Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:58

Leuk Pops, die ziet er gaaf, stoer en mooi uit. :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:01

tita schreef:
Morgen

Van hart pops

vind die ruin iid een sprekend hoofd hebben, en nogmaals erg goedkoop geprijsd. Kan me nog goed herinneren dat je voor een M paard ruim 15000 gulden later 10000 euro moest betalen.

Vind de M niet echt laag geklasseerd hoor Suelza alsof de Z dan ineens mega hoog is :')
En niet iedereen heeft de intentie om een paard zo hoog mogelijk te starten, lol met knol blijft IMO toch belangrijker.

Tekst van Amarial vond ik ook wel sprekend, er zijn zoveel dressuurruiters die denken dat ze kunnen rijden ... dat je je zelf toch moet afvragen hoe wil ik dat mijn paard verkocht wordt en aan wie.
Best moeilijk want verkocht is verkocht. En niet iedereen houdt en onderhoud zijn paard op dezelfde manier.

Ik zeg ook niet dat het laag geklasseerd is, maar het is basissport. Menig paard komt (vaak door de wijze van rijden) de M klasse niet uit.

Ik zeg ook niet dat ik Z heel hoog vind, ook dat is basissport, het einde van de basisschool, zoals mijn grootvader altijd zei. Je hoort mij ook niet zeggen dat iedereen de intentie heeft om zo hoog mogelijk te rijden. Ik word er niet warm of koud van en dat niet iedereen die intentie heeft om het te rijden, nee dat is zo. Maar bij verkoop wel iets wat wel degelijk meetelt voor velen...

Nicole

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:05

Ik heb er zo beetje nu 3 a 4 op lijstje staan dat ik denk ja die wil kk wel zien
Op 2 daarvan wacht ik nog op foto's.. Kijken of ze op lijstje kunnen blijven staan of niet :') volgens hoe ze beschreven kreeg lijken ze me beide erg leuk.. *in afwachting dus*

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:20

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:25

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:56

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:57

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:00

fokfanaat schreef:
steinstein schreef:
Er zocht iemand toch een paard tot ZZ-licht?
http://link.marktplaats.nl/600289448

daar zou toch ook een addertje onder moeten zitten.

En dan dat bod erbij met als biedingsnaam 'Goed tehuis' :')

Paard is niet rontgen gekeurd, wellicht dat ze daar de prijs op aangepast hebben. In de hogere prijsklassen wil je als koper toch graag zien dat een paard al op de foto is gezet. Ik merk ook dat nu mijn ruin dan daadwerkelijk op de foto is gezet, je veel meer reacties krijgt op de advertentie als zonder rontgenkeuring.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:01

maar dan moet je al weten dat ze niet goed is, anders ga je niet 10.000 onder de waarde zitten.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:02

fokfanaat schreef:
maar dan moet je al weten dat ze niet goed is, anders ga je niet 10.000 onder de waarde zitten.

Of je wilt je uberhaupt de kosten van het keuren besparen en je moet gewoon snel ruimte maken. Laten staan kost ook geld.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:04

ja maar niet zoveel, dat geldt voor paarden in de lagere categorieën, niet en jong braaf goed opgeleid dier met potentie, die zijn ook nu geld waard

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:07

fokfanaat schreef:
ja maar niet zoveel, dat geldt voor paarden in de lagere categorieën, niet en jong braaf goed opgeleid dier met potentie, die zijn ook nu geld waard

Als je er vanaf moet, moet je er vanaf... Er worden zoveel paarden aangeboden momenteel, de koper heeft keuze zat, de verkoper daarentegen zit in een ander parket.

Overigens ben ik er op de video niet echt kapot van... MAar dat is smaak, denk ik. Maar ik begrijp goed dat ze deze niet voor 16.000 adverteren, ik denk dat je dat er niet zo 1,2,3 voor krijgt. Ik vind dit een reeele prijs als je voor het einde van het jaar haar verkocht wilt hebben en er niet nog een half jaar mee wilt leuren...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:08

Die stal is hier ook wel meer besproken hebben altijd dieren in een hogere prijs klasse en dan altijd 1 die minder aan de prijs is. Deze merrie zal wel niet RX goed zijn anders hadden ze bij haar net als de andere paarden wel vermeld dat ze goed gekeurd was.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:11

Malou9 schreef:
Mooie merrie gespot. Alleen in de advertentie is het wel duidelijk dat het een duitse mevrouw of meneer is die de merrie wilt verkopen :)

http://link.marktplaats.nl/604232956

Bah wat een strenge hand heeft die amazone zeg.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:11

Best kans van, veel verzekeringen hanteren vanaf 7.000 euro aankoop rontgenfoto-eis. Tenminste, dat was voorheen zo. Geen idee hoe dat nu is?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:12

Babootje schreef:
Malou9 schreef:
Mooie merrie gespot. Alleen in de advertentie is het wel duidelijk dat het een duitse mevrouw of meneer is die de merrie wilt verkopen :)

http://link.marktplaats.nl/604232956

Bah wat een strenge hand heeft die amazone zeg.

Wel een leuk diertje...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:13

Tegenwoordig is het vanaf 4500 boven dat bedrag moet je RX fotos kunnen tonen minder dan 3 week oud.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:14

Ik kan het helemaal mis hebben, maar volgens mij heb ik die al eens veel eerder te koop zien staan. Kan wel 1 of 2 jaar terug zijn. De naam komt me zo bekend voor. Maar je maakt mij niet wijs dat dier niet ooit op de foto is geweest. Daar is iets mee. Maar goed misschien blijft dat paard nog wel jaren goed en heb je er een perfect leerpaard aan. Ik ben in dit soort gevallen gewoon brutaal. Als ik interesse heb bel ik en vraag ik meteen wat er mee is. Misschien weeft het dier wel als een malle. Kun je misschien wel oplossen door paard 24/7 buiten te zetten. Maar aangezien er staat klinisch gekeurd ga ik er vanuit dat er op de foto's iets niet goed is.

Pinda_Dipje

fokfanaat schreef:
steinstein schreef:

daar zou toch ook een addertje onder moeten zitten.

Of niet goed op de X-ray (kleine bemerking welke geen belemmering hoeft te vormen voor de sport), anders had er wel gestaan "ongeschikt voor wedstrijdsport".
Of deze stal moet spoedig ruimte maken (Wellicht vanwege nieuwe aanwas uit de opfok?)
Of gewoon omdat het dier an sich niet echt aansprekend is; Daar krijg je niet snel > 10.000 euro voor.

Verwacht niet eens een probleem eigenlijk.

Suelza

Seven schreef:
Tegenwoordig is het vanaf 4500 boven dat bedrag moet je RX fotos kunnen tonen minder dan 3 week oud.

Joh! Dan moet ik mijn jonge verkooppaard maar vast in de verzekering zetten, anders zijn mijn fotos dus waardeloos?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:18

Ja ik verzeker normaal nooit maar naar al de pech heb ik de jonge toch maar verzekerd ook de klinische keuring was maar 3 week geldig :D

Ze komt mij ook bekend voor jp :j De naam de bewegingen volgens mij is ze eerder langs gekomen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:19

Johnnydepony schreef:
Ik kan het helemaal mis hebben, maar volgens mij heb ik die al eens veel eerder te koop zien staan. Kan wel 1 of 2 jaar terug zijn. De naam komt me zo bekend voor. Maar je maakt mij niet wijs dat dier niet ooit op de foto is geweest. Daar is iets mee. Maar goed misschien blijft dat paard nog wel jaren goed en heb je er een perfect leerpaard aan. Ik ben in dit soort gevallen gewoon brutaal. Als ik interesse heb bel ik en vraag ik meteen wat er mee is. Misschien weeft het dier wel als een malle. Kun je misschien wel oplossen door paard 24/7 buiten te zetten. Maar aangezien er staat klinisch gekeurd ga ik er vanuit dat er op de foto's iets niet goed is.

Best onzinnig.
Mijn sportmerrie is voor het laatst X-ray goedgekeurd in maart '11 met alleen maar 1'tjes op haar rapport. Toch zal ik vóór verkoop alleen een klinische keuring plaats laten vinden in 1e instantie, met de optie 'Alle keuringen toegestaan' in mijn advertentie. Ik heb immers al eerder gezien dat ze een top rapport heeft, maar gezien de tussenliggende tijd zal ik niet snel in een advertentie vermelden XR goed omdat er in tussentijd een kweet niet wat gebeurt kan zijn bijwijze van.
Bij interesse gewoon bellen en vragen hoe het zit.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:19

Nou valt mee: Hoe oud mag een keuringsrapport zijn bij aanvraag/wijziging van de verzekering? En de röntgenfoto's?

Een klinisch keuringsrapport mag niet ouder zijn dan 6 weken. Röntgenfoto’s mogen niet ouder zijn dan 3 maanden.

Dus dan laat ik hem binnenkort klinisch keuren en in dekking nemen...

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:29

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:33

Suelza schreef:
steinstein schreef:

En dan dat bod erbij met als biedingsnaam 'Goed tehuis' :')

Paard is niet rontgen gekeurd, wellicht dat ze daar de prijs op aangepast hebben. In de hogere prijsklassen wil je als koper toch graag zien dat een paard al op de foto is gezet. Ik merk ook dat nu mijn ruin dan daadwerkelijk op de foto is gezet, je veel meer reacties krijgt op de advertentie als zonder rontgenkeuring.

Er staat niet bij dat ie niet op de foto's is geweest, er staat dat ie klinisch goed is :) Niet meer en niet minder. Als iemand interesse heeft zou ik gewoon bellen. Wel grappig. Deze merrie komt uit een Gelderse merrie van de hengst Elegant!