Wahaha dat deed die rosse van mij ook altijd, als de mais te dicht bij de draad stond. Nu werd dat veld wel zwaarder geruïneerd door de everzwijnen dan door mijn merrie, eigenlijk.
Slimpies: de koelte opzoeken als je het warm hebt en eten waar je bij kan. Ik kan ze allebei geen ongelijk geven.
Ayasha
Blogger
Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-22 00:11
Wb Rêve: het is ook moeilijk om serieus genomen te worden als haar gedrag je kinderachtige ‘hekel! aan de eigenaar van die mais goed doet. Zij weet beter dan ik dat ik het geen echt drama vind.
Joy zal de komende dagen wel meer in de stal staan. Morgen vroeg op om te rijden.
Ik zat donderdag op het terras met mijn vroegere baas. (Lang verhaal) en nadat Mijn man Rêve haar karakter omschreven had zei mijn ex-baas ‘dus... jij in paard-vorm? Net wat de wereld nodig heeft... Jouw karakter en temperament met de kracht en snelheid om er schade mee te doen...’
Vanmorgen Sam gereden. Was nog fijn fris. Morgen kijk ik wel of ik eentje op zadel of niet. Om half zes zal het nog we te doen zijn maar ik denk dat ik er beter aan doe om ze niet "op te warmen" alvorens ze een zware dag tegemoet gaan kwa temperatuur. Ik heb vandaaag "maar" tot twee uur geslapen na mijn rit (rond tien uur bed terug in) ondanks dat ik maar 4 uurtjes geslapen had voor ik op stond (Mijn man had een plotse interesse in Silverstar, ja, die erger-dan-de-penny film van Britt Dekker). Dat is best vooruitgang.. Een paar weken geleden kon ik bijna de klok rond slapen en nog moe zijn...
Mijn telefoon is wel echt naar de zak, hij is gerepareerd en zo goed als ie gaat worden maar dat is niet geweldig. Wat doet het altijd pijn om geld uit te geven aan mezelf.
petraaken
Eerlijk gezegd zou ik ze morgen met rust laten en dan woensdagochtend rijden.
Ik ben niet snel van paarden in de namiddag op stal zetten maar vandaag toch maar gedaan en ze iets na 18u weer buiten gelaten toen het felste zonlicht toch aan het minderen was. Het was een oven buiten. Rond 21u ga ik die van mij weer naar binnen halen want ik wil ze s'nachts niet buiten hebben voor het geval er eentje in paniek moest slaan en dwars door alles heen rent.
Een mens weet soms niet goed waar hij goed aan doet. Op stal uit de felle zon maar waar het ook warm is maar wel met alles open zodat er toch nog iets van tocht is in de hoop op wat afkoeling of buiten laten waar ze zo goed als geen schaduw hebben (de mijne toch.) Die van mij krijgen vanavond een verkoelende afsponssessie. Niet dat die ene dat gaat leuk vinden want water die niet in een emmer of kuip zit is gevaarlijk en ze heeft een hekel aan natte voeten krijgen.
Oh boy, kreeg net een sms van mijn vader dat we vanavond om ons stro moeten bij de boer. Rechtstreeks van het veld. Die durfde waarschijnlijk niet te wachten tot morgen omdat er dan een kans op onweer is volgens de voorspellingen. Ipv van ons een paar dagen op voorhand te verwittigen nee, de dag zelf. Nu moet de zolder opgeruimd worden. Gelukkig zijn het er maar 150 kleine baaltjes stro en geen 250 zoals normale jaren.
vandaag de zolder nog opruimen? ik zit niks te doen (oke, werken achter de computer) en het zweet gutst me nu al van de kop en langs plekken waar je geen zweet wilt hebben
Paarden mogen hier kiezen; binnen of buiten. Ze staan liever binnen nu
petraaken
Opruimen in de zin van dingen aan de kant of uit de weg en wat vegen. Na een nieuwe sms van mijn vader zou het maar om 110 baaltjes gaan. Blijkbaar toch minder stro opbrengst door het droge voorjaar. Verder zou het ook pas laat in baaltjes gedaan worden. Voor de warmte beter voor mijn aantal uren nachtrust minder want ik zit morgen met een begrafenis en die begint al om 10u.
Joy staat in de stal. Vigo staat bij Joy dus die staat ook in de stal.
Rocamor
Geplaatst: 19-07-22 13:20
Ah, stuk slimmer nu dus. Mijne staan graag in hun hokken (hebben eigen keuze). Met hitte, met regen, met wind, met eten, gewoon om te chillen, om hun behoeftes te doen, met kou.... Ik heb 23/7 paarden. Niet vanwege het stalbeleid, maar vanwege het beleid van de paarden zelf
nu staan ze hier onder de boom hooi te eten omdat ik ze soort van naar dat stuk van de weide gedwongen heb. Over een uurtje ofzo zullen ze wel in de stal staan ivm de vliegen.
petraaken
Geplaatst: 19-07-22 13:37
Die van mij kunnen niet kiezen. Het is ofwel binnen ofwel buiten. Hier is de wind opgekomen en hopelijk brengt die wat verkoeling. Die van mij zouden nu ongeveer moeten binnen komen en vanavond rond 18u gaan ze weer voor een paar uur naar buiten. Dan zou het felste van de zon toch al weg moeten zijn. Van zodra ik thuis kom van mijn werk zal ik ze wel even met lauw water afspoelen.
ja hier kunnen ze ook kiezen. Boom of inloopstal. De inloopstal is volgens mij koeler (die staat ook onder de bomen) maar vooralsnog staan ze onder de boom. De gewone stal is bloedheet helaas dus binnenhalen is hier geen optie.