Blase__ schreef:Lioony schreef:
Nee hoor, dat is helemaal niet waar. Als een paard niet 100% goedgekeurd wordt, wat moet je er dan mee? Dat geeft toch het hele nut van de keuring aan. Zelf heb ik ook nog foto's laten maken van de benen, rug en hals, maar dat is verder eigen keuze.
Ik heb genoeg paarden laten keuren (vooral jonge paarden) die op een kleine ''afwijking'' niet 100% worden goegkeurd of een aantekening hebben, als jou paard op de dag zelf net even stijf loopt krijg je bij een goede dierenarts al een aantekening en kan je de 100% goedkeuring vergeten. Er zijn indd genoeg dierenartsen die dit niet zien als een aantekening maar dierenartsen die echt sportpaarden keuren of paarden voor de verkoop kijken hier wel kritisch naar. Indien je een paard röntenlogisch laat keuren (kost indd wat meer) heb je een veel beter beeld van het paard maar dat is indd je eigen keuze. Ik vind je opmerking van ''wat moet je er dan mee'' een beetje kort door de bocht er zijn genoeg aantekeningen te bedenken die d.m.v. goede training of ander voerpatroon te verbeteren zijn!
Klopt, heb ik zelf ook gehad. En dan is het afhankelijk van de aantekening-bemerking of je er verder mee gaat of niet. Wij zijn er verder mee gegaan en het bleek na foto´s en echo´s niet ernstig te zijn en kon na paar weken opbouwen opgelost zijn. Is het uiteindelijk niet geworden, omdat het paard ergens anders op afgekeurd werd.
Kaitlin schreef:EllaBellaah: Ik heb altijd geleerd: als je een dier neemt moet je er voor kunnen zorgen, dus óók als hij ziek is of speciaal beslag nodig heeft, het kan soms heel raar lopen (afkloppen!) en als je dan geen geld hebt om je paardje de beste zorg te geven denk ik dat je het jezelf erg moeilijk maakt. Een paard nemen is het leukste wat er is, maar er zijn ook verplichtingen waar je niet onderuit komt.
Lauste: Wat balen van je instructeur! Kan je niet zelf bij wat beestjes gaan kijken? Of niks op het oog?
Lioony: Kan jij je paard vanuit huisuit zien? Wauw.. jaloers..... ik moet elke dag 20min in de auto zitten..Maar sta dan wel op een stal met alle rust en luxe, keuzes maken....
Safire: een hele moeilijke, maar wel de beste beslissing! Even slikken en weer doorgaan, jouw paard komt er ook wel!
Je hebt helemaal gelijk! Het klinkt allemaal erg leuk allemaal, maar er komt veel meer bij kijken..
Ik kan hem vanuit de serre op z'n landje zien staan. Is ongeveer 300 meter (even wilde gok hoor, maar wel zoiets) van ons huis af

Tja ik ga dan voor minder luxe en 5 minuutjes fietsen

Hier is klinisch, fotos van benen + rug en hals zo'n 700-800 euro.

!
dank je