Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:33

Marus ik vind het op de foto ook een erg leuk paard! Maar je zegt kleine voortanden? Doet hij niet luchtzuigen dan? Ons oude paard doet ook luchtzuigen en heeft ook nu bijna geen voortanden meer..

JorisDy

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:40

Mits goedkeuring van de dierenarts ben ik voorzien van een heel leuk paard :).

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:43

Jammer marjolein dat je paard er een vervelende ervaring heeft gehad. Blijft tricky om je paard op proef te doen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:44

Leuk JorisDy. Wat voor een?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:48

@needje:nee waarschijnlijk trap gehad vroeger..is onderzocht door tandarts, kan verder geen kwaad.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:50

JorisDy schreef:
Mits goedkeuring van de dierenarts ben ik voorzien van een heel leuk paard :).

Wat leuk!! Vertel??

@Marus: je laat hem keuren toch? En anders even een contractje opstellen waarin de verkopende partij verklaard dat die vreemde tanden niet van luchtzuigen komt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:51

Marjoleine89 schreef:
Ze staat nu ook niet meer officieel te koop, mocht er iemand voor komen verkoop ik haar wel, maar dan moet het wel echt klikken.voorlopig rijd ik haar zelf weer door, straks weer een beetje wedstrijden rijden en misschien wordt ze volgend jaar gedekt. Ben een beetje aan het uitzoeken naar een hengst die wat kleiner fokt.

marjolein, is ze braaf? een kennisje heeft helaas haar paard moeten afmaken, ze is moeder van 3 en zoekt een fijn betrouwbaar dier, waar ze ook nog een wedstrijdje ed mee kan rijden.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:54

Kort door een trap van een paard? maar paardentanden groeien toch...?
even opgezocht
http://www.paardentandheelkunde.nl/waarom.html "Paardentanden groeien 2 tot 5 mm per jaar en ze slijten maximaal 2 mm"

(mijn luchtzuiger was/is ook zwaar op de hand... osteopaat heeft weleens gezegd dat dat was omdat hij nekwervels vast zette voor het luchtzuigen... en daardoor dus ook aanleuning lastiger is)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:04

Nee het is geen luchtzuiger, ze heeft mij uitgelegd hoe en wat me de tanden en dat ze het zelf ook niet snappen hoe het precies is dat ze nooit meer zijn gegroeid, tandarts heeft er ook naar gekeken.
Ze is wel eerlijk inhaar ding, zeker geen handelaar. Ze is in alles eerlijk geweest want wil een goed plaatsje voor haar paard!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:10

Schimmeltje, 7 jaar 1.69 en l startgerechtigd. Heel braaf en fijn te rijden en een grappenmaker. Is een Sydney x casanova. Fototje plaats ik zaterdag als die op stal staat. Ben er helemaal weg van.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:11

staat die hier ook niet op de bokt markt?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:30

@Pletje: ik heb misschien wat tekst gemist, maar hoe gaat het met jou paardenzoektoch?En is de ruin al weg?

@joris:ben benieuwd!!!

Pfffff ik twijfel eigenlijk een beetje, en bij twijfel niet doen zeggen ze altijd.
Ik weet niet of het wel het geschikte paard is voor mij op dit moment?
Ga ik weet voor het uiterlijk? Ikben er natuurlijk een aantal jaren uit, en mijn vertrouwen moet gewoon weer opgebouwd worden. Is het dan verstandig om zo'n kijkerig paard te kopen die je echt elke seconde bij de les moet houden anders is het muizen..

Bah denk denk denk denk denk denk, word er gek van!

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:34

heb je ook nog bij andere paarden gekeken Marus?
Misschien goed om nog een ander vergelijkbaar paard op te zoeken zodat je vergelijkings'materiaal' hebt? Misschien kan dat de doorslag geven?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:44

Marus, ik heb de ruin ovv een klinische keuring gekocht! :):) Ik vind hem prachtig om te zien en hij is super braaf :D

Ik twijfelde eerst ook, maar niet vanwege het paard. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat dit al hét paard voor mij zou zijn. Maar toen me gevraagd werd: op welk vlak het paard niét zou passen, had ik geen antwoord klaar :) ik denk dat je als moeder meer baat hebt bij een brave dan bij eentje die kijkerig en sterk is. Maar bij mij duurde het ook even voordat ik dat in de gaten had.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 13:52

Leuk dat je meedenkt heb het filmpje snel weg geklikt maar dat was niet door het paard meet de ruiter.

Marus waarom zou het dier niet meer licht in de hand kunnen worden?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:55

Pletje123 schreef:
Marus, ik heb de ruin ovv een klinische keuring gekocht! :):) Ik vind hem prachtig om te zien en hij is super braaf :D

Ik twijfelde eerst ook, maar niet vanwege het paard. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat dit al hét paard voor mij zou zijn. Maar toen me gevraagd werd: op welk vlak het paard niét zou passen, had ik geen antwoord klaar :) ik denk dat je als moeder meer baat hebt bij een brave dan bij eentje die kijkerig en sterk is. Maar bij mij duurde het ook even voordat ik dat in de gaten had.

Dank je Pletje. Ik denk dat je het helemaal juist hebt, ik ben natuurlijk voorzichtiger geworden dan voordat ik moeder werd. Ik wil gewoon een paard waar van ik iedere dag weer denk woehoee zin om te rijden. En niet dat ik met zenuwen in mn benen erheen ga van wat gaat ie vandaag weer allemaal uitspoken.
En het is zo met kijkerige paardan dat je ze elke sec, bij de les moet houden anders zijn ze vertrokken....
En ik twijfel of ik daar werkelijk wel weer zin in heb.?Kost genoeg en ik moet het paard ook op pension stallen en dan wil ik er wel veel plezier van hebben!En daarbij zou ik het zonde vinden dat mijn meisje er niet eens ff een keer op kan zitten, want die vind het helemaal tegek! Toch niks leukers dat ze eens kan zitten.Hoef ik bij dit paard al niet te doen...

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:57

@seven: ik denk dat ik hem tot bepaalde lichtheid zou kunnen krijgen, maar de vraag is lukt mij dat?Ben ik daar op dit moment de geschikte amazone voor?Hij is zooooo zwaar, dat ik werkelijk dacht dat mijn vinger kapot was toen ik van hem afstapte :+ ...
Maar goed ze zei ook dat hij van die dagen heeft en niet altijd zo zwaar is..

Oja ik ben idd bij meer paarden wezen kijken, daarbij had ik wel een vertrouwd gevoel daar durfde ik zo gerust de weg mee uit te stappen (om zo maar te zeggen)..
Laatst bijgewerkt door Marus op 25-09-12 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:00

Misschien kun je nog eens gaan kijken, Marus? Je klonk eerst veel enthousiaster :)

Hoe ging het met voorrijden? Wel ontspannen :)?

Ik ben bij één paard wezen kijken die me tijdens het voorrijden al zo'n betonnen mond leek te hebben, dat ik het rijden maar heb laten zitten. Het paard was sowieso heel anders als omschreven en nogal flegmatiek, niet mijn type. Doe mij maar een vlug en werkwillig dier :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 14:01

Ik heb het idee dat dit niet het dier is waar je voor moet gaan, elke dag zo bodybuilden is niets en als je geen ervaring met het lichter maken van zo'n dier hebt kan het veel tijd kosten en denk niet dat je daar dan aan moet beginnen er zijn dieren genoeg die wel licht in de hand zijn.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:02

Duim trouwens dat er snel weer wat leuks op je pad komt, Seven :(:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 14:03

Ja ik ook heb wel wat aanbiedingen ik hoop dat daar echt iets leuks uitkomt

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:03

hoi!

ik kom even een berichtje plaatsen!
super leuk weekend gehad! vanaf dond tm zondag geheime zender aan gehad en vent jarig!
ik krijg weer een drukke tijd vanaf nu! oude werkgever heeft me gebeld of ik weer wil komen werken! joehoee nou ja! :D don en vrij middag ga ik weer in de c1000 klazienaveen werken! woensdag blijf ik schoonmaken voor thuiszorg! en daarnaast de stallen (paarden staan weer op stal) en dekens wassen :)
ik zal dus wel iets minder actief worden :o

hal is nog niet verkocht! laatst ineens stuk of wat mailtjes.... :+ maar niemand is komen kijken.. dus hij is er nog steeds! wie weet toch een blijvertje :j ik vind hem nog steeds super gaaf! dus kan me er ook niet druk om maken.. ruimte genoeg O:) alleen lastig dat hij een hengstje is :')

ik blijf gewoon meelezen! en af en toe plaatsen :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:04

avaluna schreef:
Lante schreef:
Dank je wel! :) Nee, we hebben paarden genoeg. ;)

Hahaha, hier ook, maar wil er tóch nog ééntje bij ;) .
Jullie gebruiken dan ook jullie eigen fokproducten?
't Ziet er iig allemaal prachtig uit, lijkt me een heel fijne plek!

Waar ben je naar op zoek Avaluna?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:06

@YelleyL: het voorrijden ging nog erger, toen ging hij ook steeds stil staan.....Toen ik erop zat ben ik wel direct gaan werken aan even het stukje ''los gevoel'' dat gaf hij heel soms.

Op zich denk ik dat ik dat wel heel veel zou kunnen verbeteren, maar gezamelijk met karakter vraag ik mij af of ik de geschikte amazone ben op dit moment?Ik heb er ervaring mee ook met dit karakter, Paard wat ik voorheen altijd reed was precies zo alleen dan is hij een ruin en zij was een ECHTE merrie.
Toen had ik daar geen problemen mee en kon er mee omgaan, nu ben ik er een tijd uit en zoek ik echt mijn ontspanning. EN daarom vraag ik mij af of ik op dit moment de juiste amazone ben?Of is hij op dit moment het juiste paard voor mij?QUa uiterlijk is hij het HELEMAAL.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 14:07

Als je het uiterlijk een compleet ander dier was zou dit dan 1 zijn die je had willen kopen?