Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:01

Aukjee_ dat heet een lang hoofd, groot is hij niet!

Maar nogmaals: met een hoofd hoef je niet te rijden, hooguit tegenaan kijken, als ie fysiek en mentaal maar goed in elkaar steekt ;)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:05

Aukjee_ schreef:
emma525 schreef:
Gasseltenijveensemond (als ik het zo goed schrijf) ik heb vind dit echt een plaatje: http://link.marktplaats.nl/521763772

ligt het nou aan mij, of heeft dat paard een heel groot hoofd? /3

Was mij niet zo opgevallen, maar nu je het zo zegt.

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:22

listiglistje schreef:

Maar nogmaals: met een hoofd hoef je niet te rijden, hooguit tegenaan kijken, als ie fysiek en mentaal maar goed in elkaar steekt ;)

hihi daar heb je helemaal gelijk in hoor! Maar het viel me gewoon op! ;)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:25

Aukjee_ schreef:
listiglistje schreef:

hihi daar heb je helemaal gelijk in hoor! Maar het viel me gewoon op! ;)

Vind het wel meevallen. Tja, dan maar een lang hoofd.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:33

ikke schreef:
Mosh schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/91550/

Voor als iemand een leuk sportpaard zoekt. Jammer dat er zo weinig animo voor is, heeft iemand een idee waarom? Toch de prijs? ;)

De kwaliteit van de foto's is gewoon bagger. Overduidelijk binnen geschoten bij te weinig licht en geprobeerd ze op te halen. Dat haalt de diepte uit de foto weg.
Daarnaast zit (staat) de ruiter er slecht op. Niet dat ze het paard niet kan rijden, maar de foto's zijn allemaal op een ongelukkig moment genomen. Slechte keuze dus van degene die deze foto's gekozen heeft om te publiceren.
Op de eerste foto loopt het paard op de voorhand, terwijl de ruiter duidelijk ergens mee bezig is (buitenhand hoog).
Tweede foto dito: de binnenhand wordt terug gehaald, terwijl de binnenschouder wel voor is.
Derde foto wordt het bit uit de mond getrokken en "hangt" de ruiter boven het paard. Ook een slecht gekozen moment omdat de riter een fractie later WEL gewoon zit en er dus ogenschijnlijk minder spanning zal zijn. Nu lijkt het net alsof de ruiter zich aan de teugel in het zadel houdt.

Allemaal schoolvoorbeelden van foto's zoals het NIET moet. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat van deze combinatie geen foto's te maken zijn die WEL kloppen. Immers je ziet op de foto ook allerlei zaken die wel voor elkaar zijn. Meer foto's maken dus en kritischer zijn op welke foto's je publiceerd!!

P.S.: leg het zadel wat naar achteren en laat het dekje aan de voorkant minder uitsteken, waardoor de schouder mooier uitkomt

Uh ik ben dus de ruiter, en nee, ik zit er niet geweldig op nee. Zal eens kijken of ik iemand kan vinden die foto's wil maken. Helaas heb ik geen privéfotograaf, superfotocamera waar iedereen mee overweg kan, ouders die altijd langs de bak staan te kijken of een binnenbak met prachtige bodem. Maar als dat het verschil maakt dan ga ik dat maar doen. Bedankt voor de tips ;)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:46

Mosh is je merrie naar stamboekopname geweest?
Er zit een mooie lijn achter, maar zie niets van eigen predikaten, op PROK na.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:55

Mosh schreef:
Uh ik ben dus de ruiter, en nee, ik zit er niet geweldig op nee. Zal eens kijken of ik iemand kan vinden die foto's wil maken. Helaas heb ik geen privéfotograaf, superfotocamera waar iedereen mee overweg kan, ouders die altijd langs de bak staan te kijken of een binnenbak met prachtige bodem. Maar als dat het verschil maakt dan ga ik dat maar doen. Bedankt voor de tips ;)

Nee, ik zeg niet dat je er niet geweldig op zit, ik constateer dat de foto's gemaakt zijn op momenten die je er niet op z'n voordeligst uit laten zien.
Het goede oog zal ook de goede dingen herkennen, maar precies als dat je je auto even grondig wast en uitzuigt voordat je "te koop" foto's maakt, zo zorg je ook dat de foto's van het paard het paard weergeven zoals het is. Het gaat niet om gelikte of gefotoshopte foto's (elke fotograaf zal dat herkennen); het gaat om foto's die het paard weergeven zoals het is en die duidelijk maken dat de vraagprijs gerechtvaardigd is.
De foto's doen het paard geen recht en dat is een gemiste kans.

En ja, dat het een merrie is doet er blijkbaar geen goed aan. Waarom weet ik niet, maar blijkbaar hebben de ruiters van tegenwoordig dusdanig weinig te melden dat ze zelfs met merrie-hormonen niet meer uit de voeten kunnen }>

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:02

ikke, Die vergelijking die je maakt met de auto uitzuigen
en het paard goed fotograferen is niet correct

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:16

deruijter schreef:
ikke, Die vergelijking die je maakt met de auto uitzuigen
en het paard goed fotograferen is niet correct

Waarom niet? Als je zo'n opmerking neerzet, geef dan ook even een onderbouwing daarvan. Persoonlijk zie ik wel wat Ikke bedoelt, maar ik zie ook wel dat de vergelijking niet zuiver opgaat.
Wel vind ik dat je als verkopende partij serieuze aandacht mag geven aan de manier waarop je het aangebodene (paard of auto) presenteert. Uiteraard regel je dan foto's waarop het aangebodene er zo goed mogelijk uitziet en dan is dat in geval van een paard dus ook het plaatje dat moet kloppen. En hoe meer geld je vraagt, hoe beter het plaatje eruit zou moeten zien.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:31

Citaat:
Citaat:
Mosh schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/91550/

Voor als iemand een leuk sportpaard zoekt. Jammer dat er zo weinig animo voor is, heeft iemand een idee waarom? Toch de prijs?

Ik denk omdat de kwaliteit die het dier op de foto's toont niet echt in verhouding is met de prijs

Ik denk dat mensen juist wat huiverig zijn voor het bloed in combinatie met het merrie zijn :). Verder oogt het wat stug ( wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn ).

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:50

Ik vind die voice een erg gaaf ding, maar niet dat ik zeg wow!

Ben toevallig wel op zoek naar een sportpaard :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:12

lara_bob schreef:
Ik vind die voice een erg gaaf ding, maar niet dat ik zeg wow!

Ben toevallig wel op zoek naar een sportpaard :)

Naar wat voor paardje ben je opzoek? Al een lijstje gemaakt?

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:19

jep heb mijn pony net verkocht en ga nu opzoek naar iets nieuws!

Tussen de 3 en 6 jaar oud, moet geen hele gemene zijn mag wel pit hebben. Liefst een ruin. Paard wat lief is in de omgang + goede gangen.
Vraag mezelf alleen af of is dit niet te veel gevraagd is haha!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:26

lara_bob schreef:
jep heb mijn pony net verkocht en ga nu opzoek naar iets nieuws!

Tussen de 3 en 6 jaar oud, moet geen hele gemene zijn mag wel pit hebben. Liefst een ruin. Paard wat lief is in de omgang + goede gangen.
Vraag mezelf alleen af of is dit niet te veel gevraagd is haha!

Mijn lijstje lijkt er wel wat op. Mag wel iets meer een doetje zijn. En tussen de 5-8 jaar. Ruin/merrie maakt niet uit, merrie mag geen merriestreken hebben. :) Goede sprong en gangen is wel een must.

Stasja

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:53

@ Lowara spannend! zal voor je duimen morgen. Moet de naam nog met een bepaalde letter beginnen of gana jullie helemaal zelf kiezen?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:01

Ik kijk wel degelijk naar een foto,maar meer naar de bouw.
Heb er dan ook graag een standfoto bij.
Zondag ga ik ook naar een paard kijken wat op de foto heel eng en hoog in de hals gereden wordt,maar qua bloed interessant voor mij.
Eerst kijken en dan oordelen maar.
Morgen naar de houston en de rousseau,ben benieuwd.

malibu1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:15

jeeej. ik ben geslaagd... mijn eerste paard staat op stal. diegene waar ik naar was wezen kijken is hem ook geworden. vandaag gekeurd en gelijk meegenomen. ben er zo blij mee, ga zo weer kijken op stal..

groetjes marloes

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:34

waratje als je zie dat de vergelijking niet in elkaar opgaat, dan heb je toch ook geen onderbouwing nodig.
Maargoed, je kan niet zeggen: Het is als een auto goed schoonmaken voordat je de auto op de foto zet. Omdat je dan kijkt naar het schoonmaken van de auto (zou in vergelijking zijn, je paard schoon te maken).
Dus de juiste vergelijking zou zijn: Het is als je auto vanuit een bepaalde hoek te fotograferen. :)

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:44

Bedankt voor de felicitaties! Wel nog even de keuring afwachten, toch spannend.
Ze staat nu vlakbij Hengelo en ik woon in Amsterdam, best een afstand dus. Ze wordt volgende week trouwens gebracht :) Heel fijn! En kunnen ze meteen zien wat haar nieuwe huis is.

@De merrie: de foto's zijn niet heel sprekend. Dat zegt natuurlijk niet alles, want het paard is dat wel, maar het heeft toch invloed, denk ik.

Gefeliciteerd Malibu! *\o/* Foto's?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:53

Hier nog een leuk bericht: Oscartje wordt volgende week gekeurd :):)!!!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:57

Wat leuk en wat spannend! Succes! *\o/* :):)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:00

Wat leuk Snoekiej! Welke Oscar?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:06

Wat gaat dat hard ineens!
Strax is iedereen voorzien!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:07