Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 09:28

steinstein schreef:
amarial schreef:
Haha ik ben nog nooooit in Brabant geweest hoor :D Maar ben wel benieuwd hoe het daar is.
Ookal zit ik hier ook prima, met mijn pensionstal die 60x20 binnenbak en buitenbak heeft voor €185,- p.m! :D

Dan zou ik blijven waar je zit, want een stal met binnenbak vind je hier niet voor die prijs. In mijn stuk van brabant dan.

Ik denk sowieso op weinig plekken in nl.!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:00

Ik ben ook benieuwd wat er mis is met Brabant ;-).

Al denk ik dat het weinig met Brabant op zich te maken heeft, maar meer daarmee dat mensen liefst daar blijven waar ze zich veilig en vertrouwd voelen. Of dat nou Drenthe, Brabant of Duitsland of... is. Daar weet ik helaas alles van.
Ben het er wel mee eens dat sommige delen van NL veel duurder zijn dan andere. Hetzelfde geldt ook voor Duitsland. Heb 21 jaar in een regio gewoond die nog steeds spotgoedkoop is, maar als je naar de grote steden gaat is het vaak onbetaalbaar.
Als ik mocht kiezen en niet naar geld hoefde te kijken ging ik ergens naar zee waar ook bos in de buurt is. Jammer, maar helaas. Heb niet in de lotto gewonnen en mijn man kan daar niet aan het werk. Keep dreaming, hahaha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:28

Emma_s_girl schreef:
Ik ben ook benieuwd wat er mis is met Brabant ;-).

Al denk ik dat het weinig met Brabant op zich te maken heeft, maar meer daarmee dat mensen liefst daar blijven waar ze zich veilig en vertrouwd voelen. Of dat nou Drenthe, Brabant of Duitsland of... is. Daar weet ik helaas alles van.
Ben het er wel mee eens dat sommige delen van NL veel duurder zijn dan andere. Hetzelfde geldt ook voor Duitsland. Heb 21 jaar in een regio gewoond die nog steeds spotgoedkoop is, maar als je naar de grote steden gaat is het vaak onbetaalbaar.
Als ik mocht kiezen en niet naar geld hoefde te kijken ging ik ergens naar zee waar ook bos in de buurt is. Jammer, maar helaas. Heb niet in de lotto gewonnen en mijn man kan daar niet aan het werk. Keep dreaming, hahaha.

Ik woon aan de rand van het bos (geen strand, helaas) en werk elders, middenin de stad (bijna letterlijk). Het is ook een kwestie van een tactische woonplek uitzoeken en dan zorgen dat je werk bereikbaar blijft. Dat heb ik dus voor elkaar........

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:30

Niks mis met geen enkele provincie. Tis maar net waar je geboren word.
Ik vindt friesland fijn om te wonen, maar dat komt omdat ik er geboren ben. Een ander zou hier dood nog niet willen liggen ;)
Zo zou ik niet in a'dam kunnen wonen. Ik zou knettergek worden.

En ik ben heel blij met mn plekje met binnenbak voor 150 p.m :D

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:09

Citaat:
Niks mis met geen enkele provincie. Tis maar net waar je geboren word.

Precies :j .
Ik ben ook een geboren Friezin, opgegroeid in een klein stadje aan de waddenzee. Drukte vind ik leuk als ik die zelf kan opzoeken, maar wonen is een ander verhaal ;-).

SophievdV

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:11

Ik heb 18 jaar in Brabant gewoond en woon inmiddels alweer 8 jaar in Friesland. Mijn ervaring is dat het niks uit maakt waar ik woon, als ik maar fijne mensen om me heen heb :) Natuurlijk heb ik veel met Brabant, daar liggen mijn roots, maar ik voel me ook al wel aardig Fries.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:19

idd dat heb ik ook pletje!
Heb 25 jaar in drenthe gewoont, toen 5 in overijssel en nu een jaar in duitsland en heb me overal thuis gevoeld :)

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:05

Ik ben een geboren en getogen Fries. Wel vele malen binnen Friesland verhuisd. Merk dat ik toch gevoelig ben voor de sfeer in de omgeving en de mensen die er wonen. Ik kan ook niet overal wonen.

Zeg, ik ben voorzichtig weer aan het rondkijken. Liep tegen deze advertentie aan. Iemand ervaringen met een smal voetje? Is dat een belemmering voor de sport tot +- M niveau?
http://link.marktplaats.nl/593115578

Deze merrie kwam ik ook nog tegen. Ik vind het filmpje echter onrustig ogen. Wat jullie?
http://link.marktplaats.nl/589340074

Iemand heel toevallig al bij een van deze paarden wezen kijken?
Laatst bijgewerkt door Marrit89 op 08-09-12 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:16

Marrit, een smaller voetje an sich is geen bezwaar. Maar het komt wel vaak voort uit een verschillend gebruik van de benen. Bij voorbenen is het vaak een graasvoetje: het paard graast altijd in dezelfde positie, met 1 been ver naar voren en 1 ver naar achteren. Die naar achteren is dan smaller en die andere is dan platter. Je zult dan ook verschil in schoudervrijheid merken in het rijden.
Hoe groter het verschil, hoe minder symmetrisch het paard zijn lichaam gebruikt.
Een ietsie pietsie verschil zou ik niet erg vinden, een groot verschil wel. Dat is voor mij een 'no-go'.

Ik woon ook al jaren in Frl. Maar heb in de VS gewoond en mijn ouders wonen in Spanje. Ik kan overal wonen, echt geen probleem. Het gaat om de dieren en dingen om me heen, en niet zozeer het landschap. Mensen kun je altijd opzoeken. Thuis is waar mijn lievelingspantoffels staan en poes op de bank ligt.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:38

Die Kos x Rosinni vond ik inderdaad ook erg onrustig.
Het toont wel een leuk paardje, maar vond hem wel kijkerig soms.
Gewoon ff langs gaan zou ik zo zeggen :D.
Wat zoek je? Ik heb nog een leuke Goodtimes x Elan xx staan.
http://link.marktplaats.nl/584171861

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:40

Alja schreef:
kunamosity schreef:
Ik ben (nog) niet echt op zoek naar een paard, maar ben wel aan het zogenaamde windowshoppen
Wat vinden jullie van dit paard en waarom zou de vraagprijs zo laag zijn?
http://link.marktplaats.nl/582207291

omdat hij een kleur heeft wat misschien niet heel erg verkoopt en omdat er een verhaal bij zit denk ik :)

als ik naar de manen kijk verdenk ik het paard ook van staart en manenexeem

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:29

amarial schreef:

Weet je amarial, dat hoofdstel is echt te zwaar voor dat paardje.
Door die foto's met dat hoofdstel is het net of heb je een C-pony te koop staan ipv een sportpaard.
Als je volwassen kopers wilt, zul je het paard volwassener moeten presenteren. De foto's zijn prachtig maar voor verkoop niet handig.

Moet zeggen, het verrast me wel dat je die leuke Goodtimes nog hebt staan, zeker voor dat geld.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:59

Dees schreef:
amarial schreef:

Weet je amarial, dat hoofdstel is echt te zwaar voor dat paardje.
Door die foto's met dat hoofdstel is het net of heb je een C-pony te koop staan ipv een sportpaard.
Als je volwassen kopers wilt, zul je het paard volwassener moeten presenteren. De foto's zijn prachtig maar voor verkoop niet handig.

Moet zeggen, het verrast me wel dat je die leuke Goodtimes nog hebt staan, zeker voor dat geld.

Dat is ieder zijn eigen smaak, als ik tijd heb binnenkort zou ik even foto's maken met een Hoofdstel met dunnere neusriem. :)
Ik vind het wel prachtig, maar je moet er van houden :D.

Ik vind het ook wat raar dat ze nog niet weg is.. Ze is prachtig, en opzich ook leuk te rijden.
Prijs is ook niet verkeerd toch?

Misschien omdat ze wat lager qua prijs staat (ivm spoed dus) denken dat het niet ok is ofzo? :o?
Laatst bijgewerkt door amarial op 08-09-12 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:09

Serieus: of je het mooi vindt of niet, met dat hoofdstel LIJKT je paard een pony.
En van haar maat moest ze het toch al niet hebben...
Niet iedere mooie foto is een goede verkoopfoto.

Ik denk eerlijk gezegd dat je een hogere prijs moet gaan vermelden. Tenzij er een gezondheidsreden is voor de lagere prijs, maar dan zou ik die er ook maar meteen bij gaan zetten. Ik vind de prijs verdacht laag, ik zou denken dat er wat aan de hand is met dat paard. Als dat niet zo is, prijs omhoog. Denk dat je meer interesse hebt bij 3.850-4.250 euro.

Zou het dier zelf even 4 weken uit de verkoop halen, zorgen voor serieuze, volwassen foto's, meer en betere rijfoto's (liefst ook met sprongetje) en dan opnieuw proberen met een hogere prijs.

Die gelinkte foto is kwa hoofdstel (iets) beter, maar de houding is totaal verkeerd dus die foto is onbruikbaar voor verkoop.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:12

Er zit spoed achter helaas.. :n
Nieuwe foto's ga ik binnenkort even maken.

Ze heeft geen reden verders voor lagere prijs, ze is kerngezond en heeft geen stalgebreken.
Moet alleen nog wel veel leren, en loopt dus niet -standaard-

In verband met spoed dus die prijsklasse..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:16

Je kunt ook bijv de titel veranderen en die laten beginnen met "SPOED".
En dan begin je meteen: "Wegens geldgebrek te koop".
De passage over "ik kan niet twee paarden onderhouden" zou ik dan zelf verder weglaten; je hebt het met die eerste woorden immers al gezegd.

Denk dat je op die manier meer koopjesjagers zult bereiken.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:18

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:26

Die passage dat je geen twee paarden kan aanhouden...
Ik zou het weglaten.
Daarmee laat je jezelf teveel kennen.
Zakelijk zou je gewoon zeggen: wegens gebrek aan financiële middelen (of op simpel Nederlands: geldgebrek)
Nu denk ik vooral: waarom ben je dan aan een tweede paard begonnen? Het maakt dat de lezer over jou gaat nadenken, ipv over het paard. Vertel over het paard, niet over jezelf.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:28

Als dat zo is, zou ik persoonlijk de prijs wat hoger doen, mensen mogen nou eenmaal graag afdingen..

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:30

Ik ben echt geeeeen handelaar :').
Hoe het nu is beter? :+

En ik kan toch niet van €2.500,- byv het paard om hoog gooien naar €3.000,-?
Dat gaat opvallen.
Dan zou ik hem inderdaad tijdje uit de verkoop moeten halen, maarja dat kan dus niet.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:32

Erin vermelden dat het je vast prijs is :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:34

Wat mij betreft beter :D
Men kan nu denken dat je je baan of zo verloren bent en dat wekt meer de sympathie dan 'ik heb een andere gekocht, kan er geen 2 betalen en daarom moet deze weg".

Hoop voor jou dat ze snel een ander baasje vindt.
O ja, wellicht is het ook wel gebruiksvriendelijk om haar stokmaat in de advertentie te vermelden. Nu staat er bij 1.60-1.65m., maar dat maakt voor de koper nogal verschil. Bij eentje van 1.64m. ging ik nog wel kijken, bij eentje van 1.60m. niet. Als de verkoper vaag doet over de stokmaat, trek ik makkelijk de conclusie dat het een hele kleine is. Dat in combinatie met die ponyfoto's... hmmm. Dus is ie wel 1.64m., vermeldt het er absoluut wel bij.

Nog een oja: leuk paard, geschikt voor overgang paard-pony in de tekst vermelden wil nog wel eens wat aandacht trekken van moeders van rijdende pubers! En pubers vallen vaak meer op het plaatje dan op hoe het paard rijdt. Dus heb je een hele mooie (en die heb jij) dan is dat wel een doelgroep die je wilt bereiken :D
Laatst bijgewerkt door Dees op 08-09-12 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:34

Oke!

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:55

wat is een goeie prijs voor een 3,5 jarige haflinger, vader Winser G.
luxe type, half jaar onder het zadel, nog nooit een stap verkeerd gezet.
super braaf, buiten alleen, en in een groep. springt los rond de 110 cm, onder het zadel 4 keer gesprongen, springt hij 50 cm. moet daarin nog veel leren. Zou het zeker leuk doen in de sport, leert snel , ook braaf met kinderen, zowel in de omgang als met rijden.

Vraag dit, omdat ik een beetje rond heb gekeken en een 2,5 jarige zag staan voor 2000 euro, en vroeg mij dus af wat nou een goede pijs was om te vragen voor mijn 3,5 jarige.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 17:02

Ik kan niet anders dan eens zijn met Dees de fotos doen haar geen eer aan door dat dikke hoofdstel ze lijkt wel een D pony 3 jarige totaal niet wat mensen zoeken als ze kijken naar een ouder paard :j

Maak een paar goed estand en bewegings fotos waarin ze meer paard lijkt en ze mensen ook aan trekt de ad te openen. :j