[VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:29

Avalanche schreef:
Mattie heeft het monster in de bil gebeten en toen heeft Monster Mattie een knal voor zijn kop verkocht, en nu vinden ze elkaar niet meer lief.

Huiselijk geweld op de paardenwei ;(

steefvicky

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:40

That escalated quickly :=

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:42

Hoop dat het niet een te zware echtscheiding is geworden :=

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:04

savieralover schreef:

Lijkt meer op een vechtscheiding :=

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:10

astrea schreef:
savieralover schreef:

Gelukkig hadden ze nog geen kinderen :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:17

Arme mattie

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 19:38

purny schreef:
Arme mattie

Had hij het Monster maar niet in de billen moeten bijten }>

Monster heeft groot gelijk :) ik had het ook niet gepikt :n

steefvicky schreef:
That escalated quickly :=

Op zich wel vrij typerend :))

astrea schreef:
savieralover schreef:

Het valt mee, al blijft Mattie wel angstvallig buiten bereik van de benen, en hij weet verdacht goed hoe dichtbij hij kan komen, dus ik vermoed dat ze al eerder ruzie hebben gehad :j

Maar Mattie mag ook wel wat respect leren, want die kan echt vreselijk brutaal zijn en lomp. Dus zo verkeerd is het niet.

Hoe dan ook, er is een Merrie aan toegevoegd, en Merrie heeft de welbekende mare stare. En ze geeft les in social distancing. Erg corona safe, zo'n Merrie.

Maar de rust is weergekeerd :j

't Is ook af en toe een soap hier op stal. Maar goed, de paarden kunnen paard zijn en zolang er geen doden en gewonden vallen, zoeken ze het maar uit met elkaar.

Monster wordt dus ook steeds socialer, kan nu echt heel goed subtiele cues oppikken. De Merrie was eerder absoluut geen optie, want het Monster had echt nul respect, maar het gaat nu best aardig.

De sportbrok gaat er overigens best in, en volgens het meetlint is het Monster goed aangekomen, maar we blijven de ribben wat zien. Maar volgens de DA heeft Monster gewoon een grote ribbenkast.

Ik kan er iig geen kaas meer op raspen, dus denk dat het ook gewoon de bouw een beetje is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:48

Het is ook niet erg als je de ribben net kunt zien. Sterker nog, eigenlijk is dat de ideale maat.
Goed bespierd op de bovenlijn en opzij de ribben net zichtbaar.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:51

Arme Mattie, hij doet gewoon wat een lompe ruin altijd doet, hij in er niets aan doen.
Dat ze wat aankomt is goed nieuws! Krijgt ze ook wat meer energie?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 22:38

Ja nogal :')

Al uit het zich momenteel in stoeipartijen en vechtscheidingen :')

Mattie is echt méga lomp hoor, die moest ik in het begin serieus met een zweep opzij zetten, normaal lukt dat al door met een touw te zwaaien, maar die beukt gewoon dwars door je heen en dat is niet grappig, want hij weegt 800 kg. Mattie had al respect voor mij (en hij vindt mij reuze lief ook) maar met andere paarden was dat nog wel een ding. En dankzij de Opperbitch en het Monster komt dat nu ook aardig, maar die knal had hij heus verdiend.

Het Monster had niks geen berouw ook nog >;) ik heb ze streng toegesproken, maar het hielp helemaal niet :+ ik kreeg halverwege een kus en daar kon ik het mee doen.

Goed. Monster dus. We weten inmiddels heel wat meer.
Dit paard heeft namelijk geen werkende eierstokken, ook geen baarmoeder, wordt dus nooit hengstig en gedraagt zich dus ook niet als een merrie, maar als een (macho) ruin. Inmiddels hebben we de hormonen goed onder controle en is dus ook het temperament vrij stabiel. Achteraf denken wij dat daar een deel van het gedrag uit is voortgekomen, dit is namelijk absoluut niet wat je verwacht bij een merrie. Lang leve scans.
Die gek kan dan wel weer lopen gillen en stampen, maar af en toe komen er ook geluiden uit waar zelfs wij steil van achterover slaan :')

Maar goed, er wordt dus woest gestoeid, tot de Opperbitch boos kijkt, en dan wordt er 10 meter verderop verder gestoeid :j maar Opperbitch vindt dat dat niet bij haar in de buurt mag, en aangezien ze erg boos kan worden, bindt het Monster wat in :=

@ikke: ze is momenteel mooi vind ik. Ze mag nog wel zwaarder, maar ik wil vooral spiermassa erop en niet zozeer vet. Maar dat is een proces van trainen. En het grappige is dus nu, het is een heel gehoorzaam paard. Luistert echt ontzettend goed, en ook al is paard een stuk heter, er valt prima mee te werken.

De hoeven worden overigens erg mooi.
Inmiddels zijn we alweer 9 maanden vanaf het moment dat ze bij mij kwam wonen, en zijn we netjes in het begin elke 5 weken, nu met een 6 week interval aan het bekappen en verzorgen geweest.
Nu de hoef en het hele lichaam in balans komen (wat een lang traject is dat ook) komt er een prachtig gevormde hoef uit, met mooie grote stralen, de zool is mooi concaaf, er zit een natuurlijke mustangroll in, en geen flares meer, dus ben echt erg tevreden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 22:47

ikke schreef:
Het is ook niet erg als je de ribben net kunt zien. Sterker nog, eigenlijk is dat de ideale maat.
Goed bespierd op de bovenlijn en opzij de ribben net zichtbaar.

Dat zei de dierenarts idd ook :j

Die zegt ook dat wij gewoon gewend zijn aan te dikke paarden, en ik geloof dat wel. Dan lijkt een paard wat goed is echt te mager.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 23:24

En gewend aan te dikke katten en te dikke honden.

Maar ff, ze heeft dus geen baarmoeder? Lees ik dat nu goed? Foutje vd natuur, ze had nog geen veulens toch?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 01:05

Klopt, ze heeft nooit veulens gehad. Mijn andere merrie wel.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:48

Oh, dat heb ik nog niet eerder gehoord ... geen baarmoeder, geen werkende eierstokken ...

Dat kan inderdaad veel verklaren van haar wat 'speciale' karakter ;)
Als 'mensenvrouw' weten we wat (te veel, te weinig) hormonen met ons kunnen aanvangen ... moet bij een paard niet veel anders zijn !

Alle begrip van mijnentwege, dus, voor haar aparte gedrag

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:16

Achjaa, dat ze heel speciaal was wisten we hier allang :j <3

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 21:04

Mijn vader zegt ook dat het weer een speciaalke is <3

Hoe dan ook, we snappen het nu, en ze blijft. De hormonen verklaren idd heel veel :j
Ik had ooit nog het plan haar te verkopen als ze ingereden was, maar met deze info blijft ze definitief.

Dus dit kan een érg lang volgtopic gaan worden :=

Maar 't is zo'n lekker ding he <3

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 13:04

Trailer les deel 2 :D

Amable kwam uiteraard weer. Trailer aangekoppeld aan de auto en klaargezet.

Ik heb een stokoude witte trailer, volgens mij is hij nog uit de Romeinse tijd...... oh well. Het ding is ook super stabiel en groot.

En dus uitstekend geschikt voor dit doel.

Trailer klaargemaakt, met hooizak erin, proper gemaakt, en vanmorgen dus aan de auto gehangen.
En dan het kind opgehaald, die erg veel nuchterder op de trailer reageerde. Vorige keer was het nog een eng ding, maar vandaag viel hij eigenlijk wel mee.

We begonnen zo waar we vorige keer geëindigd waren, dus ontspannen voor de trailer staan en niet ons opzij beuken. Dat overleefden we. En dus stonden we lekker te chillen voor de trailer.

En dan een stapje verder, als in een voet op de plank. Dat ging ook.

Dan er rustig af (moeilijk) en na een paar keer een voet op de plank, 2 voeten zelfs en toen besloot het Monster dat je dan ook best nog wat verder kan. Zo gezegd zo gedaan, en voordat we het wisten stond het Monster zover op de plank dat het hoofd ineens ín de trailer was, tot grote schrik.

Achteruit maar weer en zen....... Dan weer kalmpjes op de plank staan en dan even een rondje gelopen, want hier moest hard over nagedacht worden.

Terug naar trailer :)

Weer met de voeten op de plank, Monster had inmiddels besloten dat die trailer eigenlijk helemaal zo eng niet was, dus wederom vrolijk de plank opgewandeld, en in de trailer gekeken.

Dan hebben we ons moed ingedronken *hips* en zijn de plank eens helemaal opgewandeld, en toen....... stonden we ín de trailer. En wat het Monster niet wist, maar ik wil, was dat er stukken appel in de trailer waren *\%/*

Dan nog 3 x de trailer ingegaan, appels gegeten natuurlijk, en dan was het klaar voor vandaag.

Nu moeten we het Monster nog wel gaan uitleggen dat het niet de bedoeling is dat je de trailer op volle snelheid in rent, en dat je pas achteruit mag als wij dat zeggen.

Dat komt de volgende keer.

Uiteindelijk wil ik dat Monster zichzelf laadt. Ik heb dat Vienna ooit ook aangeleerd en het is reuze makkelijk. Maar zover zijn we nog niet.

Voor vandaag ben ik erg tevreden :D

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 06:37

Mooie progressie, grappig hoe snel het kan gaan van ‘paniek’ tot eigenlijk ‘ best geinig’

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 08:24

Ja echt he. Day proces gaat nu ook steeds sneller. En ze leert dat bij mij niks echt eng is :D dit wordt echt een super stoer paard 8-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 23:05

Avalanche schreef:
Ja echt he. Day proces gaat nu ook steeds sneller. En ze leert dat bij mij niks echt eng is :D dit wordt echt een super stoer paard 8-)

Misschien ik die twee van mij dan een poos bij jou in training doen }>

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 23:08

Mag hoor. Ik vraag er wel een bedragje voor }> trainingen van mij zijn erg effectief maar niet geheel gratis *D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:52

Avalanche schreef:
Trailer les deel 2 :D

Amable kwam uiteraard weer. Trailer aangekoppeld aan de auto en klaargezet.

<KNIP>

Weer met de voeten op de plank, Monster had inmiddels besloten dat die trailer eigenlijk helemaal zo eng niet was, dus wederom vrolijk de plank opgewandeld, en in de trailer gekeken.

Dan hebben we ons moed ingedronken *hips* en zijn de plank eens helemaal opgewandeld, en toen....... stonden we ín de trailer. En wat het Monster niet wist, maar ik wil, was dat er stukken appel in de trailer waren *\%/*

Dan nog 3 x de trailer ingegaan, appels gegeten natuurlijk, en dan was het klaar voor vandaag.

Haha, daar heb je toch iets gemist :P Want monster had weldegelijk door dat er appel was :') Jij ging de appel in de trailer leggen, daar stond ik naar te kijken want ik dacht, hoe ga ik dat oppakken met een paard aan de hand en vooral, wel oppassen dat ik geen appelmoes ga maken door er per ongeluk bovenop te gaan staan :+

Jij liep dus met handenvol appel de trailer in, ik stond niet op madam te letten en madam zag jou vol zelfvertrouwen met appel de trailer in gaan. En als je mens met appel rond sjouwt, dan moet je er zsm voor zorgen dat je die appel gaat krijgen. Vandaar dat ze dus ineens langs me heen de trailer instapte!
Om zich vervolgens te pletter te schrikken dat ze helemaal in de trailer stond }:0

Dat is ook waarom ik haar later door jou zelf liet laden, ze liep je op dat moment zo vol zelfvertrouwen achter na. Zij had genoeg zelfvertrouwen voor 2 :D

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:02

Oh heerlijk als beelddenker zie ik dit helemaal voor me _O- _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:49

jeetje77 schreef:
Oh heerlijk als beelddenker zie ik dit helemaal voor me _O- _O-

+1 :j :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 23:29

Dat onderdeel had ik idd gemist :')

Ik wist niet dat ik de trigger was :') oeps :D