Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 14:17

Kreeg een PB van iemand die de man ook kent. Hij is er ook ernstig aan toe maar zou het wel gaan overleven maar is natuurlijk compleet van slag... ;(

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:32

Wat ontzettend naar :( heftig als iemand zo wegvalt tijdens het beoefenen van onze allen gedeelde passie.
Over welk nieuwsbericht gaat het?

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:02

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:17

Gosjie, da's nog een jonge vrouw ook. Wat een ontzettend naar ongeluk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 17:24

Besje schreef:
Hannanas schreef:
Wat ontzettend naar :( heftig als iemand zo wegvalt tijdens het beoefenen van onze allen gedeelde passie.
Over welk nieuwsbericht gaat het?

https://www.truiensnieuws.be/overlijden ... overleden/

Klopt. Dat zijn ze. Ik was op les toen je postte. :o Sam was heet maar helemaal oké! Hij staat nu met gekoelde benen te grazen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 17:41

Sam was gisteren in de les weer helemaal oké. Heet zoals gewoonlijk maar oké. :)
Hij mocht een beetje "piaffe achtig" aan draven en je zou denken dat een typje als Sam die in zijn vrijetijd meer piaffeert dan dat hij stil staat dat met vier benen aan neemt maar nee.... Sam besloot levade aan te bieden. :+

Mijn man leert snel en filmt nu braaf de les. :j

Alsof Chris mijn gedachten kan lezen hebben we een beetje gewerkt aan het meer door treden in de zijgangen. :j Zo nu en dan resulteerde dat natuurlijk in een paar galoppasjes. :(:) Toen ik zei dat ik soms wel eens zou willen weten wat in Sam zjin hoofd om ging zei Chris heel droog "da denk ik nie eerlijk gezegd, stel je voor dat ze terug konden praten..." En toen dacht ik aan Rêve en de blik die ze me soms geeft als ze iets niet mag en besloot ik dat Chris gelijk heeft. _O-

Ik denk eigenlijk dat de les voor mijn gevoel zo "moeilijk" voelde omdat we allemaal hele kleine details aan gepakt hebben die simpel lijken maar die zo verschrikkelijk veel dosering vergen dat we dus zo nu en dan met horten en stoten er doorheen kwamen. :+ Dat ik mijn kop kan houden in de proeven mag een wereldwonder heten als je hoort hoeveel ik met mijn stem werk in de les. :+ Maar Sam doet zó zijn best... De hele les lang, hij is zo gefocussed, zo gefixeerd op het juiste doen dat ie panikeert als ie het even niet snapt. :(:) En dan wordt ie zo gevoelig dat hier en daar een bocht echt heel bruusk in gezet lijkt te worden terwijl ik in werkelijkheid alleen maar even ging verzitten. :+

Chris vroeg naar joy en mijn man heeft blijkbaar fotos van Joy op zijn gsm. :+ Chris zei spontaan dat het een chique paard was. :+: Hij volgde dat ook wel op met "dat gaat geen kleine blijven of wel?"

Ehm, dat was wel de bedoeling maar nee, ik zou er geen geld op durven inzetten nee. :+ We gaan het moeten zien als ie drie is. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:58

Denk dat Chris heel nieuwsgierig is hoe Joy onder het zadel gaat zijn. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 20:10

Hij niet alleen. _O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 20:16

O?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 21:25

Maflinger_S schreef:
O?

Ik ben ook benieuwd naar hoe ie onder het zadel gaat zijn. :))

Maar eerst zijn moeder. Het zou kunnen dat ze vaker mee gaat gaan dan ik initieel gepland had dit jaar. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 11:25

Vandaag Terror haar staart voor het eerst gewassen. Kan geen foto's uploaden want helaas zat mijn telefoon in mijn broekzak en nu doet ie een beetje raar... Hoe groot is de kans dat ie vanzelf op droogt denken jullie? :+ Het is niet alsof er een emmer water overheen gegaan is maar mijn broek was wel wat nat natuurlijk...

rêve en water is een beetje mis gelopen door mijn vorige trainster die haar ook levensgevaarlijk noemde.
De afgelopen maanden elke keer als het warm was dus bezig geweest met af sponsen. Eerst met een doek, daarna met een spons en daarna met kleine emmertjes over haar gieten tot ze door had dat water zelfs goed kon doen in de warmte. :(:)

vandaag dus haar benen afgespoten en vanvoor tot haar schouder. Achterbenen vindt ze doodeng om één of andere reden. :(:) Ze kroop zo ongeveer in me maar ze liet het wel toe. :(:)

Staat zal ik nog wel een paar keer moeten wassen voor ie echt wit is maar ik heb of een helper nodig of een langere slang. _O-

Oh wacht, ik had ze naar een vriendin gezonden. :+ Nog niet wit-wit maar wel al witter Het echte bruine is er iig uit. :j Ze ruikt nu wel heerlijk. :+ (cowboy magic yellow out)
Afbeelding

Afbeelding

Ik denk wel dat ze nog aan het beslissen is of ze me dit kwalijk gaat nemen of niet. _O-
(ja ze had natuurlijk al gerolt waardoor haar witte benen vol zand hingen. _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:57

Het is nu gewoon een vosse-staart toch O:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 13:09

Hij moet wit worden!! _O-

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 13:21

eerst wassen met de goedkoopste shampoo dat eventueel herhalen. Daarna een zilvershampoo erin en even in laten trekken.
Uiteindelijk worden ze wit. en heel veel equishine erin

Daarna wel bij blijven houden

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 13:41

Talkpoeder gebruiken voor de staart ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 13:48

kimmetje26 schreef:
eerst wassen met de goedkoopste shampoo dat eventueel herhalen. Daarna een zilvershampoo erin en even in laten trekken.
Uiteindelijk worden ze wit. en heel veel equishine erin

Daarna wel bij blijven houden

:j maar vandaag niet meer. Ze is heel flink geweest ondanks dat ze echt echt écht niet blij is met water. Morgen nog een dag. :(:) Spuit er straks nog wel wat vlekkenspray in van cowboy magic.

Ze ruikt wel heel erg lekker nu. _O- Je ruikt de cowboy magic van meters ver. _O-

jokari schreef:
Talkpoeder gebruiken voor de staart ?

Ik heb naf brigther than white maar ik denk dat die alleen echt werkt als de staart al grotendeels wit is. Omdat Rêve zo bang is/was voor zelfs maar afgesponst worden heb ik haar staart nooit gewassen. Wel met glansspray onderhouden maar niet echt gewassen. Maar we krijgen nu een paar flink warme dagen dus nu gewoon een paar dagen na elkaar zodat ze kan beslissen dat water haar echt niet gaat doen smelten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:17

Als haar manen niet wit wit zijn ga je die staart ook niet wit krijgen vrees ik. Ze lijkt mij teveel bruine haren in haar manen te hebben een echte wit gouden palomino te zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 00:10

petraaken schreef:
Als haar manen niet wit wit zijn ga je die staart ook niet wit krijgen vrees ik. Ze lijkt mij teveel bruine haren in haar manen te hebben een echte wit gouden palomino te zijn.

Niemand gelooft mij als ik dat zeg... -O- ^) haar manen hebben net als haar staart zowel zwarte als grijze en vosse haren, menig kapper kan alleen maar hopen dat ze ooit zulke mooie ‘meches’ kunnen zetten bij iemand, zoals wij dat hier noemen. (Ballayage? Plukken in Donkere en lichtere kleuren?)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:23

Een overwegend witte staart met veel bruine haren erin gaat nooit helemaal mooi wit worden maar een mooi en goed uitgevoerde ballayage is ook niet verkeerd.

Wij wassen de lichte staart van arabierig typje meestal met groene zeep. Paar keer inzepen en uitspoelen en het wordt al wat. Daarna beetje cowboy magic erin en klaar is Jantje.

Mooie plannen heb je met Terror qua wedstrijden. Ik denk dat jullie dat heel goed gaan doen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:29

Wel grappig dat ze naar Terror ook luistert. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 16:08

petraaken schreef:

petraaken schreef:

Ze luistert beter naar Terror. := :=

Gisteren even bij Joy geweest, die kwam gedag zeggen maar had al snel genoeg van de vliegen en na een laatste zachte snoet tegen mijn schouder draaide ie zich om en liep ie op zijn dooie gemakje naar de stal. _O- Ik kan hem geen ongelijk geven. :(:)
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb overigens reserve netjes in mijn auto liggen (wel goedkopere. >;) ) voor wanneer dit netje het helemaal begeeft maar voorlopig bedekt ie zijn neus nog voldoende. :))

De boer bij ons langs plant zijn mais altijd enorm kort langs onze planken (korter dan wettelijk mag).
We zijn vrij zeker dat Rêve op de hoogte is van de wetgeving daaromtrend:

Afbeelding

Afbeelding
Op deze foto had ik op haar geroepen en ze keek echt met zo'n kop van "wat, als ik er aan kan is het voor mij...."
De eerste twee rijen krijgen geen kans om te groeien. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:38

Hihi die Rêve :=
Geweldig wat een uitdrukkingen ze kan geven met haar gezicht. En fijn dat ze de buurman helpt om zich aan de voorschriften te houden :J

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 16:46

Met het maisblad nog in haar bakkes waar ze rustig op verder kauwde.. _O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:52

Geef dat peerd eens ongelijk! Lekker snoeien of snaaien

En daarnaast een goede training, want ze rekt de bovenlijn mooi op

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:06

Die heeft straks idd een mooi getraind lijntje, en met dat halsstrekken zit het ook wel goed!