Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:41

marley93 schreef:
Oooh wat is hij leuk! Ik vind die manen dus echt heel leuk staan, polletje piekhaar.

Buiten marktplaats, ehorses, sporthorses, waar kijken jullie nog meer voor paarden?

Voor de shetlandpony ben ik nu vooral naar fokkers aan het bellen. Die hebben vaak ook een netwerk waar ze ook kunnen rondvragen. Tijdens de zoektocht naar Valentijn hebben we toen ook naar fellpony en tinker fokkers gebeld of ze iets hadden staan.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:42

Spaansepony schreef:
K_nolan schreef:
Het leidse land heb ik voor een klinische keuring 2 keer een slechte ervaring mee helaas dus die bel ik liever niet, meursing ken ik niet ga ik ook even bellen. Verkoper wilt het liefst op terrein keuren.

Even in je profiel gespiekt, maar zie dat je op de Ripse ruiters gestaan hebt aan de binnenbak te zien. Dan weet je denk wel een beetje welke dierenartsen in de regio zitten. Aangezien nieuw Vennep en Rijpwetering op 10 minuten autorijden uit elkaar ligt. :D

Valt tegen, ik kom uit Beverwijk en een paar maanden in Noordwijkerhout gewoond bij mijn vriend, we wonen nu al ruime tijd met de paarden aan huis in slagharen. :o

In die tijd altijd het leidse land gehad, maar die hadden twee keer een verkeerde diagnose bij kreupelheid en de dierenarts die ik goed vindt ken, kan niet. De mensen die ik les geef wonen nog wel in die omgeving, vandaar.

Inmiddels komt er morgen een dierenarts om te keuren!

Myrkvi

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 19:10

Iemand ervaring met stal Sans Souci? Zie wel een aantal leuke paardjes staan op de website

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 19:18

Myrkvi schreef:
Iemand ervaring met stal Sans Souci? Zie wel een aantal leuke paardjes staan op de website

Daar heb ik nog nooit iemand met positieve berichten vandaan horen komen helaas. Zelf nog nooit geweest, dus een eigen beeld heb ik er niet bij. Wellicht zijn er mensen die wel een fijne ervaring hebben, maar volgens was er eerder al een apart topic over die stal.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 19:20

Geen ervaring mee, maar wat ze meestal hebben zijn ex renpaarden uit Ierland voor belachelijke prijzen. Want die krijgt men bijna gratis mee.

Volgens mij is alles van hun op MP nu Iers ex renpaard zonder dat het erbij vermeld staat :+ en dan is het beestje bij. "L-niveau" terwijl het echt nog net de renbaan af is.

Maar goed, dan zijn de leeftijden tenminste heel goed te controleren of die kloppen :)

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:08

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de regels. Graag enkel eigen ervaringen op een neutrale manier geschreven plaatsen. Zie ook regel 3 van de Bokt regels.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:09

Myrkvi schreef:

Als je de stal googled kom je helaas weinig goede verhalen over tegen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:24

Spaansepony schreef:
Myrkvi schreef:

Is dat niet die stal waar alle paarden bemerking hebben maar niet verteld wordt? En rare praktijken erop nahouden.
Heb ze igg nog nooit in positieve zin gehoord, maar ben er zelf nooit geweest.

Ja... Met wat googlewerk kom je een eind.

Een stal om over te slaan iig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:29

Ze hebben echt wel leuke paarden en ze kunnen zelf ook wel redelijk goed rijden. Wat ze niet kunnen is filmen bijna alle verkoop paarden zie je iets aan.

Je kunt er best kijken, laat keuren en wees kritisch mijn ervaring is niet goed en slecht. Gewoon snelle handel

Er zat ook bokker in dit topic die haar paard liet verkopen door die stal, paard zelf was gewoon gezond

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:33

Die stal sla ik ook over inderdaad. Ik ben vanmorgen weer bij een paard gaan kijken, volbloed, super leuk paard. Erg betrouwbaar en goed gevoel. Maar buiten was hij behoorlijk kijkerig en vlot schrikkerig (maar alleen een pasje opzij gezet, niet er vandoor gaan oid, goed te houden en braaf verder). Hij was al een tijd niet buiten gereden (eigenlijk alleen in de bak), in hoeverre zou dit kunnen verbeteren? Ik zoek natuurlijk een paard voor vele lange buitenritten en dan wil ik wel enigszins een paard wat niet overal naar aan het kijken is en wellicht vanuit galop ineens stil staat omdat hij iets ziet.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:41

Ik dacht dat je via fb geen dieren meer mocht verkopen. Toch beter zoeken dan blijkbaar.

Stal Sans Souci kwam ik toevallig vanmiddag ook tegen, maar ik kreeg nou niet een heel positief idee erbij. Ze verkopen de paarden als 'kan B proef lopen' en tegelijk zeggen ze dat ze de paarden vrijwel direct op de site zetten terwijl het nog helemaal groen is 'want dan blijft de prijs leuk'. Vond ik vrij bijzonder.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:48

Je mag ook geen dieren verkopen op Facebook.
Daarom word er ook niet over kopen / verkopen geschreven en word de prijs in wortels en appels aangegeven ( wortel = 1000 en een appel 500 euro)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:50

xSCWx schreef:
Die stal sla ik ook over inderdaad. Ik ben vanmorgen weer bij een paard gaan kijken, volbloed, super leuk paard. Erg betrouwbaar en goed gevoel. Maar buiten was hij behoorlijk kijkerig en vlot schrikkerig (maar alleen een pasje opzij gezet, niet er vandoor gaan oid, goed te houden en braaf verder). Hij was al een tijd niet buiten gereden (eigenlijk alleen in de bak), in hoeverre zou dit kunnen verbeteren? Ik zoek natuurlijk een paard voor vele lange buitenritten en dan wil ik wel enigszins een paard wat niet overal naar aan het kijken is en wellicht vanuit galop ineens stil staat omdat hij iets ziet.

Dat verschilt echt enorm. De een wordt steeds makkelijker als ie regelmatig mee gaat. Maar heb er ook genoeg gezien die altijd bleven miepen.

En ligt ook aan jezelf als ruiter. Ik zelf ga er niet ontspannener van rijden als een paard echt heel rillerig is en op zij springt. En dat helpt natuurlijk ook niet echt mee.

Geef mij er liever eentje die alles moet zien en bekijken. Dan voel ik toch wat sneller aan wanneer ik wat moet aanmoedigen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:44

Op zich had ie dus wel" de goede" schrikreactie. Is er een mogelijkheid, dat je nog 1x met hem gaat buitenrijden ?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:12

mamabird schreef:
mamabird schreef:
[quote
Verder nog mensen op pad geweest dit weekend?

Zaterdag op bezoek bij een stal met meerdere Freibergers geweest. Vooral ter oriëntatie…. Ik speel met de gedachte om een sport-gebouwde merrie te kopen. Gewoon voor de leuk. Word ik daar ter plekke verliefd op een ruin (en hij op mij 8-).Als het een merrie was geweest had ik m ter plekke gekocht… Maar ja….’t is geen merrie. Dusss…. Vrijdag nog maar een keertje kijken of ik er nog steeds zo weg van ben…. :D

Update:
Ik ben sinds gisteren de trotse en mega verliefde eigenaresse van de 3 jarige Freiberger ruin! Helemaal goedgekeurd (klinisch, rontg benen, rug, hals) én PSSM1 negatief (daarom duurde het zo lang, de uitslag van de test liet een paar weken op zich wachten..)
Zo fijn dat de verkoopster bereid was om mij alle tijd te gunnen om er goed over na te denken, te laten testen en te keuren.

De terugweg was wat spannend gister, want mijn auto hield ermee op met nog 120 km te gaan. Sta je dan op de vluchtstrook met een paard in de trailer… Gelukkig door Rijkswaterstaat de snelweg afgeholpen, dankzij een meedekende bergings-meneer en mijn lieve man en zus veilig thuisgekomen (6 uur over de terugweg gedaan). Paardlief heeft een engelengeduld en heeft alles dapper doorstaan zonder te mopperen. Zo verliefd <3[/quote]

Ohhh volgens mij heb ik je zien staan .. je stond op een puntstuk met links en rechts een snelweg ?
Wij kwamen vanaf de richting Heteren..
Zeiltje van trailer was dicht dacht ik te zien.

Maar ontzettend gefeliciteerd met je nieuwe beste vriend.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:26

Ineke2 schreef:
Je mag ook geen dieren verkopen op Facebook.
Daarom word er ook niet over kopen / verkopen geschreven en word de prijs in wortels en appels aangegeven ( wortel = 1000 en een appel 500 euro)

Hahaha creatief! Hoe heten die groepen dan, ik kan er geen een vinden. Ik heb al heel lang niet meer op fb gezeten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:34

Zoek op nieuwe stal en op paard / pony maatje bijvb

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:36

[/quote]Ohhh volgens mij heb ik je zien staan .. je stond op een puntstuk met links en rechts een snelweg ?

Maar ontzettend gefeliciteerd met je nieuwe beste vriend.[/quote]

Nee, dat was ik niet. Ik stond bij Ermelo op de A28 aan het einde van de invoegstrook net na een tankstation
Afbeelding

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:49

Myrkvi schreef:

Heb je een pb gestuurd

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:36

mamabird schreef:

Ohhh volgens mij heb ik je zien staan .. je stond op een puntstuk met links en rechts een snelweg ?

Maar ontzettend gefeliciteerd met je nieuwe beste vriend.[/quote]

Nee, dat was ik niet. Ik stond bij Ermelo op de A28 aan het einde van de invoegstrook net na een tankstation
Afbeelding[/quote]

Nee idd dat waren jullie niet.. gelukkig , die combinatie stond er minder veilig bij dan jullie ( niet dat dit veilig is )

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:59

Gefeliciteerd Mamabird met je nieuwe aanwinst. En wat een nachtmerrie die terugreis. Gelukkig goed afgelopen!

Ik heb vanochtend mijn merrie verkocht en nu kan mijn zoektocht weer beginnen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:16

Wat een leukerd mamabird! Gefeliciteerd!

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:39

Pff wat een nachtmerrie!! Gelukkig goed goedgekomen! Gefeliciteerd!!

Anita158

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 08:34

Gefeliciteerd mamabird gelukkig uiteindelijk je paard veilig in de wei staan

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:24

Gefeliciteerd mamabird!

En Levita jij ook! Heel veel succes met je zoektocht