En weer een stap(je) verder !
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rex_Rolfo schreef:Marilu schreef:Haha, leuk geschreven![]()
Daarom volgen we toch dit topic? Alleen al om de schrijfstijl van TS
oji schreef:Misschien heeft het dier eerder alleen op een vrachtwagentje gestaan met meerdere paarden. Dat schijnen ze een stuk makkelijker te accepteren, maar ja dat moet je maar nèt hebben.
Fijn dat het in ieder geval goed gelukt is om haar te laten ontspannen bij de trailer. Gewoon langzaam uitbouwen, voorlopig hoef je toch nog niet op wedstrijd.
Ook fijn dat het krachtbrokje erbij bevalt en dat ze wel meer energie en looplust heeft maar niet hyper wordt.
ikke schreef:Muga schreef:Vraag me toch wel af hoe ze dat arme paard voorheen de trailer in kregen...
Fijn dat ze nu zo de tijd krijgt!
Misschien wil je dat ook helemaal niet weten.
Maar blijkbaar heeft ze door dat eigenlijk allemaal wel mee valt. Lijkt me een prima resultaat voor de eerste sessie.
Rex_Rolfo schreef:Marilu schreef:Haha, leuk geschreven![]()
Daarom volgen we toch dit topic? Alleen al om de schrijfstijl van TS
Hilary schreef:Heeft ze wellicht een mening over de oren en de neusflap? Zo hebben wij er vier lopen, waarvan er drie geen oren willen, één heeft hier geen mening over. De neusflap is een iets andere verdeling: eentje heeft geen keus, want witte neus, twee willen geen neusflap, de vierde wil graag neusfranjes.
manubres schreef:Toen ik 3,5 jaar geleden een paard kocht die sprekend de kenmerken van Madammeke heeft leerde ik pas dat dingen die wij met paarden doen en willen doen eigenlijk helemaal niet normaal zijn...
En die zienswijze hebben mij enorm veel gebracht...zo anders naar je paard kijken...je eigen ego opzij zetten en genieten van dingen die niet met rijden of prestatie te maken hebben.
Deze groep mensen lijkt steeds groter te worden...De andere groep probeert zich nog met hand en tand te verzetten, zoals het KNHS die probeert met hun actie aan te geven waarom WIJ blij zijn met ons paard ipv wat wij er aan doen om ons PAARD blij te maken....En dan zijn er nog die er tussenin zitten...
Avalanche schreef:Ik denk dat welzijn juist goed is voor prestaties. Paarden zijn niet gemaakt om stil te staan. Paarden moeten bewegen, dat is gezond voor ze, en goed voor spieren en pezen.
We kunnen beter voeren en vooral slimmer. Koolhydraten limiteren, vet en vezels maximaliseren. Ook dat heeft enorme invloed. Van eiwit is lang gedacht dat het slecht is, tegenwoordig weten we dat het vooral suikers zijn die een negatieve invloed hebben. Paarden hebben suikers nodig, maar niet zoveel. Ook dat heeft invloed op welzijn. Veel ruwvoer. Sociale contacten, en vooral anders met onze paarden omgaan.