aanleuning, maar dat vind ik niet erg. Hij kwam wel groener over dan ik had verwacht, maar wel heel erg braaf! Een prachtig paard om te zien en heel erg lief! Waar ik een beetje over val is de grootte en het feit dat hij behoorlijk tandenknarste (eigenaar wist niet waarom hij dat doet). Dus ik denk dat het hem niet gaat worden, maar zal het filmpje nog met mijn instructrice bespreken.

Die was toch erg prijzig toch...of heb ik het mis. Veel geld voor een e pony met verzet :o
Tandenknarsen is nl verzet, als je daarmee in de ring komt kan een jury officieel 1 punt per onderdeel aftrekken...

Silly1972

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:22

Mijn vorige verzorg paard deed het ook bloed irritant. Maar eigenaresse heeft zover ik weet nooit aftrek gehad

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:23

@EsterW: Hij doet het bij het rijden (niet bij het longeren). Tandenknarsen deed mijn merrie ook. Uit spanning als ze iets moest doen wat ze lichamelijk moeilijk vond. Ook soms uit boosheid. Het is een vervelend geluid en voor mij toch teken dat hij ergens spanning over heeft. Hij deed het bij mij erger dan bij de voorrijdruiter dus het zou ook gewoon kunnen zijn dat hij een beetje gespannen en nerveus was. Overigens is hij klinisch en ront. helemaal goed gekeurd, dus ik denk niet dat het met lichamelijk ongemak te maken heeft.

Overigens gaf het paard me een heel goed gevoel, maar ik wil nog meer paarden zien. Ik ben nog maar net begonnen met zoeken, en ik kreeg niet dat vreselijk hebberige gevoel van "ik moet en zal deze koste wat koste hebben", haha!

@Listiglistje: hij was idd aan de prijs. Het paard was heel werkwillig, ik zag het niet echt als verzet, maar wel ongemak, spanning, you name it. Voor mij samen met de stokmaat een reden om er niet verder mee te gaan.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:29

Torius16 schreef:
@Jolanda20: waarom heb je niet zoveel met Sandro Hit-jes? ik kom dat hier heel vaak op bokt tegen en ook dat men niet Duits wil...

Opzicht heb ik niets tegen duits bloed... Alleen sandro hit geeft wat vervelende karakter trekjes mee. Sommige uitgesloten hoor. Er zullen vast hele lieve lopen alleen heb ik die nog niet gezien. mijn mening over sandro hit.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:32

Heb wel heel erg de smaak te pakken van lekker paarden uitproberen. Ik rijd momenteel één keer in de week een haflinger bij van een vriendin. Leuk om in het zadel te blijven, maar niet echt mijn ding. Dus ik wil lekker gaan rijden op veel verschillende paarden. Leuk en leerzaam en ik merk dat ik met elk paard wat ik probeer steeds iets makkelijker wegrijd.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:40

Pollux schreef:
Heb wel heel erg de smaak te pakken van lekker paarden uitproberen. Ik rijd momenteel één keer in de week een haflinger bij van een vriendin. Leuk om in het zadel te blijven, maar niet echt mijn ding. Dus ik wil lekker gaan rijden op veel verschillende paarden. Leuk en leerzaam en ik merk dat ik met elk paard wat ik probeer steeds iets makkelijker wegrijd.

Dat was voor de reden om weer bij een manege te gaan lessen.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:44

jolanda20 schreef:
Torius16 schreef:
@Jolanda20: waarom heb je niet zoveel met Sandro Hit-jes? ik kom dat hier heel vaak op bokt tegen en ook dat men niet Duits wil...

Opzicht heb ik niets tegen duits bloed... Alleen sandro hit geeft wat vervelende karakter trekjes mee. Sommige uitgesloten hoor. Er zullen vast hele lieve lopen alleen heb ik die nog niet gezien. mijn mening over sandro hit.

En een niet al te vlug achterbeen :P

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:46

Pollux:nix voor mij dat paard?
Ik weet niet in wat voor geld hij zit,maar ik zoek een kleintje.

Heb nog een Houston op het oog,maar daar kan ik pas volgend weekend terecht.
Is ook een dikke 1,5 uur rijden dus dat doe ik niet ff door de week.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:58

Volgens mij was dat e´tje tegen de 10.000 euries...veul geld voor een epown := weet je hoeveel paar laarzen en potjes nagelak je daarvoor kan kopen :+

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:00

@Ambre: jij zoekt een nog kleiner paardje dan ik toch? Dan voldoet deze qua maat dan zeker voor jou. Hij staat nu op marktplaats voor 8500,- vraagprijs. Een paar pagina's terug staat de link (ik dacht pag. 71 ofzo)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:08

Pollux schreef:
@Ambre: jij zoekt een nog kleiner paardje dan ik toch? Dan voldoet deze qua maat dan zeker voor jou. Hij staat nu op marktplaats voor 8500,- vraagprijs. Een paar pagina's terug staat de link (ik dacht pag. 71 ofzo)

Voor die prijs moet ie wel heeeeeellllll apart kunnen bewegen en dan ook nog maar 1.56 m :7

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:11

@Listiglistje: ik had er nooit die prijs voor willen betalen. Hij kon lekker lopen (vooral de galop), maar was geen Totilas.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:27

Dat ga ik never nooit betalen voor een praktisch groene pony.
Dat kreeg ik niet eens voor mijn pony die Z liep tussen de paarden en een super 2de draf had!
Maar ze kunnen het proberen,toch?
Ik zoek tussen de 1.55 en 1.65.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:31

Ik geloof ook niet dat ze die 1 2 3 kwijt raken....maar er hoeft altijd maar 1 gek te komen en het uit te geven ;)

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:33

@Ambre: dan zoeken we in dezelfde grootte, alhoewel ik nu toch wel echt minimaal 1.60 wil hebben.

Heb nog een leuke doorgekregen via PB: http://www.stalhietbrink.nl/Darius/default.html
Wil hier eerst een filmpje van zien, aangezien hij aan de andere kant van het land staat voor mij.

En ik zag deze nog op MP: http://dieren.marktplaats.nl/paarden/51 ... 4VB4M&df=1
Deze vind ik erg mooi om te zien, maar kan nog niet veel opmaken uit het filmpje qua beweging. Het lijkt me een beetje gewoon. Ik weet niet wat ze er voor vragen. Instructrice heeft iets tegen Olivi.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:50

ambre schreef:
Dat ga ik never nooit betalen voor een praktisch groene pony.
Dat kreeg ik niet eens voor mijn pony die Z liep tussen de paarden en een super 2de draf had!
Maar ze kunnen het proberen,toch?
Ik zoek tussen de 1.55 en 1.65.

een groen stiekje van 1.55 iets voor je http://www.youtube.com/watch?v=keLxC2os ... r_embedded

is de volle zus van de goedgekeurde hengst Bon 'A Parte v. Johnson, ggk oldenburg en 11e plaats Finale Pavo Cup in Ermelo 2010.

Moeders met info http://www.sporthorses.nl/kwpn/kwpn_det ... ag=1&foto=

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 08:25

Ben van het weekend naar een B pony gaan kijken maar ik vond het rechterachterbeen er maar een beetje bij hangen. Ze zette m ook heel kort neer. De linker zette ze wel verder weg. Met draf zag je niets maar toch. Heb onze shet toen in moeten laten slapen door zijn benen dat wil ik niet nog eens meemaken na een half jaar. Ook niet voor mijn dochtertje.
En nu is mijn vriendin zondag naar haar nieuwe paard geweest en zag daar een geweeeelllldigggg leuke pony. En daar gaan we nu vanmiddag naar kijken. Ze is 1.17 en schijnt meeeegaaaaa braaf te zijn.

We gaan het weer zien !!!!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:19

Die is zeker gaaf Linda!Staat die nog te koop dat je weet?
Wel eens gekeurd en vraagprijs???

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:55

Gefeliciteerd Silly, knap ding heb je op stal staan!

Pollux lekker afstamming die van MP, hij kan nu lief zijn maar hij moet nog echt aan het werk. Sorento (Sandro Hit bloed) x Olivi (Jazz bloed) x Purioso }> kan problemen op leveren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:42

ambre schreef:
Die is zeker gaaf Linda!Staat die nog te koop dat je weet?
Wel eens gekeurd en vraagprijs???

yep staat te koop, ook al klin en ront goedgekeurd :j en gezien de maat, groen en onbeleerd valt de prijs wellicht mee ;)

www.stalvandenhurk.nl/

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:40

O nog onbeleerd,dat vind ik nix.
Heb er 1 gekocht die ook helemaal gekeurd was maar die liet zich niet bewerken.
Bleek later lichte vorm van KS te hebben en zich met dat karakter er niet mee liet rijden.
Voel ze dus liever ff aan,had ook niet gezien dat deze nu pas 3 is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:48

Overigens denk ik dat deze zich wel laat bewerken komt uit een super sportstammetje en broers en zussen zijn ook werkwillig en staat overal voorop :)

Ze hebben daar nog een klein knap poppetje (1.63) met een mooi frontje staan, maar dat is geen sterspeler qua beweging... http://www.youtube.com/watch?v=AjLlR8bG ... r_embedded

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:52

Ik zal ze eens mailen wat ze voor me hebben staan,er staan leuke dieren bij.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:55

Wat grappig, ik zie een half zusje van mijn paard er tussen staan. Nakomelingen van Derrick zie je niet zoveel.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:55

Heeft iemand ervaring met die stal?