De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:31

Kijk en geniet haha actie beelden van Fin en mij *\o/* *\o/* heb vanavond tijdens de les weer zo zitten genieten hij doet zo zijn best! Vooral het eerste filmpje afkijken op het einde gaan we op snelheid de berg op en af :):)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:20

Ah lekker bezig joh!! Bij ons was het paard gister over een ton gesprongen := Resultaat: burry uit model, want de kar sprong niet mee.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:41

Nies_ schreef:
Ah lekker bezig joh!! Bij ons was het paard gister over een ton gesprongen := Resultaat: burry uit model, want de kar sprong niet mee.

Oeps foutje!

Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik dit toch echt niet ging doen maar vind het zo gaaf nu :D we doen wel voorzichtig aan nog en vooral niet te vaak wil hem graag heel houden :o

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:04

Leuke filmpjes! Hij lijkt er ook plezier in te hebben
Hoe vaak laat je hem werken per week?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:14

Het is een super werkwillige pony die eigenlijk bijna overal plezier in heeft maar dit vind hij toch wel erg leuk om te doen :j
Meestal
2x buiten rijden op het asfalt
1x les
En dan soms nog 1x dressuur of longeren aan een lijntje en zijn halster. Ligt er een beetje aan ook hoe mijn rooster is.

Maar hij loopt max 4x (vaker maar 3x) als we maar 1x naar buiten gaan dan pak ik hem die andere dag dressuurmatig maar probeer elke week 2 x naar buiten te gaan daar geniet hij ook van.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:38

Dat vind ik best veel voor zo'n jonge pony. ( ik bedoel het niet aanvallend, want ik heb verder geen verstand van mennen!) Is het niet zwaar voor zijn lijf?En mentaal?

Met rijden beleren we ze en wordt het daarna bevestigd,dat is elke dag. In totaal is dat meestal max een maand.
Maar daarna worden ze nog maar max twee keer in de week bereden . Een buitenritje of wat korter in de bak.
Dit is even in grote lijnen natuurlijk.

Tot ze wat ouder en sterker worden.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:07

Die van mij word 1 of 2x per week een half uur gereden en 1x per week 20 minuten aan de longe :)
Vandaag zijn we voor het eerst onder het zadel naar het bos geweest. Hij was superbraaf zal morgen een foto plaatsen :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 01:28

Mijn lieve Nova opggezocht in Oost Duitsland waar ze bij een goede vriendin in de opfok staat nog.

Baby meets horse (ons paard dan) voor de eerste keer.

Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 07:46

bontesok schreef:
Dat vind ik best veel voor zo'n jonge pony. ( ik bedoel het niet aanvallend, want ik heb verder geen verstand van mennen!) Is het niet zwaar voor zijn lijf?En mentaal?

Met rijden beleren we ze en wordt het daarna bevestigd,dat is elke dag. In totaal is dat meestal max een maand.
Maar daarna worden ze nog maar max twee keer in de week bereden . Een buitenritje of wat korter in de bak.
Dit is even in grote lijnen natuurlijk.

Tot ze wat ouder en sterker worden.

Fin staat er natuurlijk al even voor we zijn begonnen met 2x per week en dit uitgaan bouwen naar waar we nu zitten er zit altijd een dag vrij tussen dus rijden om de dag of om de twee dagen en ik Let altijd op hem laatst heeft hij nog bijna twee weken vrij gehad omdat ik hem moe vond. Ik kijk per dag wat we doen en hoe hij is. Mennen op het asfalt is wel lichter dan wanneer je erop zit want als de wagen rolt dan rolt hij dat scheelt :j

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 07:47

CrazyCat schreef:
Mijn lieve Nova opggezocht in Oost Duitsland waar ze bij een goede vriendin in de opfok staat nog.

Baby meets horse (ons paard dan) voor de eerste keer.

[ [url=m/bYXDnS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie foto <3

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:16

Galopperen jullie mee op de wagen :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:24

Heerlijk hoor Finley <3

Diva is alweer schraler aan het worden, heel haar ruglijn en kont zijn ingevallen -O-
Ze eet enorm veel, daar zou het niet aan moeten liggen. Ze heeft wel dunnige mest.
Wat zouden jullie doen?
Tandarts komt als ik geluk heb volgende week.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:27

Balen zeg. Ik zou eerste de tandarts laten kijken en mocht die Niks vinden de da even bloed laten trekken om te kijken of ze iets te kort komt misschien.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:16

Ander voer. Er zijn ontelbaar veel soorten speciaal samen gesteld om paarden dikker te krijgen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:22

Nies_ schreef:
Ander voer. Er zijn ontelbaar veel soorten speciaal samen gesteld om paarden dikker te krijgen.

Ik denk niet dat ander voer gaat helpen, ze staat nu voltijds op gras en haar moeder barst nog net niet uit haar voegen. Diva heeft op zich ook gewoon een gezond gevuld buikje en haar ribben zijn niet meer goed zichtbaar, maar haar rug heeft geen spieren meer.
Ze draait soms ook proppen van haar voer dus vandaar ook dat ik er een tandarts bij haal als eerste stap.

Ontwormen heeft in deze tijd van het jaar niet super veel zin dacht ik?
Ze is happy en helder, maar ik vind het toch niet best dat ze schraler word.

Afbeelding

Ze hebben nu overigens wel grappige buren }:0
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:28

Dan is de tandarts wel een goed plan inderdaad! Verder vind ik haar niet echt mager hoor, wel arm bespierd.

Impala zag vandaag hele enge pokémons. Hij schoot er een paar keer tussenuit :') Maar ben wel echt heel blij moet hoe hij het doet.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:52

Azmay: ze blijft wat schraal ogen, lastig hoor.. Anders als de tandarts ook niet helpt wormenonderzoek?Kunje zo online bestellen voor iets meer dan een tientje.. Leuke buren! Wel ideale koeientraining bij jullie haha.

Nies_ pokemons :')

Finley: leuke filmpjes zeg, mooi dat lange grasstuk zo voor breed voor de wagen.

Crazycat: mooie foto!

Art_Ificious: heb je al nieuws?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:12

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:28

Sorry maar ik vind diva er slecht uit zien..

Tandarts lijkt mij heel goed gezien de proppen en ontwormen lijkt mij ook niet verkeerd. Wanneer is ze voor het laatst ontwormd en waarmee?

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:13

Lang geleden niet meer gereageerd! Heb Ivy zowat laten staan en niet echt veel meer mee gedaan, gisteren terug gelongeerd en voor de 2e keer een zadel erop :) ze was braaf en keek niet om naar het zadel. Ivy is van 11 maart dus ze is 3,5 jaar nu. Omdat ze zo groot is laat ik ze liever wat langer staan. Al is het nu wel de bedoeling dat ik er binnenkort opga om stap en draf er op te zetten, en daarna terug een dik half jaar rust.

Afbeelding

Diva ziet er wat schraal uit, maar volgens mij mist ze de spieren wat? Mij is ooit verteld geweest dat als je paard naast koeien/ezels staan dat ze dan extra ontworming nodig hebben met een bepaalde stof erin!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:28

No_No schreef:
Sorry maar ik vind diva er slecht uit zien..

Tandarts lijkt mij heel goed gezien de proppen en ontwormen lijkt mij ook niet verkeerd. Wanneer is ze voor het laatst ontwormd en waarmee?

Ik ben het met je eens, vandaar dat ik ook wat dingen in gang wil zetten. :j
Ze is vorige herfst het laatst ontwormd met Equest Pramox, ik ben al maanden bezig om opnieuw te ontwormen gelijk met de buren wiens paarden ook al lang niet meer zijn gedaan en waar ik dagelijks kom om de mest weg te brengen en hooi te halen indien nodig maar dat loopt dus niet.
Ik dacht alleen dat ontwormen in de zomer niet geheel effectief was dus wil hoe dan ook eerst even met de DA overleggen ook omdat er nu verse koeienmest in hun wei ligt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:02

Jaaaa, in het voorjaar komen de bloedwormen los. En straks de dazenlarven. Ik zou dus zeker weer de equest geven. Ze oogt heel schraal in de bovenlijn terwijl de buik heel rond is en ze maakt proppen. Ze oogt ook wat sloom maar dat is lastig te zien op een paar foto's.
Jonge paarden kunnen vaak ook spoelwormen hebben. Die eitjes zijn lastig te vinden in de mest.
Is je DA een beetje makkelijk? Soms kan je met een goed gesprek nog al wat bereiken mbt ontwormen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:48

eindelijk een foto van mijn 3 jarige onder het zadel :D
Afbeelding

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:58

Wauw Donja, dat staat haar goed zeg!

Ik zou inderdaad ook aan wormen denken! Wij hebben op stal afgelopen jaar echt een wormenjaar gehad! Komt door de relatief warme winter, zei de dierenarts.
Gelukkig is Zine over geslagen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:07

Ik ontworm Harley 4x per jaar op aanraden van dierenarts.
Dus laatste keer in de herfst heb je nu idd kans op wormen.