Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chichika schreef:Selina, ik heb in verleden stuk of 50 geprobeerd tot ik een had met wow factor en dat is hij nog steeds, inmiddels bijna 30 jaar oud . Ik heb nu vergelijk materiaal dat maakt zoektocht erg lastig
Chichika schreef:Selina, ik heb in verleden stuk of 50 geprobeerd tot ik een had met wow factor en dat is hij nog steeds, inmiddels bijna 30 jaar oud . Ik heb nu vergelijk materiaal dat maakt zoektocht erg lastig
Ketly schreef:Zoek je niet in de verkeerde richting? Misschien kan je eens bij een heel ander type paard kijken waar je normaal nooit naar zou gaan kijken..
Selina schreef:Ketly schreef:Gaan er nog mensen in het weekend paarden bekijken?
Net afspraak gemaakt voor morgenochtend. En dinsdag ook eentje staan. Hopelijk zit het juiste paard erbij![]()
Iedereens verhalen hier hielp wel met of dat ‘wow’-gevoel bestaat. Ga toch meer m’n gevoel volgen ipv m’n verstand.
Charmaine schreef:Hoi hoi. Ik lees graag met jullie mee in dit topic. Omdat ook ik een zeer frustrerende zoektocht achter de rug heb. Ik ben dit jaar wel/niet zoekende. Op dit moment neig ik veel meer naar niet en lijkt de weegschaal definitief door te slaan naar niet.
Mijn zoektocht begon in maart 2017 en eindigde op 25 maart 2019. In de tussentijd zo'n 40 paarden gezien en 4 (kk) volledig gekeurd.
Afgelopen jaar was er 1 met ups en downs met mijn merrie. Dacht echt het verkeerde paard te hebben gekocht alsnog en geen match te zijn. In december paard weggebracht om te verkopen, werd omgezet in een trainingstraject en inmiddels staat ze weer 2,5 maand thuis en zit er een stijgende lijn in onze samenwerking onder het zadel.
Ik hou nog steeds zo nu en dan de advertenties in de gaten. En wat me nu opvalt, buiten alle gekkigheid die jullie beschrijven, is dat ik best wel veel paarden die eerder al te koop stonden, zie terugkomen online. Hetzij bij dezelfde verkoper als 2 jaar terug, hetzij bij een nieuwe eigenaar...Zelfs eentje die ik zelf uitgeprobeerd heb, mijn twijfels over had of ze wel goed was en die door een nieuwe eigenaar nu maaanden later als niet geschikt om te rijden wordt aangeboden...
MISTRAL94 schreef:Chichika schreef:Selina, ik heb in verleden stuk of 50 geprobeerd tot ik een had met wow factor en dat is hij nog steeds, inmiddels bijna 30 jaar oud . Ik heb nu vergelijk materiaal dat maakt zoektocht erg lastig
Toch kan het wel. Mijn eerste eigen paard is nu 28 en is er nog steeds. En na mijn overleden merrie dacht ik ik ga nooit meer een paard vinden waarmee ik een goede band op kan bouwen ed. En toch denk ik dat mijn nieuwe merrie in het rijtje past van mijn andere 2 toppers
Selina schreef:Chichika schreef:Selina, ik heb in verleden stuk of 50 geprobeerd tot ik een had met wow factor en dat is hij nog steeds, inmiddels bijna 30 jaar oud . Ik heb nu vergelijk materiaal dat maakt zoektocht erg lastig
Ja kan ik me voorstellen! Veel geprobeerd toen, hoop dat ik er niet zoveel hoef te bekijken.
Ik heb zelf alleen bijrijdpaarden gehad en nooit echt een wow bij één daarvan gehad. Waren wel gewoon hele lieve dieren, maar als het stopte was ik er niet kapot van zegmaar.
Selina schreef:Chichika schreef:Selina, ik heb in verleden stuk of 50 geprobeerd tot ik een had met wow factor en dat is hij nog steeds, inmiddels bijna 30 jaar oud . Ik heb nu vergelijk materiaal dat maakt zoektocht erg lastig
Ja kan ik me voorstellen! Veel geprobeerd toen, hoop dat ik er niet zoveel hoef te bekijken.
Ik heb zelf alleen bijrijdpaarden gehad en nooit echt een wow bij één daarvan gehad. Waren wel gewoon hele lieve dieren, maar als het stopte was ik er niet kapot van zegmaar.
Chichika schreef:wat gek is mijn mama had een paard te koop staan, super braaf binnen buiten gewoon met alles , ook wedsrijdervaring altijd in de prijzen met beginende ruiter . maar het paard is 12 , bijna geen reacties . prijs was onder 4000 en paard was ggk inck rontgen. raar toch . maar mensen willen geen paard van 12 tegenwordig
was een merrie zwart 166 met goed dressur afstamming ,heeft 4 veulens gehad incl goedgekeurde hengst in duitsland
ikke schreef:Chichika schreef:wat gek is mijn mama had een paard te koop staan, super braaf binnen buiten gewoon met alles , ook wedsrijdervaring altijd in de prijzen met beginende ruiter . maar het paard is 12 , bijna geen reacties . prijs was onder 4000 en paard was ggk inck rontgen. raar toch . maar mensen willen geen paard van 12 tegenwordig
was een merrie zwart 166 met goed dressur afstamming ,heeft 4 veulens gehad incl goedgekeurde hengst in duitsland
Allemaal volstrekt irrelevant in die prijsklasse.
Had ik m'n bagage erop kunnen gooien en naar huis rijden, ongeacht waar dat huis was?
Het wow-gevoel zit 'm niet in de beweging, prestaties tussen hekjes of afstamming. Het wow-gevoel zit maar op een plaats.... in de ogen.
Chichika schreef:ArcoIris ik denk niet dat ik je kan helpen want ik heb altijd goede wedstrijdpaarden onder mij gehad. dus ik weet wat ik wel of niet wil.
wat mij wel opvalt dat veel mensen willen een soort connectie met het paard bij de eerste bezichtiging. dat kan maar lukt niet altijd. mijn oude wil geen aandacht maar als je er op zit heb je geweldig dier. dus wat wil je een kuffel paard ? nou die koop ik bij intertoys ha ha
elke paard is toch anders
Chichika schreef:ikke schreef:Allemaal volstrekt irrelevant in die prijsklasse.
Had ik m'n bagage erop kunnen gooien en naar huis rijden, ongeacht waar dat huis was?
Het wow-gevoel zit 'm niet in de beweging, prestaties tussen hekjes of afstamming. Het wow-gevoel zit maar op een plaats.... in de ogen.
ja ikke je had je bagage erop kunnen gooien maar dat heb je niet gedaan dus![]()
en wow zit niet in beweging zit in de mentaliteit van het paard
Chichika schreef:zeker kan!
dat weet ik , allen ben je wat langer onderwegik wil allen bruin ,donkerbruin of zwart plus veel go en groter dan 170