Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blacky94 schreef:HetIsFriet; is het harde draven in de kleine binnenbak niet ook een balansdingetje?
Chicken01 schreef:Mick is zadelmak gemaakt en beleerd aan huis.
Zijn nu aan het doorrijden.
Ik heb iemand die hem beleerd en rijd en ik stap hem uit.
Nu wordt het langzaam aan tijd om zelf het stokje over te gaan nemen en mick zelf te gaan rijden, alleen.
Ik kan merken dat ik er zin in heb, maar het ook wel spannend vind (ben geen 18 meer, het onbevangen is er wel wat af)
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Gewoon doen neem ik aan.
Vandaag gaan we het omruilen.
Ik ga er eerst op en daarna degene die hem beleerd.
Heb gezonde spanning.
3heathcliff5 schreef:Chicken01 schreef:Mick is zadelmak gemaakt en beleerd aan huis.
Zijn nu aan het doorrijden.
Ik heb iemand die hem beleerd en rijd en ik stap hem uit.
Nu wordt het langzaam aan tijd om zelf het stokje over te gaan nemen en mick zelf te gaan rijden, alleen.
Ik kan merken dat ik er zin in heb, maar het ook wel spannend vind (ben geen 18 meer, het onbevangen is er wel wat af)
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Gewoon doen neem ik aan.
Vandaag gaan we het omruilen.
Ik ga er eerst op en daarna degene die hem beleerd.
Heb gezonde spanning.
Ik heb de mijne zelf zadelmak en ruitermak gemaakt. Nou heb ik als ‘oud meisje’ wel het paard gekocht dat het jonge meisje in mij altijd had willen hebben. Dus ik was me er erg van bewust dat ik niet meer vlug en handig genoeg was om problemen te voorkomen of goed op te lossen. Na de eerste succesvolle rondjes hobbelen, heb ik de rest uitbesteed. En blij toe, want met het verdere doorrijden bleek het zoals ingeschat een paard te zijn dat flink aan staat. Die ruiter heeft mijn paard zo fijn door alle spannende en moeilijke momenten heen begeleid, dat hij nooit een stap verkeerd heeft gezet.
Toen hij safe genoeg was ben ik eerst gaan narijden en na een paar keer gewoon zelf erop. Ik heb wel alleen maar met begeleiding gereden. In eerste instantie omdat ik zelf niet vlug genoeg meer was om zo’n scherp paard zelf braaf te kunnen houden. En nu les ik nog steeds veel, omdat ik merk dat we er allebei zoveel beter van worden. Rijtechnisch ben ik daardoor eigenlijk nog niet tegen problemen aangelopen.
Paard zit helaas even een paar weken in de lappenmand, maar ik stap straks gewoon met een gerust hart op.