Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aprella

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:35

Uugh tof...

Mijn vriend (die ons paard gaat aanschaffen, ik ga de verzorging betalen) heeft net te horen gekregen dat hij zijn overuren, het geld waarmee het paard gingen kopen, niet in één keer kan uitbetaald krijgen en dan gaan we vanavond naar een paardje kijken. Hopelijk, als het dat paardje wordt, kunnen we iets regelen met de verkoper dat we desnoods een borg geven of in twee keer betalen ofzo... wel een tegenslag... achja.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:29

Zo ik heb ook even mijn lijstje gemaakt viel toch een beetje tegen :o net geen 1000 euro toch hoger dan verwacht helaas hiervan 100 euro miskoop en 180 euro eigen kleding

- rijhandschoenen : 12.50
-fleece/zweetdeken 32 euro
- 2 paar x springschoenen (4 stuks dus) 35 euro
-peesbeschermer+kogelbeschermers set: 25 euro
- Eskadrons allround voor+achter: 140 euro (ook voor op de trailer)
- zomer/regendeken: 70 euro
- 2 sjabrakken: 60 euro
- 2 hoofdstellen (was niet de bedoeling maar 1tje net iets te klein gekocht): dus 140 euro (70 euro " miskoop")
- 2 bitten (1tje te groot) : 50 euro ( 30 euro "miskoop")
- martingaal: 10 euro
- 2 halsters + 1 touw= 25 euro
- borstels+poetsbak= 30 euro
- zweep: 10 euro
- Rhino Wug: 145 euro
-overige kleine benodigheden schat ik zo'n 30-40 euro
-rijbroek: 100 euro
-sportBH: 55 euro duur grapje om ze mooi op zijn plek te houden ;)
-rijlaarzen: 25 euro (heb gewoon rubber...en ik rij er prima mee)

Wat ik nu nog nodig heb is 1 onder/staldeken en misschien een badstof zweetdeken dat was het en straks misschien nog wat wedstrijd kleding..maar even kijken wat ik nog wel/niet pas van 15-10 jaar geleden :P *\o/*

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:15

tja dan had ik geluk,

zadel, hoofdstel en bit van mijn vorige paard paste perfect, gelukkig maar! (heb een heel mooi daalemanzadel van 2 jaar oud)
Dekens etc passen ook, ondanks dat mijn vorige paard 10cm kleiner was. (ik had alles al op de grootste maat gezet, want een paard van 173 past vast geen cobmaat hoofdstel, maar alles zit inmiddels weer op de oude maat :) Maar mijn vorige paard had korte benen en deze heeft hele lange benen, lijf is hetzelfde.

Mijn paard staat nu te snotteren in de wei helaas, er heerst een virusje op stal en aangezien hij niet veel gewend is had hij het natuurlijk ook gelijk te pakken. Afijn morgen komt de DA kijken en zien we verder.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:19

Ik heb 10 jaar geen paard meer gehad en gereden..dus dan gooi je al je paardenspul in de loop van de tijd weg...dus ik had ook gewoon niets meer behalve dan een compleet zadel

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:28

Tja Prince is 148cm en Docari was in november 163 wereld van verschil vind ik zelf :P

Een kan zonder krukje opstappen en bij de ander niet mogelijk tenzij er iets ingscheurd :')

ingvdh vervelend zeg..door heeft wel witte loopneus maar ja dan is het 27 graden en dan weer 16 is ook geen weer

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:08

Net terug. Was gaan kijken naar een zesjarige tinker, echt een prachtbeestje. Staat al twee jaar stil en is enorm schuw maar niet bang. Vriendelijk en nieuwsgieirg beestje. Kon hem overal aanraken maar voor de rest is hij wel helemaal groen dus daardoor een twijfel geval. Mijn hart roept ja, doen. Zelf zou ik hem niet kunnen en wille zadelmak maken dus die ventuele kosten moet ik er nog bij rekenen, maar heb geen flauw idee hoeveel zoiets kost. Nog maar een nachtje slapen en eens goed nadenken en er over praten met men instructrise.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:15

zadelmak maken kost al snel 400-600 per maand bij een goede africhtingsstal
en reken dan op zo'n 2 maanden... tenzij je het ergens particulier laat doen maar zoiets is altijd delicaat he. Zowel op een stalling als het "buurmeisje" bij wijze van spreke.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:19

Ik ken wel iemand die het voor een acceptabele prijs doet maar vooral, GOED DOET!! Zit redelijk in de buurt. Mocht je details willen, PB even.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:14

@tita; sommige dingen kun je wel op bezuinigen hoor.. Mijne loopt Z op een RVS trensje, met BR peeskapjes, merkloos sjabrak van 15€ en ik draag ook niks bijzonder (H&M coltrui, 10€ haha). Ben het wel met je eens dat bijv Rambo dekens en fijn tuig zich uitbetaalt, dat gaat gewoon langer mee.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:31

@Tita..jij houd iig wel de economie draaiende:-) vind ik geen probleem hoor! en ik doe van alles wat

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:59

Ben wel benieuwd wat jij voor dekje hebt dat 120 Euro kost, Tita :D

Qua dekjes heb ik vooral BR Event, niet te dik, leuke kleurtjes, goede pasvorm :) Nemen ook goed zweet op! En niet zo duur, haha :D

In tuig (vooral in een fijn zadel) ben ik bereid te investeren, daarvan vind ik goede kwaliteit érg belangrijk. Voor andere dingen neem ik ook genoegen met goedkoper :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 07:45

:D ik heb 2 dekjes kosten 62 en 67 euro per stuk ze zijn te koop vanaf 55 of 57 euro is van het merk Equilline ik laat ze speciaal overkomen uit Italie in de kleuren die ik wil en randjes erom heen

Vreselijk goed merk, nooit nat neemt vocht super op de binnenkant is wit dus je ziet hoe goor het is.
Ik snap niet dat dit merk bijna niet te koop is in Nederland. Gelukkig heb ik een ruitersportzaak gevonden die wat sporadisch verkoopt maar vooral voor mij wilt bestellen. :D

Ik heb peesjes van Versus Door doet namelijk niet normaal ze vliegt en rent...rent door draad heen en de Br heeft mijn pony kapot getrapt tijdens springen dus daar heb ik geen vertrouwen meer in.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 07:48

:)) btw heb een rambo deken besteld via marktplaats is gister op de post gegaan.

Is voor het eerst in mijn leven dat ik iets 2e handskoopt.. ben zo nieuwsgierig of ie nog in goede staat is..spannend.

En ff mijn onderschrift veranderd :o

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:27

Tweedehands koop ik ook steeds vaker ! Heb laatst hele fijne Scapa bandages en leren peesjes voor mijn bruintje die niet goed over normale peesjes kan ivm schieffel, op de kop getikt!
Ook mooie zomerdekens van EJ, Pagony en Harry's Horse, die slopen ze hier ook veelvoudig !

Mijn nieuwe paard heeft nog niet iets nieuws gekregen eigenlijk! Zielig he!
Ik had alles nog van mijn schimmel, dat past hij prima! Mijn Schockemohle hoofdstel past eigenlijk wel goed. Alleen geen K&K dubbelgebroken bitje, maar hij was het ook gewend op het meest simpele bitje, en die had ik nog liggen van 14cm. Dekens van de schimmel past hij ook :D
Ik heb nog een oud Kieffer zadel 18incl dat op bijna elk paard past. Die is nu voor hem. Binnenkort laat ik mn springzadel van de schimmel aanpassen op hem.

Dekjes van Equiline zijn inderdaad erg goed! Ik heb ook eentje, die is alleen een beetje gekrompen.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:50

Gisteren wat met men intructrise het internet afgeschuimt: resultaat deze week naar 4 paardjes gaan kijken. 3 warmbloeden en nog een keertje naar de tinker waar ik vorige week ben heen geweest.

Morgen avond de eerste... en zangersheide ruin, ben benieuwd! Ik hoop dat ik er snel eentje vind want ik ben niet zo'n fan van paarden zoeken. Zoveel stress xD

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:37

Hihi toch nog een keer reageren!! Ik hield er ook helemaal niet van om paarden te bekijken! Leuk op internet maar stresste hem zo erg als ik er dan op ging rijden. Ben van mijzelf heel onzeker en altijd bang het te verpesten dus was dan altijd bang dat ik het paard van iemand verpeste als ik er dan op zou rijden en dan ging het ook meestal belabberd! Nu heb ik lekker mijn eigen en gaat het hartstikke fijn!!! Hihi knappe baby Tor!

Hihi ik heb een 5 jarige zangersheide ruin! Heerlijk dier! Veel plezier morgen!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:12

Nou ind.. dat zoeken naar paarden is zoo stressvol! Gatver!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:19

Het is niet leuk inderdaad, en ik ben angstig met rijden dus zit alweer in de stress dat ik steeds op een vreemd/onbekend paard moet stappen, zal blij zijn als ik een geschikt paard heb gevonden. Hopelijk is die van morgen goed en leuk.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:41

Heb je weer wat leuks gevonden Adin?
Op 't moment staat opzich wel veel leuks te koop, maar allemaal zo verrekte hoge fantasieprijzen!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:45

ja ga morrgen een 4 jarige vosruin van Dreamcatcher bekijken, 1,75 ongeveer en superbraaf zeggen ze ben benieuwd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:48

plaatje?....foto?....linkje?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:53

zal 1 standfoto plaatsen, moment, moet eerst in mijn album

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:57

hoop ik niet dat ie helemaal afgekraakt wordt hihi

edit, foto verwijderd
Laatst bijgewerkt door Adin op 19-09-11 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:00

vosje <3 <3

vertel eens wat over hem

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:03

Staat ie wat in de buurt voor je ;)?

Hij ziet er wel leuk uit hoor! Allen staat ie achter wat hoger dan voor? (of ik verkijk me er ophoor!)
Allen op zijn nekspier zit een verdikkinkje? .. (Maar ik zie op het moment overal bij elk paard OCD in de hals zitten hoor! Aangezien mijn jonge topper dit ook heeft)
Maar Dreamcatcher's zijn ook wat laatbloeiers.
Ik hoop voorj e dat hij ook echt braaf is en niet gesedeert is of rare gebreken heeft.. want OH! wat loopt er toch veel rommel rond en word er wat afgesjoemeld (Misschien brutaal maar wat is zn prijsklasse?)