Maar nogmaals: met een hoofd hoef je niet te rijden, hooguit tegenaan kijken, als ie fysiek en mentaal maar goed in elkaar steekt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aukjee_ schreef:emma525 schreef:Gasseltenijveensemond (als ik het zo goed schrijf) ik heb vind dit echt een plaatje: http://link.marktplaats.nl/521763772
ligt het nou aan mij, of heeft dat paard een heel groot hoofd?
Aukjee_ schreef:listiglistje schreef:Aukjee_ dat heet een lang hoofd, groot is hij niet!
Maar nogmaals: met een hoofd hoef je niet te rijden, hooguit tegenaan kijken, als ie fysiek en mentaal maar goed in elkaar steekt
hihi daar heb je helemaal gelijk in hoor! Maar het viel me gewoon op!
ikke schreef:Mosh schreef:http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/91550/
Voor als iemand een leuk sportpaard zoekt. Jammer dat er zo weinig animo voor is, heeft iemand een idee waarom? Toch de prijs?
De kwaliteit van de foto's is gewoon bagger. Overduidelijk binnen geschoten bij te weinig licht en geprobeerd ze op te halen. Dat haalt de diepte uit de foto weg.
Daarnaast zit (staat) de ruiter er slecht op. Niet dat ze het paard niet kan rijden, maar de foto's zijn allemaal op een ongelukkig moment genomen. Slechte keuze dus van degene die deze foto's gekozen heeft om te publiceren.
Op de eerste foto loopt het paard op de voorhand, terwijl de ruiter duidelijk ergens mee bezig is (buitenhand hoog).
Tweede foto dito: de binnenhand wordt terug gehaald, terwijl de binnenschouder wel voor is.
Derde foto wordt het bit uit de mond getrokken en "hangt" de ruiter boven het paard. Ook een slecht gekozen moment omdat de riter een fractie later WEL gewoon zit en er dus ogenschijnlijk minder spanning zal zijn. Nu lijkt het net alsof de ruiter zich aan de teugel in het zadel houdt.
Allemaal schoolvoorbeelden van foto's zoals het NIET moet. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat van deze combinatie geen foto's te maken zijn die WEL kloppen. Immers je ziet op de foto ook allerlei zaken die wel voor elkaar zijn. Meer foto's maken dus en kritischer zijn op welke foto's je publiceerd!!
P.S.: leg het zadel wat naar achteren en laat het dekje aan de voorkant minder uitsteken, waardoor de schouder mooier uitkomt
Mosh schreef:Uh ik ben dus de ruiter, en nee, ik zit er niet geweldig op nee. Zal eens kijken of ik iemand kan vinden die foto's wil maken. Helaas heb ik geen privéfotograaf, superfotocamera waar iedereen mee overweg kan, ouders die altijd langs de bak staan te kijken of een binnenbak met prachtige bodem. Maar als dat het verschil maakt dan ga ik dat maar doen. Bedankt voor de tips
deruijter schreef:ikke, Die vergelijking die je maakt met de auto uitzuigen
en het paard goed fotograferen is niet correct
Citaat:Citaat:Mosh schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/91550/
Voor als iemand een leuk sportpaard zoekt. Jammer dat er zo weinig animo voor is, heeft iemand een idee waarom? Toch de prijs?
Ik denk omdat de kwaliteit die het dier op de foto's toont niet echt in verhouding is met de prijs
lara_bob schreef:jep heb mijn pony net verkocht en ga nu opzoek naar iets nieuws!
Tussen de 3 en 6 jaar oud, moet geen hele gemene zijn mag wel pit hebben. Liefst een ruin. Paard wat lief is in de omgang + goede gangen.
Vraag mezelf alleen af of is dit niet te veel gevraagd is haha!