@Nobel01 pff het zit niet mee. Hopelijk snel opgeknapt!
@_activeme dat met het hoofd herken ik als disbalans. Komt heel vaak voor bij jonge paarden of paarden die niet voldoende eigen kracht hebben om zich te dragen. Bij veel paarden valt het niet zo op omdat ze naar beneden getrokken of gezaagd worden, maar zeker waar je nu nog staat in training is dit niets geks. Zolang je een contactteugel houdt en aanvult met je been om hem terug richting je hand te laten komen komt een stille aanleuning vanzelf naarmate hij sterker wordt! Overgangen rijden en inderdaad focussen op tempocontrole kunnen helpen om hem sterker te maken en dus een betere aanleuning te krijgen. Maar jullie zijn echt onwijs goed bezig zeg!
Ik ben hier eindelijk weer aan het opbouwen met Lola na een blessure die uiteindelijk 2,5 maand heeft geduurd. Omdat Lola wat vervelend deed met het bit bedacht ik mij meteen om maar gewoon vanaf echt 0 weer te beginnen en dat bleek een goede keuze!
Ondanks dat we dus al een paar maanden bezig waren, dus weer even na onze 2,5 maand break naar 0. We waren toen gebleven bij het oppakken van rijden alleen in de bak, zonder mijn vriendin die ons vanaf het begin heeft begeleid. Stuur, gas en rem waren eigenlijk bevestigd en dus konden we echt het rijden gaan oppakken. Nu na haar break van 2,5 maand denk ik dat het toch niet zo bevestigd was als ik dacht.
Ik heb het sturen en dus druk op teugel en release bij reactie helemaal opnieuw geïntroduceerd en dat lijkt het ontbrekende stukje te zijn geweest. Ze is nu zo ontspannen de 2 keertjes dat ik er weer op heb gezeten in de longeercirkel, donderdag voor het eerst in de bak weer er op. Heel benieuwd of we nu op de goede weg zitten