xSCWx schreef:Die stal sla ik ook over inderdaad. Ik ben vanmorgen weer bij een paard gaan kijken, volbloed, super leuk paard. Erg betrouwbaar en goed gevoel. Maar buiten was hij behoorlijk kijkerig en vlot schrikkerig (maar alleen een pasje opzij gezet, niet er vandoor gaan oid, goed te houden en braaf verder). Hij was al een tijd niet buiten gereden (eigenlijk alleen in de bak), in hoeverre zou dit kunnen verbeteren? Ik zoek natuurlijk een paard voor vele lange buitenritten en dan wil ik wel enigszins een paard wat niet overal naar aan het kijken is en wellicht vanuit galop ineens stil staat omdat hij iets ziet.
Dat verschilt echt enorm. De een wordt steeds makkelijker als ie regelmatig mee gaat. Maar heb er ook genoeg gezien die altijd bleven miepen.
En ligt ook aan jezelf als ruiter. Ik zelf ga er niet ontspannener van rijden als een paard echt heel rillerig is en op zij springt. En dat helpt natuurlijk ook niet echt mee.
Geef mij er liever eentje die alles moet zien en bekijken. Dan voel ik toch wat sneller aan wanneer ik wat moet aanmoedigen.