Ik lees al wel een tijd mee, gewoon omdat ik het heel boeiend vind en dit een prettig topic vind qua manier van kritiek leveren.

Het 1e filmpje zorgde hier ook voor een dip trouwens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zuchini schreef:Ik heb me ook niet kunnen aanmelden, na 6 pogingen heb ik maar opgegeven. Bij mij zegt ie ook dat ik al een user heb, maar vervolgens kom ik niet verder.
mirjamalvaro schreef:Jullie hebben dus filmpjes van Rien?waarom ik nou weer niet.
Hmmmmm raar van mijn filmpje. Krijg hem zelf nu niet eens geopend.
Sjolvir schreef:Zuchini schreef:Ik heb me ook niet kunnen aanmelden, na 6 pogingen heb ik maar opgegeven. Bij mij zegt ie ook dat ik al een user heb, maar vervolgens kom ik niet verder.
Ja, dat had ik ook, je moet gewoon aanmelden via je gewone Rien dinges en dan kan je ergens aanklikken dat je deze ook wilt en dan pakt hij hem. Daarom liep ik dus ook hopeloos vast.mirjamalvaro schreef:Jullie hebben dus filmpjes van Rien?waarom ik nou weer niet.
Hmmmmm raar van mijn filmpje. Krijg hem zelf nu niet eens geopend.
Waar dan??? van Rien? Alleen die ene bij die nieuwe gratis challange, verder ben ik niet ietst met geen concentratie en in slaap vallen.
Promisse schreef:Ik kon hem wel zien Mirjam maar ik weet niet zo goed wat ik zie. Wat ik denk te zien als je iets aanzet tot verruiming of meer activiteit, is dat hij precies op dat moment breekt in de rug met als gevolg dat hij de achterbenen achter de massa krijgt. Dan zitten ze in de stuw stand i.p.v. draag stand. Snap je wat ik bedoel? Even overdreven neerzetten: jij zet aan en hij breekt in de rug, de voorhand vertrekt en de achterhand komt er een fractie later achteraan. En is daarom niet meer onder het lichaam maar er achter.
In de gewone draf weet ik niet hoe ik het moet zien. Ik zie een paard wat zijn voorbenen flink naar voren gooit. Naar mijn idee op een wat stekerige manier. Ik denk dat de rug zich niet voldoende opbolt en dus de achterhand er in verhouding te weinig onder is. Misschien dat hij dan door de wat strakke manier van lopen een minder rollend voorbeengebruik heeft, zijn voorbenen dus op een wat rechte manier naar voren gooit.
Ik vind het een heel interessant filmpje. De langste. Lijkt me echt heel gaaf als Rien deze manier van bewegen eens analyseert voor jou en ons. Heel leerzaam!
Jullie zijn al heel veel vooruit gegaan! Dus zie het niet als afkraken! Zeker niet!. Ik denk dat dit ook echt niet het makkelijkst gebouwde paard is en dat je met wat je tot nu toe uit de cursus gehaald hebt heel veel gedaan hebt. Voor ons ook echt heel leerzaam en ik ben dan ook heel blij dat je ons zo mee laat kijken in het proces. Wie weet wil je het eerste filmpje opsturen naar Rien? Je kan er nog een prijs mee winnen ook
mirjamalvaro schreef:Grrrr breekt hij dus toch af in de rug. Hmmmm nog ronder maken dan? Pffff wat lastig zeg dat dressuur.
Heb dat langere filmpje op FB gezet met die tag #dressagepromovement. Of moet ik echt naar Rien sturen?
Wel fijn dat he vooruitgang ziet.![]()
Edit: Sjol ik laat dus even zien hoe het niet moet.![]()