Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Benzz schreef:Dreamboy schreef:Omdat we als klein land enorm veel stikstof produceren dankzij onze Voc mentaliteit. De regering zit er niet om ons te pesten, maar begrijp dat jij je enorm te kort gedaan voelt. Onterecht lijkt meEn dat is nu precies het hele doel van de regering. Alles zo onmogelijk maken met regeltjes dat de veehouders er vanzelf mee ophouden. Maar vergeet niet dat jij je paard dan ook gedag kan zeggen want er blijft geen pensionstal meer over en dieren aan huis houden wordt ook onmogelijk gemaakt. Hoe kan het dat er in Nederland zo'n gigantisch probleem van bv stikstof wordt gemaakt terwijl er hier, nog geen 5 km over de grens geen stikstofprobleem is?
Benzz schreef:Wintu schreef:Kom je alleen in dit topic om te rellen Benzz, met je voc mentaliteit opmerkingen, en alles is gepolariseer en je sneren?
Pardon? Ik zie de wolf als een serieuze bedreiging, maar dat gezeik op de regering ben zat.
Citaat:Voor een stikstofdepositie van meer dan 0,00 gram in een stikstofgevoelig Natura 2000-gebied is een vergunning nu vereist. Dat betekent dat een stikstofdepositie die gelijk staat aan die van één hondendrol (4,4 gram stikstof) per hectare per jaar al de huidige stikstofnorm overschrijdt
Benzz schreef:Dreamboy schreef:Omdat we als klein land enorm veel stikstof produceren dankzij onze Voc mentaliteit. De regering zit er niet om ons te pesten, maar begrijp dat jij je enorm te kort gedaan voelt. Onterecht lijkt meEn dat is nu precies het hele doel van de regering. Alles zo onmogelijk maken met regeltjes dat de veehouders er vanzelf mee ophouden. Maar vergeet niet dat jij je paard dan ook gedag kan zeggen want er blijft geen pensionstal meer over en dieren aan huis houden wordt ook onmogelijk gemaakt. Hoe kan het dat er in Nederland zo'n gigantisch probleem van bv stikstof wordt gemaakt terwijl er hier, nog geen 5 km over de grens geen stikstofprobleem is?
Kaja schreef:DuoPenotti schreef:9Dreamboy
Met al je berichten op de vorige pagina eens.
En stikstof
1 hondendrol dus ook wolven drol laat in een natura 2000 gebied de waarde al teveel stijgen.
Ruimen dus die wolven.
Goede geldige reden word hier gegeven door Benzz. Bedankt!
Goed verhaal, lekker kort ook!
Dreamboy schreef:En dat is nu precies het hele doel van de regering. Alles zo onmogelijk maken met regeltjes dat de veehouders er vanzelf mee ophouden. Maar vergeet niet dat jij je paard dan ook gedag kan zeggen want er blijft geen pensionstal meer over en dieren aan huis houden wordt ook onmogelijk gemaakt. Hoe kan het dat er in Nederland zo'n gigantisch probleem van bv stikstof wordt gemaakt terwijl er hier, nog geen 5 km over de grens geen stikstofprobleem is?
Dreamboy schreef:Ga je lekker Kaja?
Sanet schreef:Bij mijn oom uit Noorwegen vielen zijn ogen bijna uit zijn hoofd hoe Nederland omgaat met de wolf. Daar wordt een wolf die te dicht bij vee komt al gewoon afgeschoten. Voordat er nog maar bloed gevloeid is bij vee, te dichtbij en dus exit. Daar hebben ze ook gewoon nog natuur waar de wolf vrij kan rondlopen. En hier laten we de wolf 100-en stuks vee en hobby dieren vermoorden en we kijken ernaar. En komen met banketstaaf subsidies voor een omheininkje..
En die hele omheining discussie. Sorry hoor, maar als de wolf 1x over zo’n omheining gegaan is, dan hebben we toch al bewezen dat dat niet werkt om een wolf buiten de deur te houden, waarom zou dat 10.000 moeten gebeuren wil het eeeeeecht waar zijn dat een wolf kan springen. Mijn herders (die 20cm kleiner zijn dan de wolf) springen al tot oog hoogte. Plus als je niet meer op de grond staat, dan merk je niets van stroom. Dus dan moet je ook nog aardedraden er tussen hebben. Dat kost kapitalen als jij je vee op hectares aan grond hebt staan of in de winter zelfs elke 2 weken op een ander stuk, x10 verschillende kuddes per schapenboer. Want wat fijn dat de schaapjes gewoon vrij buiten kunnen lopen ipv opgehokt zijn.
Ik sprak vorige week iemand en die vond dat schapen maar een halsband met stroom of stekels om moesten krijgen. Ik had geen zin in discussie, maar volgens hem pakken wolven altijd de hals. Stel dat je dat doet en bij elk schaapje wat je hebt (even alle praktische bezwaren opzij, qua euroes en prikken/verwonden ze dan elkaar niet?). Volgens mij leren we dan een wolf alleen maar dat hij juist niet de hals moet pakken en dus sowieso lekker levend een schaap zit aan te vreten... Dat hebben we dan maar mooi bereikt, jeeej (y).
De wolf in Nederland is gewoon niet schuw genoeg, hoort niet zo dicht bij (hobby)vee te komen en hoort geen (hobby)vee te pakken.
rien10 schreef:Ik wil nog even inhaken op de hekken discussie van gisteren (Gisteren?).
Als men geen wolfwerende hekken (wwh) neerzet omdat het niet te betalen is, wordt er gesteld dat een (hobby) veehouder een rotzak (woorden van gelijke strekking) is. Want je moet "iets" doen.
Dat snap ik aan de ene kant, maar de andere kant is: als na x tijd de regering zegt wwh helpt niet, we gaan afschieten, dan zit je met je investering van tienduizenden euro's voor de kat z'n poedersuiker. Dat is echt geen grapje.
josien_m_ schreef:Dreamboy schreef:En dat is nu precies het hele doel van de regering. Alles zo onmogelijk maken met regeltjes dat de veehouders er vanzelf mee ophouden. Maar vergeet niet dat jij je paard dan ook gedag kan zeggen want er blijft geen pensionstal meer over en dieren aan huis houden wordt ook onmogelijk gemaakt. Hoe kan het dat er in Nederland zo'n gigantisch probleem van bv stikstof wordt gemaakt terwijl er hier, nog geen 5 km over de grens geen stikstofprobleem is?
Natuurlijk is er daar ook een stikstofprobleem, of het nou zo genoemd wordt of niet.
Wintu schreef:Dreamboy schreef:Ga je lekker Kaja?
Ze heeft echter wel gelijk, sommige mensen kunnen niet anders dan zich kinderachtig opstellen, hard roepen en mensen met een andere mening neersabelen of weg zetten. Slaat elke discussie dood en getuigt van weinig fatsoen en draagt inhoudelijk al helemaal niets bij. Schieten we echt iets mee op.
Zerena schreef:Sanet schreef:Bij mijn oom uit Noorwegen vielen zijn ogen bijna uit zijn hoofd hoe Nederland omgaat met de wolf. Daar wordt een wolf die te dicht bij vee komt al gewoon afgeschoten. Voordat er nog maar bloed gevloeid is bij vee, te dichtbij en dus exit. Daar hebben ze ook gewoon nog natuur waar de wolf vrij kan rondlopen. En hier laten we de wolf 100-en stuks vee en hobby dieren vermoorden en we kijken ernaar. En komen met banketstaaf subsidies voor een omheininkje..
En die hele omheining discussie. Sorry hoor, maar als de wolf 1x over zo’n omheining gegaan is, dan hebben we toch al bewezen dat dat niet werkt om een wolf buiten de deur te houden, waarom zou dat 10.000 moeten gebeuren wil het eeeeeecht waar zijn dat een wolf kan springen. Mijn herders (die 20cm kleiner zijn dan de wolf) springen al tot oog hoogte. Plus als je niet meer op de grond staat, dan merk je niets van stroom. Dus dan moet je ook nog aardedraden er tussen hebben. Dat kost kapitalen als jij je vee op hectares aan grond hebt staan of in de winter zelfs elke 2 weken op een ander stuk, x10 verschillende kuddes per schapenboer. Want wat fijn dat de schaapjes gewoon vrij buiten kunnen lopen ipv opgehokt zijn.
Ik sprak vorige week iemand en die vond dat schapen maar een halsband met stroom of stekels om moesten krijgen. Ik had geen zin in discussie, maar volgens hem pakken wolven altijd de hals. Stel dat je dat doet en bij elk schaapje wat je hebt (even alle praktische bezwaren opzij, qua euroes en prikken/verwonden ze dan elkaar niet?). Volgens mij leren we dan een wolf alleen maar dat hij juist niet de hals moet pakken en dus sowieso lekker levend een schaap zit aan te vreten... Dat hebben we dan maar mooi bereikt, jeeej (y).
De wolf in Nederland is gewoon niet schuw genoeg, hoort niet zo dicht bij (hobby)vee te komen en hoort geen (hobby)vee te pakken.
Ik ben het zo met je eens, vooral het dikgedrukte.
Dat stomme geneuzel over die omheining.
De wolven hebben inmiddels al meerdere keren bewezen dat ze gewoon binnen goedgekeurd wolf werende omheining komen. En dat ondanks dat er gewoon nog genoeg snackhapjes zijn die niet achter die omheining staan.
Waarom zou dan in godsnaam heel Nederland zich de pleuris moeten betalen aan zogenaamde wolf werende omheining, terwijl het bewijs er al is?
rien10 schreef:Precies Hou ff op, (allemaal) en ga op de inhoud.
Happinez schreef:Zerena schreef:
Bij mijn oom uit Noorwegen vielen zijn ogen bijna uit zijn hoofd hoe Nederland omgaat met de wolf. Daar wordt een wolf die te dicht bij vee komt al gewoon afgeschoten. Voordat er nog maar bloed gevloeid is bij vee, te dichtbij en dus exit. Daar hebben ze ook gewoon nog natuur waar de wolf vrij kan rondlopen. En hier laten we de wolf 100-en stuks vee en hobby dieren vermoorden en we kijken ernaar. En komen met banketstaaf subsidies voor een omheininkje..
Ik ben het zo met je eens, vooral het dikgedrukte.
Dat stomme geneuzel over die omheining.
De wolven hebben inmiddels al meerdere keren bewezen dat ze gewoon binnen goedgekeurd wolf werende omheining komen. En dat ondanks dat er gewoon nog genoeg snackhapjes zijn die niet achter die omheining staan.
Waarom zou dan in godsnaam heel Nederland zich de pleuris moeten betalen aan zogenaamde wolf werende omheining, terwijl het bewijs er al is?