Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:24

Bij ons op de manege staat een paard die strijklappen om moet. Vriendin van mij was meegegaan, en toen ik in de bak stond kwam ik erachter dat ik die strijklappen bij de stal had laten liggen.
Ik vroeg haar of ze die even wilde halen. Dus ze komt terug, met strijklappen.
Ik: "Wil je ze even omdoen?"
Vriendin: "Wie, wat? Wat omdoen? Wie?"
Ik: "Jij, sufkop. Doe nou, je weet hoe het moet."
Vriendin: "Ja. Tuurlijk."
*Ik, ondertussen m'n beugels op maat aan het maken*
Vriendin: "Klaar!"
Ik: "Bedankt."
*Ik, stapt weg. Paard loopt vreemd, moeizaam. Nu al kreupel?*
*Kijkt.. naar achterbenen.. Huh, geen strijklappen. Nu al verloren? Kijkt om... geen strijklappen.*
Ik: "Waar heb je die strijklappen gelaten?"
Vriendin: (wijst naar knieën paard) "Het waren toch een soort kniebeschermers... voor paarden?" _O-

Sannanasje

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 07:37

Haha oeps...

Ik had er gisteren ook weer 1. Een nieuw stalgenootje. Ik ben de enige die western rijdt bij ons, dus dat wilde ze dan wel een keer zien.
Nou heb ik een 3 jarige merrie die net een paar maanden onder het zadel is, en gisteren hadden we ernstig last van bakkabouters, kippen aan de overkant van de weg, wind door het riet (omdat dat normaal helemaal niet eng is, maar gister dus wel ??) en vanalles en nog wat.
Beestje schoot continue weg, dus ik zat er wat alert op en had mijn teugels wat kort om sneller te kunnen ingrijpen.
Zegt ze, nou volgens mij rijd jij gewoon normaal maar dan met een westernzadel, je moet toch veel relaxter zitten en met veel langere teugels?!!
Zo jammer dat er nog zo weinig bekend is over western dat mensen nog steeds denken dat wij alleen maar aan zitten te lummelen ;)
Maar vooruit, kan zij ook niks aan doen, dus heb haar maar geduldig uitgelegd dat mijn merrie nog niet zover doorgereden is dat ik al aan een lange teugel op 1 hand kan rijden, dat moeten ze nl leren, dat kunnen ze niet ineens, en dat ze zo schrikkerig was dat ik bewust even wat kortere teugels had om te voorkomen dat ik vliegles zou krijgen.
Nou dan kwam ze nog wel een keer kijken als ik het wel goed deed :') Ik heb maar gezegd dat dat goed was, dat ze dan nog wel een jaar kan wachten heb ik maar even achterwege gelaten

DaniOx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:51

Oh wij zijn ook nog niet zo lang met Western begonnen. Hoe leg je in godsnaam uit wat je zo anders doet dan als je Engels rijdt?! Vind dat knap lastig. Ja langere teugels belonen ipv vast blijven hangen eraan. En meer op je zit rijden, maar dat deed ik ook al meer toen ik aanmodderde in t Engels haha. Ja je mag je armen veel meer spreiden dat vind ik nog altijd apart om te doen haha. Maar ik rij geen reining dus kan dr ook geen slide stop laten zien of een spinn.. heb maar gezegd dat ik dr wel een keertje go West zal lenen en ze die maar lezen moet. Maar hoe doen jullie dat dan?

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:21

Ik zeg meestal dat ze het moeten ervaren ;) Met mijn huidige paardje gaat het nog niet, maar op andere paarden liet ik mensen wel eens opstappen, nou probeer maar! Dat was toevallig een merrie die gewoon niks deed als je het niet goed deed dus dat was wel lollig.
En wij hebben idd geen bodem waar ik in kan stoppen, buiten dat zijn spin en stop ook nog niet bevestigd.

Kortom... geen idee ;)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:57

DJ Kristel van QMusic kan er ook wat van zeg _O-
Nav een smsje naar Qmusic van iemand:
'jij bent op weg naar je paard?'
'ja, die heb ik vandaag opgehaald en mn oude heb ik weggebracht!'
'weggebracht? naar het slachthuis ofzo?'
'nee naar een haflingerstal in maastricht'
*stilte*
'wat is dat? ik zit niet in de paarden'
'een háflingerstal'
'haflinger?'
'ja dat is een ras!'
'ooooh dus dat is een soort paard'
'jaa dat is een soort paard!'

Recreatie noemt ze huis, tuin en keuken en 't paard wat deze mevrouw nu had gekocht was professioneel want daarmee ging ze wedstrijden rijden. :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:14

haha muts :')

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:08

Whahahaha die van Qmusic :') :') :')

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:54

ik rijd een zwart trekpaard, krijg regelmatig te horen, wanneer ik buitenrijd,"wat een een prachtige fries!" o.i.d, dus ik toch maar gezecht dat deze kolos van 1000 kg in de verste verte niet op een edele fries lijkt

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:47

mijn zus bekende vandaag dat ze vroeger dacht, als een paard stond te schuren met hun hoofdstel bij het wachten na de les (om hoeven te gaan krabben), dat ie dan kopjes gaf, en dat vond ze zoooo lief :')

(was dus niet zo slim van haar om dat aan mij te vertellen :P )

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:05

vandaag weer erg moeten lachen.
een paar van die oude dametjes op de fiets.. is dat een shire? nee zegt die ander.. ik vind die belgen altijd zo mooi..
maar naar mijn weten heb ik een tinker van 1.39 hahahahaha

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:20

Tijd geleden in het bos gereden.
Mijn merrie vind vliegen zo irritant.
Dus om hoofdschudden te voorkomen een vliegen netje opgedaan in de kleur van me scapa dekje.

Ik zelf was ook in het blauw.

En kwam een groep jongeren voorbij....Die dachten dat het een soort pet was :')
De commentaar die je dan krijg :')
Hoorde niet precies was maar wel in de trant van: Nou ja zeg kijk nou dat paard met zo ding

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:37

:') Nee mijn vader kan er ook wat van haha. We hadden gistere excursie bij de VDL (Stoeterij Duyselshof). Nou ik heb onthouden dat ze daar 20 fokmerries hebben, 20 veulens, 20 jaarlingen, 20 2-jarigen, 20 3-jarigen. Ik weet nog ongeveer welke merries ze allemaal hebben, welke hengsten. 70 paarden in training. Nog wat paarden bij Maikel van der Vleuten en Leopold van Asten etc. etc.
Mijn vader weet alleen nog dat ze 14 km aan houten omheining hebben en 8 km asvaltweg en weet ik hoeveel hectare grond. En van welk materiaal alles gebouwd is. :')

Mijn broer probeerde vandaag een poging om intresse te tonen in mijn paard.
Ik uitleggen hoe het zit met rassen, dat je ponyrassen hebt en paardenrassen (want hij dacht dat alle veulens pony's zijn omdat ze zo klein zijn). Toen kregen we het dus over mijn paard, dat dat een KWPN is, en toen zei ik dat de vader van mijn paard duits gefokt is.
Zegt mijn broer: "Ja dat snap ik dus niet he, een neger krijgt toch ook geen blank kind!" _/-\o_

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:56

k heb een paard die harry heet, en heb ook een vest waar achterop harry staat.
dus toen was ik buiten aan het rijden. en schreeuwt er zo'n jongen : heet je paard harry?
en me zus kurkdroog : nee zijzelf.

je hebt zijn gezicht moeten zien1 _/-\o_

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:03

vandaag open dag op de manege, van die kleine meisjes:
"waaraan zou je nou kunnen zien of het een mannetje of een vrouwtje is?"
"volgens mij aan z'n manen. als die lang zijn is het een vrouwtje en als ze kort zijn is het een mannetje" :')

en mijn broertje:" maar als je dan geen buitenrit maakt he, rijd je dan altijd in de box?" :=

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:30

Hehe, kleine kinderen zijn zo grappig soms :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:53

derstraks schrok rahere van een hogedrukreiniger+een hond die blafte, dus sprong een beetje opzij
een persoon die voorbij fietste: "HELP DAT PAARD SLAAT OP HOL"
nee hoor

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:10

maaikman schreef:
en mijn broertje:" maar als je dan geen buitenrit maakt he, rijd je dan altijd in de box?" :=

_O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:19

ik heb ook is iets gehoort van een jongetje op buitenrit: help die loopt de bokken (pony had last van vliegjes & liep een beetje met zen hoofd te schudden en zo)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:54

Mijn nichtje en ik dollen altijd een beetje tijdens het buiten rijden, en mijn pony ging uit zichzel over in draf. Dus ik zeg tegen haar,(sarcastisch) onee ze gaat op hol! Komt er een mevrouw die dat hoorde: moet ik helpen!? :oo

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:30

Ik was van de winter op wedstrijd met mijn paard (holsteiner) van dik 1,78. Voor mij waren er allemaal pony's geweest. Kom ik de losrijbak binnen zegt er iemand, je bent te laat je bent al geweest. Ik zo eeh dat kan niet? Die vrouw: L1 pony's toch? Ik: Nee, B paarden.... Oooh zegt die vrouw ik dacht dat het een E-pony was :=

Men moeder en ik hebben toen wel even in ons vuistje staan lachen. Meestal krijg ik op wedstrijd te horen, wat een reus! Of jeetje die is groot! En deze maakte hem uit voor E-pony :+

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:14

Ik heb deze hele topic doorgelezen, man, wat lig ik soms dubbel om sommige verhalen. _O-

Volgens mijn moeder zijn alle paarden met rechtopstaande manen Fjorden, en Fjorden met lange manen kan gewoon geen Fjord zijn. Is ze heilig van overtuigd. :')

-
En volgens een oude vriendin zijn Tinkers/andere bonte paarden gewoon een kruising tussen een paard en een koe. _O- Arme Tinkers en hun eigenaren. :')

-
Mam: 'Doe je voeten eens wat verder in je beugels, ze vallen er bijna uit!' :oo
Nee, mam, ze horen zo..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:23

Ik vraag me, als ik het lees, bij de opmerking koe x paard bij bonte paarden altijd af wat ze dan doen bij effen koeien. Neem de brown swiss nou bijvoorbeeld? Is dat dan ook een kruising koe x paard en hebben ze dan toevallig het kleurtje van het paard genomen?

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:59

Mizora schreef:
Ik vraag me, als ik het lees, bij de opmerking koe x paard bij bonte paarden altijd af wat ze dan doen bij effen koeien. Neem de brown swiss nou bijvoorbeeld? Is dat dan ook een kruising koe x paard en hebben ze dan toevallig het kleurtje van het paard genomen?

Ik denk dat ze de gevlekte koe bedoelde. Een 'effen' paard x gevlekte koe zou volgens haar een Tinker/paard met vlekken opleveren, snap je? ;)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:08

Hihi, vandaag kreeg ik op stal hulp van 2 penny's tijdens het poetsen. ('ooooh wat is 'ie groot! is het een jongetje of een meisje? vind ze dat wel goed? trapt ze niet? mag ik helpen opzadelen? mag ik de manen doen? mag ik helpen met dat in de bak ronddingessen (longeren :D )
En meer van dat soort dingen. :=
Maar de mooiste komt nog..

1 v/d meisjes, die vroeg waarom ik dat met die touwtjes deed (simpele bijzet voor het longeren)
Dus ik probeer dat een beetje simpel uit te leggen:

Ik: dan blijft ze in de juiste houding lopen
Meisje 1: maar hoe dan?
Meisje 2, wijzend naar de borst: nou dan gaat 'ie met z'n neus helemaal daar, toch?
Ik: uh nee, zover hoeft ze niet hoor :D

Toch schattig, die penny's. :')
Wordt morgen wat, als er 2 uur les is _O- (ooooh kijk een nieuwe! mag ik daarop? hoe heet 'ie?)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:24

xColorCross schreef:
Mizora schreef:

Ik denk dat ze de gevlekte koe bedoelde. Een 'effen' paard x gevlekte koe zou volgens haar een Tinker/paard met vlekken opleveren, snap je? ;)

Ik snap dat, maar wat ik bedoel is dat veel mensen niet beseffen dat koeien niet altijd hollands bont hoeven te zijn. Dus vandaar, wat doen ze met effen koeien? Maar goed, dat zou eigenlijk iemand aan hen moeten vragen op het moment dat ze de opmerking krijgen.