Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:51

fokfanaat

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:59

die van mij loopt ook niet strak met zijn kop naar beneden hoor, is nog wat aan het rommelen, maar gaat steeds beter, belangrijkste vind ik dat ze op eigen benen lopen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:00

hij is 1.74 ofzo. en idd heel stevig type, is geen gram te vet

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:38

Ik kan ze ook niet zien Mallootje ,

Vanmorgen gereden met Hudson in de storm hahaha, ik moet zeggen het viel wel mee hoor
maar de wind was pittig vergeleken met de afgelopen tijd. Hij heeft zich keurig gedragen, ze waren
verderop in het land bezig met grote tractoren.. Dit vond hij interessant maar bleef braaf, hij was linksom steeds wat makkelijker dan rechtsom maar dat is nu andersom, hihi dat was voor mij weer even schakelen.
Z'n galop was errug voorwaarts vandaag haha die is gelukkig erg fijn dus de bochten waren niet eng ;)
Gisteren ben ik na het longeren met hem langs de weg wezen wandelen, hij was super braaf merk dat hij steeds meer vertrouwen in mij krijgt :+:

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:02

Heerlijk monique, kost toch echt tijd om helemaal op elkaar in te spelen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:45

Daar heb je gelijk in, ik heb me daar wat op verkeken toen ik Hudson op stal kreeg.
Merk nu na 4 mnd dat we mekaar beginnen te begrijpen .. En die verhuizing " beste keuze " ;)
Onder het rijden hinnikte er weer een merrie , waar ik er bij de vorige keer nog naast ging.. Bleef hij nu gewoon doorlopen en gaf geen kick :D weer een overwinning .

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:08

Zal te maken hebben met de privacy-instellingen van m'n facebookpagina. Wie de filmpjes graag nog wil zien, m'n naam staat in de link van de filmpjes, zo kan je me toevoegen ;)

Morgen gaat hij mee voor z'n eerste parcoursje op wedstrijd.. Heel benieuwd :)

Super hoor Moniek, goed bezig!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:42

Klinkt goed, Monique.

Ik heb gisteren Elmo mee gehad als handpaard voor een klein rondje bos. Zelf zat ik op mijn senior van bijna 28.
Kan merken dat de antibiotica-kuur zijn werk doet, ik heb eindelijk weer een jong boefje ipv een veeeel te brave en te tamme pony.
Dankzij onze les aan de hand werken heb ik nu ook mbv de zweep een 'voorwaarts'knopje. En dat knopje werkt ook uitstekend als ik niet vanaf de grond maar vanaf Jips rug de juiste hulp geef.
We hebben in het bos dus ook geoefend met netjes naast elkaar draven. Was leuk!
Alleen werd Elmo op een gegeven moment wat overmoedig en ging kijken of er ergens een grens was. Nou, ja dus :D
Heerlijk dat hij weer lijkt te leven. Nu heel hard duimen dat wanneer de ab-kuur op is, dat zo blijft. Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:13

Hopen dat jullie er nu uit zijn marije.
Wij vinden dat handpaard spelletje ook nog steeds erg leuk. Mijn jonkie wil alleen nog wel eens proberen om een hapje uit mijn rijpaard te nemen :')

Fijn dat je nog steeds zo blij bent met hudson. Goede keuze geweest dus.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:51

Fijn dat ie vooruit gaat Marije.
En Monique iedere x een stukje blijer met Hudson :D Fijn zo die gaat.

Wij zijn gisteren naar DAP Bodegraven geweest om het zadel voor History aan te passen bij Van Rijs. Hij staat daar dan de hele dag en het zadel wordt gelijk aangepast. Hij kijkt, jij rijdt, zadel wordt aangepast, weer rijden etc. Wel spannend natuurlijk met zo'n net zadelmak paard. Niet alleen in de laatste plaats vanwege de wind en de regen. Daar aangekomen haalde ik hem al nat van de trailer (want alhoewel hij er braaf op en af gaat en zich rustig gedraagt onderweg, vindt hij het toch nog erg spannend). Daar aangekomen eerst nog gelongeerd in de bak omdat Jan nog bezig was met een andere klant. Daardoor kon hij een beetje opdrogen.
Hij was heeel wakker en stond dus AAN. Zodanig dat we hem met rijden toch maar even aan de longe hebben gehouden. :D :D
Al met al was hij toch best braaf met al deze weer nieuwe indrukken. Zadel netjes aangepast want was wel nodig. Het lag aardig maar was aangepast op mijn andere paard en was het dus net niet. Springzadel lag goed, maar we willen nu echt met het dressuurzadel verder gaan rijden.

Was nog een hele toestand, want toen ik op stal kwam stond de trailer met een zachte band. Zodanig dat ik vermoedde dat ie lek was en niet op weg wilde met alleen oppompen. Dus naar de garage op de hoek; zat inderdaad een spijker in. Netjes gemaakt en toen konden we op weg. Net toen het slechte weer aankwam. Moet zeggen dat ik er weinig last van had. De voorspelde windstoten bleven uit en ik heb wel een fijne trailer die stevig op de weg staat.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:24

Mallootje , spannend :) hoe is het gegaan ?

Marije wat fijn dat elmo weer een boefje begint te worden, teken dat hij zich weer beter voelt :)

Babootje, goed dat je even aan de lijn bent gegaan,het was ook best onstuimig gisteren , goed dat je het zadel weer even hebt laten nakijken , bij mij moet ze zo januari weer even langs komen .

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:39

Wij hebben vandaag bij die Böckmann gekeken en hem meegenomen :D
Het was wel een hele rit pff 198 km hihi wat is Nederland dan nog groot :o

Afbeelding

Afbeelding

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:29

Ha, gefeliciteerd met de aankoop moniek! Mooi ding :D
Ik kan zelf even geen trailer meer zien...dat monster van mij is braaf, heel braaf. Totdat je hem wilt laden, wat een drama weer vandaag %) Maargoed, uiteindelijk stond hij erop.

Fijn babootje dat hij zo braaf was én dat je zadel weer goed ligt. Rijdt toch een stuk fijner altijd vind ik, de wetenschap dat je een goed liggend zadel hebt!

Heerlijk Marije dat hij zich weer wat beter voelt en dat je weer lekker met hem bezig kunt! :D Ik duim voor je dat het zo goed blijft gaan na de AB kuur!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:46

Dat is heel vervelend Switt, ik weet zelf hoe frustrerend het kan zijn als een paard niet makkelijk
laad of gewoon doet alsof hij geen zin heeft |o
Gelukkig is het uiteindelijk toch gelukt _/-\o_

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:56

Ja, zo frustrerend! Hij is echt niet bang, komt er altijd droog af en heeft soms niet eens gemest. Meneer wil gewoon niet ^)

Met een hoop pijn en moeite hem erop gekregen, maarja..volgende week moet hij weer terug. Ik zie dat nog niet lukken #)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:59

Is dat diezelfde die zo moeilijk loopt, switt?
Want dan kan ik me er op zich wel wat bij voorstellen dat de trailer niet meteen fijn is voor hem.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:11

Ja, dat is die ja. Mwahh, onderweg hoor en voel je hem echt niet- hij staat lekker te eten en komt er altijd goed af. Kan hoor dat dat het is maar ik denk gewoon dat hij een beetje stout is :Y)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:42

moniek....mooie trailer hoor!
switt....balen dat hij zo moeilijk laad, hier gelukkig nog nooit problemen mee gehad!

Wij hadden vandaag fotoshoot en gelukkig werkte het weer een beetje mee! Ben erg benieuwd, ook nog even gereden en natuurlijk wat fratsen maar wouw wat ging ze daarna lopen!! Morgen weer starten, ben benieuwd....

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:34

Hier ook in regen en wind gereden en ging gelukkig heel fijn :)

Hier laden ze allemaal redelijk makkelijk gelukkig!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 04:06

Wouw Carmuh ben heel benieuwd naar de foto's ,
Waar hadden jullie de shoot ? Hahaha beetje fratsen mag .. Toch ? ;) gaaf dat ze zich daarna zo goed liet zien.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:35

Mijn gupje heeft zich net super gedragen met de harde wind. Wel beetje zenuwachtig maar hij wordt niet link en laat zich bewerken. Gewoon weer alleen kunnen opstappen van mijn krukje. Zo blij met hem.
De eerste aanzet tot een beter houding is draf is er ook. Hij is in de stap vanzelf zo fijn rond dat ik hem graag toch even wilde uitleggen dat hij dat fijne gevoel ook in draf kon hebben. Hij wilde al een beetje zakken dus ook dat gaat goed komen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:59

Klinkt super Pol, heerlijk als ze zo blijven tijdens dit weer.. En met krukje opkunnen stappen is goud waard :)

Wat doen jullie met dit weer met jullie guppies ? Ik ben vandaag maar even met m wezen spelen in de longeercirkel , die overigens wel onder water stond hihi, beetje longeren/benen laten strekken en nog even op het straatje uitgestapt ... Benen afgespoten buik geborsteld en weer op stal... Morgen is het geloof ik een stuk rustiger weer, dan gaan we weer rijden .

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:05

Elmo is gewoon naar buiten.
Ben zelf naar het strand geweest en bijna 12 km gewandeld.

Straks als ik hem binnenhaal en het is droog mag hij nog even aan de longeerlijn.
Als het dan regent gaatie gewoon naar stal. Morgen weer een dag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:24

Waren van plan om te gaan rijden (want binnenbak) Alleen vandaag hele dag bezet ivm FNRS wedstrijdjes. Wordt dus gewoon een dagje extra los/longeren aan t halster.

Fijn dat ie zo relaxed is Pol.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:19

Vandaag heb ik Sjef rondgeslingerd. Hij gaf geen kik op de wind. Gisteren weer naar vreemd terrein geweest. Daar was hij wel het mannetje en waren de eerste bokkensprongen onder het zadel een feit. Gelukkig wel blijven zitten.

Ik geloof dat ik binnenkort maar eens zitles ga nemen. Hij is zo moeilijk uit te zitten :=