Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarjanB schreef:Haha nadeel met die koudbloeden is dat ze niet zo fijngevoelig zijn. Menig kwpn die luistert na een ruk aan het touw en gemopper wel. Koudbloed moet je nog iets harder mopperen en wellicht een flats met het touw over de kop.![]()
Ze nemen je het ook niet zo snel kwalijk.. maar goed dit is ook weer heel erg gegeneraliseerd
ruitje schreef:Ik vind mijn Fjord ook lastiger dan al mijn Dravers, terwijl de naam van de Fjorden toch beter is dan van de Dravers![]()
En ik word oud... ook dat
Earth schreef:De verschillen tussen een draver en een fjord. Op een grasbaan wil de draver alleen maar hard, en de fjord alleen maar gras eten
Sintara schreef:Oja dat ken ik ook, dat gedrag van je freiberger. Mel is aan de ene kant erg makkelijk, braaf en reageert licht op de hulpen, schrikt niet zomaar etc.
Maar als ze "aan staat" reageert ze superscherp op alles wat je doet en daar moet je wel op bedacht zijn. Een nee komt aan als een klap. Ook vloeit het emmertje dan wat sneller over waardoor ze enigszins kortsluiting kan krijgen, dan wordt ze niet gevaarlijk maar je kunt er ook niet echt veel meer mee behalve er ff afgaan en laten afvloeien![]()
Voor mij is ze perfect.
Voor mijn vriend willen we er een met wat meer de 'het is allemaal wel best' mentaliteit ipv de overachiever
boemel schreef:Ik weet dat er over Friezen nog wel eens discussie is over wel/niet koudbloed.
Nou mijn 4 jarige Fries gedraagt zich qua lompigheid als een echte koudbloed.
Maar oh wee als ik haar vervolgens als een koudbloed behandel. De prinses op de erwt is er niks bij.
En eenmaal beledigd kan dat rustig 2 dagen duren
Earth schreef:De verschillen tussen een draver en een fjord. Op een grasbaan wil de draver alleen maar hard, en de fjord alleen maar gras eten