Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:28

Adin, ik heb voor jouw even gezocht op kapaza.be, er daar staat een paard dat voldoet aan je eisen,
maar nu zie ik net dat je wel ver weg woont. Paard staat in Belgie.
Zeer brave 4 jarige ruin van 1.72m
zeer braaf & rustig in omgang & tijdens rijden.
geen stalgebreken
100% verkeersmak & trailermak, laad heel goed
hij kan ook een sprongetje nemen

v. stedinger
vm. don frede
ric

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:29

oh ik vrees dat ik topic door elkaar gooi. Tita had ergens verteld dat ze met Door tegen problemen aanliep. Ik was nieuwsgierig hoe het nu ging, vandaar

Adin

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:39

Belgie is wel erg ver idd, dus die laat ik gaan.
Woon helemaal in het noorden dus is eht niet te doen.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:48

en keuring is in België geen gewoonte ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:00

Citaat:
Ik lees regelmatig dit topic mee. Jeetje wat een pech hebben somnige zeg..! Voor diegene die een niet zon groot paard zoekt weet ik een hele leuke. Ik heb hem zelf doorgereden en hij staat nu te koop (mijn zusje rijdt hem momenteel). 4 jarige donkerbruin bonte. 1.62 denkt dat hij nog wel wat groter wordt. Heel chique knap dier, valt echt op tussen andere paarden. 3 correcte gangen met een heel mooi voorbeen. SUPER karakter, heel ongecompliceerd vindt alles leuk en gezellig. Hij is nu een paar maanden onder het zadel en al mee geweest naar enkele BB wedstrijden en binnenkort start hij ook B dressuur. afstammeling is webster x Jazz ( jazz ben ik niet zeker van maar kan ik navragen). Voor extra info kun je pb-en naar PPD_tje of naar de verkoper Maverick.

edit: foto van mijn zusjes facebook geleend https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3683_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3683_n.jpg
nagevraagt: paard is een webster X voltaire

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:28

randie schreef:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3683_n.jpg
nagevraagt: paard is een webster X voltaire

@randie: Dat is een leuke :-). Waar staat dat paard als ik mag vragen?

Heb zelf even mijn zoektocht op een laag pitje staan. Ben druk bezig met een goede plek zoeken voor mijn 9 jarige afgekeurde merrie maar dat valt nog niet mee en schiet niet echt op. Sta nu op een dure stalling en dan 2 paarden wintertarief gaat erg prijzig worden. Kom ik mijn ''droompaard'' echter tegen dan koop ik hem nu wel.
Maar ga op dit moment niet stad en land afzoeken naar het ideale paard. Enkele bekenden/handelsstallen weten wat ik zoek en wie weet komt er zo een nw paard op mijn weg maar erge haast heb ik niet tot ik mijn huidige paard ''kwijt'' ben.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:35

Moët het in drenthe zijn? Mijn paard staat in katlijk vlakbij heerenveen 24/7 in de wei het hele jaar

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:59

Probeer een nieuwe eigenaar te vinden via de stichting paard in nood. Heb al wel veel belangstelling gehad maar is om diverse redenen steeds niet doorgegaan. Deze maand komen er nog mensen kijken als het goed is, en anders ga ik eerst een andere goedkopere stalling zoeken.
Hoeft niet perse in Drenthe, heb je wat meer info voor mij Adin waar je Joey hebt staan (mag ook per pb anders gaan we erg off-topic hier)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:29

Mijn dame is vandaag klinisch en rontgenologisch helemaal goedgekeurd, wel drie 2'tjes maar voor de rest 1'tjes en vrij van chips! Hier een blije toekomstige paarden eigenaresse. Meiden, succes met jullie zoektocht!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:31

proficiat!!!!!

Wat meer info over haar? :)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:37

Gefeliciteerd !!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:38

gefeliciteerd sneeuw!

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:39

Het is een bruine Unaniem X Sydney, 3 jaar en een ukkie, 1.60 dus hoop dat ze nog wat meer body krijgt dan nu ;) Twee maanden onder zadel, maar ze mag straks lekker de kudde in en dan gaan we rustig aan verder doorrijden!
Zal morgen foto's maken!

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:04

Gefeliciteerd sneeuw!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:20

Gefeliciteerd sneeuw en veel succes!

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 19:32

Proficiat met je nieuwe aanwinst sneeuw!!
Geniet ervan!

Ik heb besloten niet verder te gaan met de 2,5 jarige merrie.
Wil het risico van zomereczeem toch niet gokken.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:08

Gefeliciteerd sneeuw!

Ja dat snap ik, is toch best een risico...

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:30

Sneeuw, gefeliciteerd!!!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:31

Gefeliciteerd sneeuw. Ben benieuwd naar foto.s!

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:14

Die Olmetta uit gelderland is echt een super leuk paard ! Ik ben er wezen kijken en kan haar echt aanraden!
Ze heeft wel 2 ongelijke voeten maar als ik niet had willen springen dan had ik haar zeker gekocht (voor een springpaard vond ik het te riskant).

Gefeliciteerd sneeuw!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:22

Ik neem het risico niet. Potentieel hko gevaar. Straalbenen vast een 2. Ben veel te bang dat ik weer een weg kan brengen. Hoe gaat het met die van jou?

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:36

Ik ben al een tijdje aan het meelezen in jullie topic en ook stiekem aan het rond kijken voor een paard ;)
Mijn eisen:
- 5-7 jaar
- Rond de 1.68m
- Liefst vos/bruin, maar een apart kleur vind ik ook wel gaaf, maar geen schimmel!
- Eentje waar ik lekker allround mee kan rijden, zie mezelf niet constant dressuren, vind het ook heerlijk om te springen of crossen of uren buiten te rijden.
- Verkeersmak!

Vind het erg moeilijk om te zeggen wat een fatsoenlijk budget is voor mijn eisen......
Iemand die mij daarin kan adviseren?

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:38

Adin ook mijn opmerking voor jou. Nee ik vind je niet eigenwijs, maar vind je wel wat 'onstabiel' en twijfel aan je oprechtheid (sorry).
Dit heeft te maken met een aantal aspecten:
1. Je wilt een groot jong paard (4 jaar) maar bent én te zwaar (volgens jouzelf ik kan dat niet beoordelen) en hebt val angst.
2. Ik ga dan twijfelen a: of je lenig en flexibel genoeg bent om op een jong paard van > 1.70 te stappen b: ben je flexibel / sensibel genoeg om snel te reageren in onverwachte situaties ( ja een paard kan nl. schrikken :D )
3. Andres was idd een groot paard maar vooral 'fors' paard (zit er wat Gelders in?), maar 1.74? Misschien is 'ie echt gemeten, maar de foto's bij het hek ( hekken hebben standaard maten van 1.20/1.30 zodat wij er makkelijk overheen komen en of hangen) lijkt hij dat totaal niet.
Als ik dan jouw hoofd bekijk in verhouding to zijn schoft dan zou hij groter moeten zijn omdat jij 1.82 meet, maar oké schijn kan bedriegen.
4. Je wilt niet teveel tijd steken in reizen naar een paard omdat je een jonge baby hebt, maar realiseer je wel wat voor tijd een jong paard met zich meebrengt? Ik weet veel mensen kopen een paard, dumpen het op pension, komen 2x in de week rijden en that's it, maar dat wil jij toch niet?

Let wel voor mij is het wat moeilijker beoordelen omdat ik 1.70 ben, 60 kg weeg, 37 jaar ben en elk jaar jonge paarden inrij (ivm onze fokkerij) welke vaak tussen de 1.70 en 1.76 zitten... Een enkele keer heb ik een 'kleintje' gehad van 1.65, maar idd deze boy was op z'n achtste ook een imposante meneer van 1.73.....dus. Angst ken ik niet zo heel gauw (tenzij er een hindernis aan te pas komt :) ) maar weet wel dat je ergens concessies zal moeten doen en dat het dan echt minder lastig is om een nieuw paard te vinden.
Je woont in Leeuwarden? Je weet dat de 3 Noordelijke Provincies bekend staan om het grote aantal goede fokkers? En dat we best wat goede handelsstallen hebben? Wilfred in Leeuwarden, Wiepke in Bears, Sipko in Aduard zijn er zo een paar die mij te binnen schieten......
Hoop echt dat je binnenkort wat vind, maar betwijfel het wel.......(het prefecte paard bestaat nl. niet!)

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:45

Ik lees al vanaf het begin mee in dit topic, maar heb nog niet eerder gereageert.
Per toeval kwam ik zojuist op de site van hengstenhouderij Van Uytert terecht. Op hun "marktplaats pagina" bieden particulieren verschillende leuke paarden aan. Bijv. een 1.74 grote zesjarige en een paar (bijna) groene 2-, 3- en 4-jarige. Dmv een steekproef heb ik deze niet op MP of SH kunnen vinden. Misschien de moeite waard om even te kijken? Verder wens ik jullie heel veel succes tijdens jullie zoektocht!

ps weet eigenlijk niet of ik een sitenaam hier wel mag noemen?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:54

Zucht. Ik zoek geen paard van 4. Ik zoek tussen 4 en 9 ongeveer. Tuurlijk heb ik liever een 7 of 8 jarige maar zoals eerder vermeld zijn die vaak ook duurder. Andres is bij aankoop gemeten en later bij de kliniek. Nog eens. Het was een prestige vdl x zeoliet. Van 1.74.
Ik ben dan wel angstig om te vallen maar ben niet van gisteren en vind dat ik genoeg ervaring heb om keuzes te maken
De "fokkers" die je noemt zijn- op vdl na- handelstallen en die heb ik wel benaderd. Ik heb ook al enige tijd paarden dus weet ook wel hoeveel tijd er in gaat zitten. Er zit wel een verschil tussen s avonds even naar stal of de hele dag in de auto om een paard te zoeken.