Rose Sonny Wat gaaf zeg dat het zo lekker gaat.
Stiekem ben ik wel jaloers hoor.
Leuk om te zien dat hij zo op ze gemak lijkt.
Reus en ik (of eigenlijk vooral ik) zijn aan het werk aan onze (of eigenlijk zijn) vertrouwens problemen. Het wassen met imavarol werd steeds moeilijker. Uiteindelijk had hij een manier gevonden om mij kwijt te raken als ik hem aan het halster had (ZO SLIM) hij draait zijn lichaam helemaal naar me toe om vervolgens zijn hoofd van me af te draaien en dan is er echt geen houden meer aan dus keer op keer wist hij zich los te wurmen..... Ik had hem 24/7 met halster omstaan waardoor ik nog een mogelijkheid had hem te pakken. Maar als ik hem eenmaal had wist hij zich dus steeds los te krijgen. Uiteindelijk ontstond er eer mega schimmelplek achter de oren precies onder het halster, wat na het wassen dus een open plek/wond is. Dus heb ik besloten het halster af te doen.
Door het keer op keer wassen is zijn natuurlijke huidvet laag verdwenen waardoor hij het ijskoud had en verkouden werd.
Vervolgens heb ik een oude regendeken uit de kast gehaald die waterdicht laten wassen en daarna nog waterdicht ingespoten. Zodat ik een oude deken had die ik na de schimmelinfectie weg kon gooien. Helaas bleek de deken toch niet echt waterdicht te zijn waardoor hij met een zeiknatte deken op liep. Die moest ik er dus weer af zien te krijgen zonder halster bij een paard dat het liefst zo vermogenlijk uit mijn buurt wou blijven.
Dus weer een uitdaging erbij. Uiteindelijk met heel veel brok en wortel is het geluk en heb ik hem opstal gezet, daar droog gewreven en onder een zweetdeken gezet tot hij eindelijk droog was. Vervolgens heeft hij een mooie fleecegevoerde regendeken gekregen zodat hij lekker warm blijft met dit k#tweer. De wortels en brokken zijn voor nu onze redding iedere dag smeer ik al zijn plekken in met anti schimmelcreme en de 2 plekken die nog wat schilfers (ik denk dus ook schimmelsporen) bevatten die was ik om de dag met imavarol, dit lukt los zolang ik hem wortels of brokjes uit de hand blijf voeren.
Langzaam maar zeker komt het einde nu inzicht.
Maar wat had ik me de kerstvakantie anders voorgesteld. Want ik kan zo natuurlijk echt niets met hem doen......
Maar na 2 weken echt genegeerd te zijn hinnikt hij weer naar me. Dat maakt mijn kerst toch net iets fijner
Fijne dagen allemaal!!!!