[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:38

Hij ziet er goed uit! Ben ook wel benieuwd hoe het verder met hem gaat.

Eefjebeefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:12

beetje laat maar nog een gellukig nieuw jaar!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 10:58

Ik heb dit hele topic destijds gevolgd. Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd en heel erg veel geluk samen. Hij heeft zijn gouden stalletje gevonden.

Er zijn wel een hoop mensen in dit topic die wel een cursusje medemenselijkheid kunnen gebruiken. Je krijgt er een plaatsvervangend schaamtegevoel van.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:25

Grappig dat kritische vragen meteen geïnterpreteerd worden als gebrek aan medemenselijkheid. Volgens mij is er in Nederland gewoon recht op vrijheid van meningsuiting, en je hoeft het niet met kritische mensen eens te zijn, maar om ze nu gelijk van gebrek aan medemenselijkheid te betichten is belachelijk.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:18

Nou Avalanche, het ging wel verder dan kritische vragen hoor. Lees het topic nog maar eens op je gemak terug.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:23

Heb ik gedaan. Mensen hebben gewoon het recht op hun mening en op vragen stellen. Dat de bewoording niet altijd geweldig was, ben ik met je eens, maar daarom is de vraag nog wel valide, en vond ik de reacties erop ook niet direct lieflijk.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:26

Recht op vrije meningsuiting absoluut, maar voor mij betekent dat niet dat je te pas en onpas een hoop kritiek moet spuien of onrespectvol moet worden. Die grenzen werden in dit topic voor mijn gevoel zeker overschreden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:57

Ja, maar was beide kanten op.
De ene kant eist alleen maar oohhh en aaahh, en de andere kant was kritisch. Maar denk dat de reacties aan beide kanten simpelweg te ver gingen. Ik heb vooral een probleem met de eenzijdige kritiek, merk ik. En vooral met hoe extreem die is.
Mensen gebrek aan medemenselijkheid verwijten gaat heel ver. Ook omdat veel van die vragen wel degelijk gesteld werden vanuit zorgen, zowel naar TS als het paard toe. De manier waarop was niet geweldig, maar de vragen op zichzelf waren valide. We willen hier graag een goede sfeer op Bokt, ik ook, maar daar moet van meerdere kanten aan meegewerkt worden.
En kritiek is nooit fijn, maar ook daar kan wel constructief op gereageerd worden, net als dat die ook constructief gegeven kan worden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:58

Je mag je mening hebben maar het is soms fatsoenlijk om die gewoon netjes voor je te houden. Zeker in het geval van TS waarin zij echt haar stinkende best heeft gedaan voor een dier wat aan zijn lot overgelaten is. TS is echt alles behalve netjes behandeld. Zelfs nadat ze het paard in eigendom heeft gekregen is het gezeur doorgegaan, tot aan de belastingdienst aan toe. Dat is ronduit onfatsoenlijk om het maar even netjes te zeggen.
Net wat Lukasje zegt, de grenzen zijn overschreden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:28

Ik denk dat niet iedereen precies dezelfde normen en waarden en grenzen heeft wat dat betreft.
En op een volledig openbaar forum kun je dan dus verwachten dat er eens een opmerking wordt geplaatst die bij jou >;) oproept, terwijl het misschien heel anders bedoeld is.

Ik heb ook meegemaakt dat je half wordt afgebrand, en dat is alles behalve leuk idd, (dat heb ik in dit topic niet zo ervaren, maar dat terzijde) maar daarentegen voelen mensen op bokt zich ook wel héél snel gekwetst. En vooral ánderen dan degene tegen wie de opmerking gericht is. Dus er wordt een opmerking gemaakt tegen persoon A, en persoon B tm F voelen zich gekwetst en móeten daar iets van zeggen, terwijl persoon A helemaal geen problemen heeft met de opmerking.
Daar word ík dan weer helemaal iebelig van ;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 21:41

Ik ook. En ik ben die onzin van: mening maar voor je houden ook zat. Mensen mogen gewoon hun mening geven, als je dat niet wilt moet je niet op een forum gaan posten. En de regels op Bokt zijn best streng in die dingen ook nog.

Maar die hysterie als iemand een afwijkende mening heeft ben ik persoonlijk wel spuugzat. Een persoon plaatst een voorzichtig kritische opmerking, en daar moeten dan gelijk 6 mensen overheen pissen. Ja dan worden de reacties wat feller en dan gaat het opeens over de grens? Misschien dan zelf ook normaal reageren, is ook een prima optie :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 22:02

Ja dan wordt er ineens driftig getemd :roll:

En ja, je mening voor je moeten houden op een discussie forum is wel een beetje een contradictie :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 22:48

Als die mening mensen kwetst dan kun je beter je mond houden. Maar vriendelijk bedankt dat jullie mijn punt bevestigen. Lekker bezig meiden! +:)+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 22:53

Nikass schreef:
Ja dan wordt er ineens driftig getemd :roll:

En ja, je mening voor je moeten houden op een discussie forum is wel een beetje een contradictie :')

Precies dit. Het hele punt van een forum is dat het geen echokamer is en je mensen krijgt die een andere mening hebben. Dat is ook helemaal prima, en iets wat je ook constructief kunt oppakken imo.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 23:27

Let wel: jouw mening is geen feit, maar een eigen kijk op de werkelijkheid.
Dat lijken sommige princessen-Bokkers te vergeten.
Het doordrammen van eigen mening, zonder zelf een vinger uit te steken naar het paard, draagt nergens aan bij.

Een oud gezegde, maar dat geldt ook op Bokt. "De beste stuurlui staan aan wal."

Dat het goed gaat met dit paard is dankzij TS!! Niet dankzij de meningspuwers.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 23:28

Sommige mensen die commentaar hebben, hebben zelf ook echt wel het een en ander bewezen, dus gaat hier niet op. En nee, mijn mening is geen feit, maar ik weet over het algemeen wel prima waar ik het over heb.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 23:55

Kan deze discussie niet beter ergens anders gevoerd worden? Het is compleet offtopic en nodigt voor de ts ook niet bepaald uit om nog leuke updates te geven.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 00:09

Geen enkele mening hier is een feit.
Ik heb in dit topic 0 kritiek geuit op ts, integendeel zelfs. Maar dat een ander dat wel gedaan heeft vind ik niet raar of ongepast, want daarvoor is het hier een forum waar verschillende meningen worden gedeeld.
En of een mening/opmerking kwetsend is, ook dát is geen feit.

Dus vraagje aan de mensen hier die vinden dat iedereen in zijn waarde gelaten moet worden, maar die tegelijkertijd proberen sommige mensen de mond te snoeren omdat ze zulke kwetsende opmerkingen maken: vindt je zelf niet dat dat een beetje erg tegenstrijdig is?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 00:25

Is het een idee om een topic over dit onderwerp te plaatsen. Deze discussie hoort hier niet.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:49

Elisa2 schreef:
Kan deze discussie niet beter ergens anders gevoerd worden? Het is compleet offtopic en nodigt voor de ts ook niet bepaald uit om nog leuke updates te geven.

+1

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:26

Diana, lees het verhaal van Avalanche eens en haar monster..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:05

Elisa2 schreef:

Idd!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:55

Nikass schreef:
Ik denk dat niet iedereen precies dezelfde normen en waarden en grenzen heeft wat dat betreft.
En op een volledig openbaar forum kun je dan dus verwachten dat er eens een opmerking wordt geplaatst die bij jou >;) oproept, terwijl het misschien heel anders bedoeld is.

Ik heb ook meegemaakt dat je half wordt afgebrand, en dat is alles behalve leuk idd, (dat heb ik in dit topic niet zo ervaren, maar dat terzijde) maar daarentegen voelen mensen op bokt zich ook wel héél snel gekwetst. En vooral ánderen dan degene tegen wie de opmerking gericht is. Dus er wordt een opmerking gemaakt tegen persoon A, en persoon B tm F voelen zich gekwetst en móeten daar iets van zeggen, terwijl persoon A helemaal geen problemen heeft met de opmerking.
Daar word ík dan weer helemaal iebelig van ;)

Hahaha ja dat is heeeel herkenbaar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:00

Elisa2 schreef:

Een klein zijpaadje mag ook wel eens hoor. Ook weer zoiets. Als jij je eraan ergert dat er een x een zijpaadje genomen wordt hoeft dit nog niet zo te zijn voor de TS die blijkbaar niet zoveel te melden heeft, omdat het vrij stil blijft in het topic. So what the heck is er mis met een klein zijpaadje?
Dus als jij je eraan ergert dan houd je het bij zin 1 en wellicht een stukje van zin 2. Maar in het laatste stuk vul jij in voor TS wat zij ervan zou vinden. Dat kun je wat mij betreft ook gewoon laten aan de TS :+

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:25

Wat een prachtig verhaal. Je zou er haast een boek over kunnen schrijven. Ik hoop dat jullie nog veel mooie jaren samen krijgen <3 .