Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
EllaBellaah schreef:Mijn instructrice waar ik nu les van heb heeft ervarning met jonge paarden inrijden en verder doorrijden dus ga vragen of ik dan van haar les kan krijgen elke week.
Zadel krijg ik er bij, mocht die na een tijdje niet meer passen verkoop ik die en koop ik een 2e hands zadel. Dus dat hoeft uiteindelijk niet zo duur te zijn.
Wat zou er volgens jou nog meer bij komen dan maandelijks?

Blase__ schreef:@ studiemiep: ik ben het niet met je eens over het klinisch keuren, in de meeste gevallen worden er altijd opmerkingen gemaakt bij deze keuringen en wordt het paard dus niet 100% goedgekeurd (vooral jonge paarden) de kosten hiervan zijn rond de 150 euro terwijl de kans groot is dat je paard er niet geheel doorheen komt en dus niet 100% wordt goedgekeurd.. ALS je een paard wilt laten nakijken doe het dan röngenlogisch maar dan zal ik de kosten van deze keuring afwegen tegen de aanschafprijs van het paard..
En waarom vind je het een nadeel dat hij/zij niet zadelmak is? Omdat er extra kosten bij komen om het door iemand te laten doen? Ik vind zelf als je genoeg ervaring hebt kun je het best zelf en 2 dan maar extra kosten je weet zeker dat niemand voor je het verpest heeft.
Kosten voor een nieuw zadel etc is indd wel zo maar dacht dat je er spullen bij kreeg of niet ellabellah?
EllaBellaah schreef:Krijg al zijn spullen die hij nu heeft er inderdaad bij, waaronder ook een zadel en hoofdstel, neusriem is te klein dus die zou ik zelf moeten kopen. Maarja als hij eenmaal getraint wordt veranderd er ook een hele hoop in zijn rug en moet er na een tijdje sowieso een nieuw zadel komen, of die nou 2e hands is maakt mij niet uit. Maar dat kan ik dan gedeeltelijk kopen van de opbrengst van het oude zadel
Lioony schreef:EllaBellaah schreef:Mijn instructrice waar ik nu les van heb heeft ervarning met jonge paarden inrijden en verder doorrijden dus ga vragen of ik dan van haar les kan krijgen elke week.
Zadel krijg ik er bij, mocht die na een tijdje niet meer passen verkoop ik die en koop ik een 2e hands zadel. Dus dat hoeft uiteindelijk niet zo duur te zijn.
Wat zou er volgens jou nog meer bij komen dan maandelijks?
Als je op een zadel bespaard ben je fout bezig. Dat is 1 van de belangrijkste aankopen, een niet passend zadel kan een paard behoorlijk kapot maken
Hoefsmid
Les
Ontwormen
Verzekering (?)
DA kosten

Lioony schreef:Tuurlijk, maar dat 2e hands zadel moet toch ook weer gecontroleerd worden door een zadelmaker?
Ik heb er zelf eentje aan laten meten, ook al is hij pas 4. Kan nog goed aangepast worden en weet zeker door drukmetingen dat het goed ligt. Kost misschien wat meer, maar dan heb je teminste wel wat!
Heb 'm even in de gaten gehouden vanuit de serre, maar hij staat lekker rustig te grazen haha! 

Zal toch nog eens goed aan mijn ouders moeten vragen wat zij allemaal willen betalen en wat niet. Stel dat hij ziek wordt bijv.. En de verzekering. Lioony schreef:Blase__ schreef:@ studiemiep: ik ben het niet met je eens over het klinisch keuren, in de meeste gevallen worden er altijd opmerkingen gemaakt bij deze keuringen en wordt het paard dus niet 100% goedgekeurd (vooral jonge paarden) de kosten hiervan zijn rond de 150 euro terwijl de kans groot is dat je paard er niet geheel doorheen komt en dus niet 100% wordt goedgekeurd.. ALS je een paard wilt laten nakijken doe het dan röngenlogisch maar dan zal ik de kosten van deze keuring afwegen tegen de aanschafprijs van het paard..
En waarom vind je het een nadeel dat hij/zij niet zadelmak is? Omdat er extra kosten bij komen om het door iemand te laten doen? Ik vind zelf als je genoeg ervaring hebt kun je het best zelf en 2 dan maar extra kosten je weet zeker dat niemand voor je het verpest heeft.
Kosten voor een nieuw zadel etc is indd wel zo maar dacht dat je er spullen bij kreeg of niet ellabellah?
Nee hoor, dat is helemaal niet waar. Als een paard niet 100% goedgekeurd wordt, wat moet je er dan mee? Dat geeft toch het hele nut van de keuring aan. Zelf heb ik ook nog foto's laten maken van de benen, rug en hals, maar dat is verder eigen keuze.

Maar sta dan wel op een stal met alle rust en luxe, keuzes maken.... 
) 
!