Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 16:07

denk dat er veel zijn die in de verstrengelingen van belangen niet geassociert willen worden, en braaf hun mond houden of vooropstaan met: bij ons op stal doen we dat niet

maar wat ik leuk zou vinden om bij een les van b.v. deze dame eens te kijken waarom ze doet zoals ze doet,
vaak worden ruiter en instructeur ook een soort van bedrijfsblind, om dan eens met een andere kijk op haar probleem iets te kunnen veranderen, zal wel niet mogen maar als je alsmaar in een houding traint ontwikkel je ook maar op een manier

openstaan voor 'n andere kijk op de zaak kan heel verhelderend zijn

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 16:25

Ik vind het wel schandelijk een ieder maar zo op het internet te kijk gezet word.
Er is nog altijd iets van een privacy wet.
Ongeacht ze een paard met zweep slaan vind ik het echt belachelijk dat dit maar zo op het net word gekwakt door 1 of ander sensatie/juice pagina met alle gevolgen voor die persoon van dien.
Het kan blijkbaar bij ruiters!?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 16:30

gevolgen van de woke-cultuur, overgewaaid en opgepakt en de sociale media doet de rest,
dan mag je iedereen zonder hoor en wederhoor beschadigen,
Laatst bijgewerkt door mce op 09-08-24 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 16:39

Popstra schreef:
Ik vind het wel schandelijk een ieder maar zo op het internet te kijk gezet word.
Ongeacht ze een paard met zweep slaan vind ik het echt belachelijk dat dit maar zo op het net word gekwakt door 1 of ander sensatie/juice pagina met alle gevolgen voor die persoon van dien.

Dat is niet alleen bij ruiters, maar bij alles in het leven.

Acties hebben consequenties. Niet nadenken en handelen in emotie, daar waar diegene 100% de kennis zou moeten hebben en omringd is door mensen met kennis, toch zo handelen.... dan vind ik het niet erg dat ze aan de publieke schandpaal worden genageld. Van een kleine boete gaan ze niet leren, van een schorsing van 6 maanden niet, maar publiekelijk, misschien wel.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 16:55

Popstra schreef:

Op die pagina kan het allemaal. LF had zwarte plekken op haar zadeldek bij de OS, dus dat kwam doordat Glamourdale wonden had bij de sporen, ze dat weg hadden gewerkt met schoensmeer en zo was dat overgebracht op het zadeldek. Dat die wonden nog steeds niet te zien waren terwijl de schoensmeer ondertussen op het zadeldek zat maakte niet uit, hij had wonden, bloed en dat hadden ze verborgen.
Paarden die schuimen dat wordt ook door mensen gestimuleerd om de wonden in de mond te verbergen.

Die pagina, bah.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 16:58

Welke pagina hebben we t over?

Die schoensmeer vind ik enorm vergezocht, iig. Mijn witte dekjes zagen er ook altijd zo uit, ik poetste mijn laarzen met schoenpoets en dat vlekt :7.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:07

Bielsje schreef:
Popstra schreef:

Op die pagina kan het allemaal. LF had zwarte plekken op haar zadeldek bij de OS, dus dat kwam doordat Glamourdale wonden had bij de sporen, ze dat weg hadden gewerkt met schoensmeer en zo was dat overgebracht op het zadeldek. Dat die wonden nog steeds niet te zien waren terwijl de schoensmeer ondertussen op het zadeldek zat maakte niet uit, hij had wonden, bloed en dat hadden ze verborgen.
Paarden die schuimen dat wordt ook door mensen gestimuleerd om de wonden in de mond te verbergen.

Die pagina, bah.

Schoensmeer verhaal is idd vergezocht, al hebben we de fragmenten gehoord van Helgstrand over hoe handig het inzetten van schoensmeer kan zijn.

Marshmellow Fluff is wel echt een quick fix in de topsport, eerste hand ervaring mee en ontzettend spijt dat ik daar aan heb meegedaan.

Fyi, gaat over Dressagehub. Ze slaat imo soms flink door, maar ze haalt ook punten aan die echt wel terecht zijn.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:09

Wat is het verhaal achter Fluff? Wil ik het weten?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:10

Bielsje schreef:
Popstra schreef:

Die pagina, bah.

zo, dit is wel heel erg generaliseren, heb nog niet het genoegen gehad u te mogen begroeten zodat u dit hebt kunnen waarnemen.
Laatst bijgewerkt door mce op 09-08-24 17:26, in het totaal 3 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 17:10

Fika schreef:

Marshmallow fluff is een suikerpasta dat ervoor zorgt dat paarden extreem gaan schuimen. Zo kun je dingen verbergen, maar ook losheid faken.

Het schijnt verboden te zijn, maar ik vind daar niks over terug. Enkel dat erover gestemd gaat worden.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:11

Ja ik ben ook wel benieuwd. Ken het alleen van naam maar geen idee wat dit met het paard doet? Ik dacht alleen veel meer schuim maar heeft het paard er ook een ongemak van? En wat is het voor substantie? Moet je het in spuiten als een soort schuim of denk ik nu heel raar?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:12

_San87_ schreef:
Fika schreef:

Marshmallow fluff is een suikerpasta dat ervoor zorgt dat paarden extreem gaan schuimen. Zo kun je dingen verbergen, maar ook losheid faken.

Het schijnt verboden te zijn, maar ik vind daar niks over terug. Enkel dat erover gestemd gaat worden.

Ah! Helder.
Maar merkt het paard hier ook veel van? Of is dat onduidelijk?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 17:18

xmarliez schreef:
_San87_ schreef:

Ah! Helder.
Maar merkt het paard hier ook veel van? Of is dat onduidelijk?

Nee hoor, het is menseneten, smaakt naar marshmallow.

Het is dus vooral zoet en dat zorgt voor de speekselaanmaak. En het is wit en lijkt op schuim.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 09-08-24 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:19

xmarliez schreef:
Ja ik ben ook wel benieuwd. Ken het alleen van naam maar geen idee wat dit met het paard doet? Ik dacht alleen veel meer schuim maar heeft het paard er ook een ongemak van? En wat is het voor substantie? Moet je het in spuiten als een soort schuim of denk ik nu heel raar?

Zoals hierboven uitgelegd, het is eigenlijk een beleg voor op brood of iets dergelijks.

Wordt gebruikt om aanleuningsproblemen te verdoezelen. Als bijvoorbeeld een paard totaal niet schuimt (i.e. het bit niet aannemen) of als een paard vaak zijn mond open heeft, dan lijkt het minder erg door alle "schuim".

Er bestaat ook iets als gumbits, wordt ook in combinatie gebruikt met Marshmellow Fluff.

Er wordt niet naar de oorzaak gekeken, puur symptoombestrijding a.k.a. "quick fix".

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:23

Maar dat zulke manieren er zijn, wil niet zeggen dat iedereen het doet. Maar zo doet zij het wel een soort van overkomen en enorm veel (niet paarden-)mensen nemen dat klakkeloos over...

- Misschien waren de laarzen van LF net gepoetst? Nee, onmogelijk want geen enkele ruiter poetst de binnenkant van de laarzen.
- Misschien waren het nieuwe laarzen? Nee, onmogelijk want geen enkele ruiter gaat starten met nieuwe laarzen.
- Misschien schuimt dat paard van nature zo? Nee, onmogelijk want paarden horen geen schuim in de mond te hebben.

Ik voel me echt altijd een verschrikkelijke ruiter als ik zulke dingen lees aangezien ik de binnenkant van mijn laarzen poets, startte met nieuwe laarzen en een aantal paarden flink schuimden terwijl als ik marshmellow fluff binnen handbereik heb, daar toch echt niets van over is tegen de tijd dat ik mijn paard heb bereikt :+
Maar zulke onzin kan je nog aan jezelf laten twijfelen schijnbaar....

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:30

Marshmellow Fluff is vrij snel te herkennen. Nu heb ik dit beeld even erbij gepakt, omdat ik weet dat het hier gesmeerd is. Expres even de rest van de combinatie eraf gehaald, dus de kwaliteit is niet best van het inzoomen. Je ziet dat het om de lippen heen gesmeerd is, en dat blijft best prima zitten.
Afbeelding

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:33

Bielsje schreef:
Maar dat zulke manieren er zijn, wil niet zeggen dat iedereen het doet. Maar zo doet zij het wel een soort van overkomen en enorm veel (niet paarden-)mensen nemen dat klakkeloos over...

- Misschien waren de laarzen van LF net gepoetst? Nee, onmogelijk want geen enkele ruiter poetst de binnenkant van de laarzen.
- Misschien waren het nieuwe laarzen? Nee, onmogelijk want geen enkele ruiter gaat starten met nieuwe laarzen.
- Misschien schuimt dat paard van nature zo? Nee, onmogelijk want paarden horen geen schuim in de mond te hebben.

Ik voel me echt altijd een verschrikkelijke ruiter als ik zulke dingen lees aangezien ik de binnenkant van mijn laarzen poets, startte met nieuwe laarzen en een aantal paarden flink schuimden terwijl als ik marshmellow fluff binnen handbereik heb, daar toch echt niets van over is tegen de tijd dat ik mijn paard heb bereikt :+
Maar zulke onzin kan je nog aan jezelf laten twijfelen schijnbaar....

mag het dan een onsje minder zijn en iets minder generaliserend,

dit waar u nu naar verwijst is zeker ook al onderweg naar LF en FEI dat zou pas effect hebben
Laatst bijgewerkt door mce op 09-08-24 17:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:34

Jeetje, hoe bedenkt men het.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:35

Dat dressagehub wil gewoon paarden sport om zeep helpen. Niet anders.

En als al dit soort oliebol maar vaak genoeg gedeeld word dan zal het wel eens zo ver gaan komen.
Ipv zo achterbaks een filmpje te delen zou je ipv filmen de ruiter ook op zn gedrag kunnen aan spreken als het je zo hoog zit wat ze doet! Gewoon gelijk actie en niet als een schijnheil het gaan staan filmen! Denk dat je daar meer mee bereikt want ze zijn uiteindelijk heel niet gewend op hun gedrag aangesproken te worden.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:41

Popstra schreef:

En als al dit soort oliebol maar vaak genoeg gedeeld word dan zal het wel eens zo ver gaan komen.
Ipv zo achterbaks een filmpje te delen zou je ipv filmen de ruiter ook op zn gedrag kunnen aan spreken als het je zo hoog zit wat ze doet! Gewoon gelijk actie en niet als een schijnheil het gaan staan filmen! Denk dat je daar meer mee bereikt want ze zijn uiteindelijk heel niet gewend op hun gedrag aangesproken te worden.

En dan heb je ook zoiets als fight, flight or freeze. Bij mensen gebeurt dit ook... soms zijn mensen zo geshockeerd dat ze bevriezen en het niet durven, zeker niet als iemand wereldberoemd is.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:45

Denk je dat iemand die z'n paard zo aftakelt, luistert naar iemand die daar commentaar op heeft?

EmberGlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:57

Volgens mij is de achterbakse toch echt degene die zijn paard afrost, niet degene die een filmpje maakt. Omgekeerde wereld zeg..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:04

ZwarteHeks schreef:
Popstra schreef:

En dan heb je ook zoiets als fight, flight or freeze. Bij mensen gebeurt dit ook... soms zijn mensen zo geshockeerd dat ze bevriezen en het niet durven, zeker niet als iemand wereldberoemd is.

Oh en dan kun je het evengoed wel filmen?

Let wel, ik praat niet goed wat die ruiters doen maar om alles maar zo op het net te gooien vind ik niet kunnen.
Komt bij je van iedereen ja ook van jullie en van mij wel een moment opname kunt maken waar je nou net even niet zo voordelig op staat. Daar omheen een kul verhaal schrijven en voila ook wij gaan ten schande.

Er moet iemand je maar niet mogen he!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:06

Fika schreef:
Denk je dat iemand die z'n paard zo aftakelt, luistert naar iemand die daar commentaar op heeft?

Ja!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 18:07

Het filmpje van Charlotte is niet door de maakster online gezet, toch?