Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:01

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:02

Springen kannie zeker, maar vind 'm een eng nekkie hebben :=

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:04

hij is nog jong, mijn vorige paard had ook zo'n nekkie, door het rijden werd dat echt een stuk beter ;-)

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:06

@Silly, ja zo door de telefoon klonk 't als een enorme goedzak, maar we wachten rustig af. Zolang hij er niet overdreven op reageert dat ik (blijkbaar) niet zo netjes opstijg wint hij al punten hihi.

En idd dat nekkie, verder spreekt 't me wel aan : )

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:07

Ja tuurlijk dat sowieso!
Ik ben ook niet zo thuis in de springpaarden hoor, denk dat het ook een beetje vertekend doordat hij niet zo'n hele horizontale hals heeft. :)

@ marygoround
Hoezo niet netjes opstijgen haha?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:09

Dat nekkie is inderdaad ook het mindere, maar dat interesseert me verder niet, mits het dressuurmatig niet in de weg staat.
maar ach, kopen kan ik toch nog niet, en dan ga ik eerst kijken bij de fokker van mijn vorige paard, die hebben ook leuke paarden staan.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:13

Nou, bij de vorige waar ik ging kijken ben ik er vijf keer afgedonderd omdat meneer vond dat ik niet net genoeg opsteeg. Het moest echt helemaal volgens het boekje en dat ik een ''hupsje'' nodig had vond hij al niet zo geschikt. Toen ik hem blijkbaar ook nog porde met mijn teen was het helemaal over en uit en besloot hij definitief dat hij me niet leuk vond :']

Ik was helemaal overdonderd, want ik heb nog nooit gehad dat een paard op me reageerde tijdens het opstijgen. In mijn hoofd doe ik dit heel netjes, rustig en ik laat me nooit in het zadel ploffen oid. Maar ik schamp blijkbaar wel zo nu en dan met mijn teen tegen de buik.. Schrok me rot, want dat heb ik me dus echt nooit beseft.

Overigens vond ik het wel vreemd dat een paard van 8 daar zo heftig op reageerde, hij ging echt aan de kletter en bokte er ook flink bij. Verder was het echt de grootste schat, dus vond het erg jammer. Maar als je er niet op komt houd 't op he :']

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:17

Dat is inderdaad best een heftige reactie voor een achtjarige :=
Die zou ik dan ook lekker laten gaan, want het komt bij iedereen wel eens voor dat je de buik aanraakt. Je zal dan net alleen zijn.. :=

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:19

@ Silly: Ik heb een painted black merrie te koop.. Echt een hele chique met een hoop talent, maar ik heb helaas de tijd niet meer om een paard echt volop te trainen en wekelijks op concours te gaan.. Daarnaast is m'n vriend ook beginnen rijden en voor hem is ze wat te temperamentvol, dus gaan we nu op zoek naar iets wat ook voor beginners kan en waar ik nog wel een wedstrijdje kan mee rijden, maar die niet heel fanatiek in training hoeft/wil :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:21

Tja dat heb je met dat bloed, maar wel mooi bloed!

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:23

Lioony schreef:
Dat is inderdaad best een heftige reactie voor een achtjarige :=
Die zou ik dan ook lekker laten gaan, want het komt bij iedereen wel eens voor dat je de buik aanraakt. Je zal dan net alleen zijn.. :=

Jaaa dat bedacht ik me ook meteen hoor, wilde er alleen zo graag even op omdat het verder zo'n leuk beest was ;p Maarja een paard kopen van boven mijn budget om hem vervolgens te hebben voor het wandelen is ook zoiets he hihi.

Ik kijk lekker verder, mijn perfecte knol komt vanzelf wel. En met een beetje geluk vanavond dus ;p

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:25

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:27

Die staat inderdaad al heeeel lang te koop. Ben die al zó vaak tegengekomen..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:29

precies, maar als ik de filmpjes kijk zie ik een braaf paard, niet echt bijzonder, maar toch leuk.

en veel mensen zoeken juist die kleur, dus daarom snap ik het niet

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:31

Dan zal er toch wel iets fout mee zijn..

@ Silly: Ja inderdaad heel mooi bloed en op zich is ze best braaf, ze heeft alleen fanatieke training nodig om vrolijk te blijven en dat red ik niet altijd :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:32

Dan heb de de juiste beslissing gemaakt!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:49

Silly1972 schreef:
Alice13 schreef:
Hey julie, niet gaan tellen hoor dan wordt je langzaam gek ik heb er ondertussen al stuk of 10 gezien een paar mis gelopen en al 3 net niet gekocht hahaha!!

Dat wordt dan lachen voor mij straks, dan ben ik nl op zoek naar zelfde type paard als jij zoekt alleen dan maatje groter haha

Maatje groter zijn ze er wel hoor! OOk voor een leuke prijs, maar ik zoek dus een wat kleiner compacter paard. En dan gaat in een keer de prijs omhoog! Of de kwaliteit van het paard is een stuk lager:S heel moeilijk is het wel, maar ik ben ook heel kritisch dus het ligt ook aan mij zelf!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:54

Alice13 schreef:
Silly1972 schreef:

Dat wordt dan lachen voor mij straks, dan ben ik nl op zoek naar zelfde type paard als jij zoekt alleen dan maatje groter haha

Maatje groter zijn ze er wel hoor! OOk voor een leuke prijs, maar ik zoek dus een wat kleiner compacter paard. En dan gaat in een keer de prijs omhoog! Of de kwaliteit van het paard is een stuk lager:S heel moeilijk is het wel, maar ik ben ook heel kritisch dus het ligt ook aan mij zelf!

Volgens mij is het echt andersom hoor :=
De kleintjes zijn minder gewild en vaker goedkoper.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:02

ja dat heb ik nou ook! en dan heb ik nog de eisen dat het een ruin moet zijn geen merrie, liefst veel aftekening, als het even kan juist geen schimmel, koppie om verliefd op te worden en uiteraard allround. En goed karakter, mag best som een boefje zijn, maar niet gemeen.

wordt nog een flinke zoektocht haha

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:07

Welke maat moet ie hebben! Weet een hele leuk die daar denk ik wel aan voldoet!
Ik heb juist voorkeur merrie zo min mogelijk aftekeningen max 168 maar liever wat kleiner! compact en leuk cool karakter!
Krijg in mijn topic vaak veel te grote paarden aangeboden! Jammer maar daar kan ik niks mee, ze zien me al aankomen. Is het dan meisje met paard of paard met meisje hahaha!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:08

hahahaha _O-

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:09

Finesse is ook best een compacte, 1.64 dus een leuk tussenmaatje.. De merrie die ik vrijdag voor de 2de keer ga proberen is 1.76m en dat is echt HUGE! Maar goed, als ze nog een beetje bijeen te rijden zijn gaat dat wel :)

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:10

pff gelukkig vielen de tranen hier mee.
dochter lief gaat vol voor het paard dat we zaterdag gaan kijken en eigelijk vind ik haar ook erg leuk.
hopen dat dat wat wordt.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:11

Succes hobbyboerin!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:12

JulieDR schreef:
Finesse is ook best een compacte, 1.64 dus een leuk tussenmaatje.. De merrie die ik vrijdag voor de 2de keer ga proberen is 1.76m en dat is echt HUGE! Maar goed, als ze nog een beetje bijeen te rijden zijn gaat dat wel :)

JEETJE! wat een bakbeest zeg! daar kan ik recht op onder door, daar moet ik niet aan denken!