Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ZwarteHeks schreef:Het filmpje van Carina Cassoe Krüth is online gekomen. Het is gefilmd bij Helgstrand, onder training van Helgstrand. En dan zeggen mensen dat de paardensport eraan gaat. Ja, dat doen ze zelf. Zo hoeft het van mij echt niet.
MyWishMax schreef:ZwarteHeks schreef:Het filmpje van Carina Cassoe Krüth is online gekomen. Het is gefilmd bij Helgstrand, onder training van Helgstrand. En dan zeggen mensen dat de paardensport eraan gaat. Ja, dat doen ze zelf. Zo hoeft het van mij echt niet.
Van mij ook niet. En eerlijk, ik vond dit nog erger om te zien. De manier, het type zweep, het korte filmpjes wat echr niet het enige was alleen het 'geluk' dat het filmpje stopt...... Zo'n dressuurzweep komt nog vele malen harder aan en en en![]()
Maar het zegt al genoeg dat er nog bij helgstrand getraind werd.
sasja0705 schreef:Wat paarden en sport betreft is het precies de trend die bij alle " consum" goederen geldt.
Kapot? Functioneert niet na behoren ? Klein foutje?
Dan weg ermee en nieuw kopen.
Vroeger kocht je waschmachines,stofzuigers en wat ook ever "voor het leven"
Je had ondhouden, repareert en op gelet.
Op een gegeven moment werd alles snel snel, kwaliteit minder, goedkoper en hup weggooien en nieuw.
Dezelfde trend zie ik dus ook bij paarden : alles moet snel, commercieel en quick fix.
Geduld, het onderhouden en vooral waarderen van je "werktuig" is vaak gewoon niet meer aanwezig.
En dan krijg je zoiets...
_San87_ schreef:ZwarteHeks schreef:Het filmpje van Carina Cassoe Krüth is online gekomen. Het is gefilmd bij Helgstrand, onder training van Helgstrand. En dan zeggen mensen dat de paardensport eraan gaat. Ja, dat doen ze zelf. Zo hoeft het van mij echt niet.
Ik wil het niet zien, denk ik.
mce schreef:hoe zo is dat verkeert!! als je niet beter weet, je hebt het zo geleerd bij/op een gerenomeerde stal, die internationaal succesvol is ook als ruiter
en bij Charlotte was het omdat ze geen medailles mocht winnen dus dat was bij deze dame waarschijnlijk ook niet aan de orde
xmarliez schreef:Niet beter weten is niet meer van deze tijd. Dat is een beetje hetzelfde als je kind afslaan in de supermarkt en dan zeggen ‘ach zo ben ik ook opgevoed’. In deze tijd waarin je met zo veel gemak je kennis kunt verbreden door internet, boeken, toegang tot goede instructie is dat echt niet meer mogelijk om te zeggen.
Mensen kiezen gewoon graag de snelste weg en wat ik al zei, laten zich leiden door emotie. Paardrijden is een ontzettend moeilijke sport waarbij ontzettend veel zelf reflectie, beheersing en geduld van de ruiter/amazone verwacht wordt. En geduld is iets wat je moet leren als je bereid bent naar je paard te luisteren.