Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:34

Kijk fijn dat je iemand hebt om te slepen. Haha. Wat heb je er achter een pallet?

Gaaf die twee broertjes. Is het zelfde moeder of zelfde vader.

Hier lopen ze ook in de paddock/bak. De helft is maangrond en de andere helpt is in mooie staat en ook wel op te rijden.

Ik wil ook niet bezuinigen op mijn zadel dat is niet wat ik over wilde brengen. Maar wil ook niet de hoofdprijs betalen. Dat is ook waarom ik om ervaringen van deze zadels vraag.

Ik heb griep dus alleen de nodig verzorging gedaan de laatste dagen.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:12

Kvulden een pallet idd en daar zit ik dan lekker op :)

Beterschap!!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:28

Oh relaxed zeg tineke, dat dat zo kan!

Beterschap :) Veel zijn ziek in mijn omgeving dus niet zo gek!

Kabayo

Berichten: 14166
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:00

Cool tineke!! Op een pallet staan lukt mij niet met zilver. Wiebelt teveel en dan val ik eraf haha

Beterschap kvulden!

Knappe lina. Zelfs 2 keer op de voorpagina :) het is inderdaad erg hard de grond...

Sbravour hihi had gekunt! Ik wil alleen met de trucjes niet teveel forceren. Heb zondag al les gehad en normaal oefen ik echt 1x per maand :+ heb uiteindelijk lekker gepoetst en getut

Dawson vanmiddag ging het wel! Maar savonds vriest het helaas weer. Dan kan het niet. Mocht ze nou rustig zijn en sukkelen kan het wel , maar dat doet ze nou eenmaal nooit :=

Vanavond voor de "laatste keer" bij zilver geweest. Zaterdag vliegen naar Zweden! Ga haar wel missen :(
Haar bandages gepast. Veelste dik en lang..
Afbeelding
Uiteindelijk meter eraf geknipt
Echte friezen dragen fries <3
Zie haar neusje die haar mooie springschoenen bekijkt haha
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19681
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:56

Hai allemaal, ik ben er ook nog steeds hoor. Ik heb alles heel braaf meegelezen maar iedere keer als ik wil reageren dan gebeurt er weer iets dat er tussendoor komt en dan als het wel kan, mis ik de puf om een idioot lange bijleespost te maken. Sorry daarvoor.

Kabayo nogmaals veel plezier in Zweden! Daar zal het wel helemaal koud zijn nu brrr..

Veel mensen die toch nog bezig kunnen met hun paard als alles bevroren is. Die luxe heb ik helaas niet, gewoon een keiharde hobbelige bevroren bak, dus onbegaanbaar. Wel een winterweitje waar ze nu kunnen lopen en erg blij mee zijn, dus buiten komen doen ze wel.

Nynkster wat een prachtige foto's van Lina kwam ik tegen! Erg gaaf.

kleinvosje ik heb dat ook inderdaad vaker gehoord dat ze in amerika de quarters zo vroeg beleren. Maar dan is het vaak beleren en dan weer op het land toch? Niet dat ik het goed vind..

Dawson wat leuk, ze lijken echt op elkaar! Ik vind jouw paard erg gaaf hoor.

Tineke mooie stijgbeugels! En wat heerlijk dat je merrie de bak voor je kan slepen! Zou ik bij mijn oudere merrie moeten proberen, die krijgt geheid een rolberoerte bij het idee :D. Misschien een idee voor Veronia.. Een Groninger zou dat toch met gemak moeten kunnen he.

SVRL dank je wel en respect voor je keuze. Toch een fijn 2018 met je paardje gewenst.

Jullie discussie over het bevestigen van een longeerlijn heb ik gelezen. Ik gebruik vaak een bitstukje. Vind ik erg praktisch voor het geval het paard per ongeluk eens zou omkeren aan de lijn. Vroeger verschillende methodes gehanteerd. Die achter de oortjes langs was er 1 van en de lijn door beide bitringen en dan weer aan de lijn zelf vast klikken.

Lange teugelen of fietsen met het paard doe ik beide niet. Met de shet wel eens met de fiets, maar met de grote paarden ga ik niet fietsen. 1 keer schrikken is voldoende en dat risico wil ik niet nemen.

Hier zijn ze vanmiddag lekker buiten aan het spelen geweest. Veronia was helemaal in haar hum :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 01:46

Kabayo, geniet van Zweden, had ik ook nog wel een keer heen gewild toen we nog in NL woonden, gaat nu denk ik nooit meer gebeuren..

Wat een mooi dier is Veronia, mijn favoriete kleur! Er gaat niets boven een Vos in mijn ogen!

Hier is een weerwaarschuwing afgegeven, gebeurt niet vaak. Ze verwachten voor de komende 24-36 uur 25-35 cm sneeuw met lokaal zelfs tot 50 cm. Ik ga de weg niet op haha, dan heeft dat peerd maar een paar dagen vvrij!
Knox doet het ondertussen echt heel goed op zijn nieuwe plekje, geen raar gedrag meer vertoond en wordt met de dag liever! Kreeg vandaag een foto, hij heeft zijn eerste naambordje gekregen!

Afbeelding
Hier wisten mijn verzorgers ook niets van af, heeft de stal gedaan, erg leuk!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:34

Kabayo staan lukt mij ook niet hoor, dan val ik ook, vandaar dat ik ga zitten.
En heel veel plezier in Zweden.

Murosch onze merrie kan ook voor de wagen alleen doen we dat nooit meer maar dit vindt ze geweldig om te doen. Heerlijk dat je nog n stukje land hebt waar ze op kunnen en ik blijf fan van haar, Veronia is echt mooi

Klein vosje wat lief dat bordje en brrrrr die weersvoorspelling

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:36

@Kabayo; Ah ja je zal zilver wel gaan missen.. :(:)
Heel veel plezier alvast in Zweden :D Ik vind bandages ook heel gaaf, maar alleen voor speciale gelegenheden :D

@Kleinvosje; Wat lief dat ze dat gedaan hebben! Zo hoort hij er echt bij. Enne WoW heftig van die sneeuw!! :+ Lijkt mij stiekem wel een keer heel gaaf.

@Murosch; ik doe met Lars nu ook even niks hoor. Maar longeren deed ik toch maar 1x per week. Ik kam hem wel elke dag want hij verhaart méga. Hopen dat de boel zondag weer wat ontdooit is dan gaan we weer aan de slag.

Vanavond wel lekker met de kleine en de sulky naar de vereniging om ff te rijden :) Dan ga ik ff mn gopro uitproberen.

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:02

Ik kan mooi even bijlezen, sta in het zonnetje te wachten tot de pony’s hun brokjes ophebben.

Tineke : ideaal zon sleeppaard Hahahaha, blijft de bak dan echt gewoon goed begaanbaar?

Murosch : Veronia ziet er weer goed uit!!! Ze was iets ingevallen in de winter toch? Nu weer strak in pak!

Kleinvosje: brrr zoveel sneeuw! Moet er echt niet aan denken hoor! Sta net lekker in de zon te genieten :D
Wat fijn dat knox zn kans krijgt! Volgens mij komt er steeds meer hoop dat het goedkomt of niet??

Apple : wat voor tweewieler heb je ook alweer? Hca? Ben benieuwd hoe het gaat! Wel lekker dat je je spullen zo mee kunt slepen naar de club en naar huis :j

Hier nog een dagje niks doen, bak is nog hard en dan gaat het draven niet van harte. Als hij ontdooit is ga ik weer lekker verder :)

Afbeelding

Afbeelding

HopeMyDay

Berichten: 1287
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:36

Dawson123 schreef:
kleinvosje schreef:
Kan zijn Kabayo maar helaas zie je daardoor ook veel kapotte paarden die nog niet heel oud zijn. Ik wil echt geen 1,5 jarige kopen die Al onder het zadel is...



Een 1,5 jarige onder het zadel :=

Ik ben zelf niet perse tegen inrijden op 3jarige leeftijd mits er rekening gehouden wordt met de intensiteit van het werk dat je het paard laat doen. Want ik ben er van overtuigd dat als jij een paard op 3 jarige leeftijd inrijdt en het heel rustig aan doet dat die langer heel zou blijven dan dat je een paard op 5 jarige leeftijd in zou rijden en dan gelijk sneller aan het werk zet onder de norm van 'want hij is al 5'



Waarom ik inrij met 4 :')
Nee maar hier ga ik in mee, ook moet je kijken naar hoe snel het paard groeit als je hem in wil rijden en hoe hij er op dat moment bijstaat.
Ik trek ook van te voren nooit een plan, ik wil bijvoorbeeld Bram dit jaar in gaan rijden maar als hij er simpelweg nog niet stevig genoeg voor is dan komt het volgend jaar wel.

Lange teugel doe ik wel op de weg, fietsen deed ik ook wel eens. Lange teugel op de weg is gewoon fijn om rechtdoor een beetje alvast te laten wennen aan het verkeer. Hier in het boeren dorpje heb je best veel trekkers en een bus (die zeer gevaarlijk is aldus Bram) maar doordat ik hem iedere dag over de weg sleep (ad hand van/naar de volgende wei) is hij er nu wel aan gewend.
Lange teugel dus gewoon over de weg. Het ergste wat kan gebeuren hier is dat hij los komt maar dan is er toch weer zeer lekker gras in de berm en is ie het zo weer vergeten.

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:44

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Genieten met hoofdletter G
De eigenaar van het land zei dat ik best de draden open mocht gooien dat ze lekker op het gras konden.
Heerlijk

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:49

Nynkster ziet er heerlijk uit zo! De bak blijft met slepen super te rijden maar na het slepen strooi ik er wel veezout over van de welkoop. Vanmorgen ook lekker gewoon kunnen lessen.

Apple veel plezier vanavond

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:17

Klopt Nynkster ik heb een HCA. Super blij mee. Had eerst een pirouette maar dat was vreselijk. Vooral voor mijn rug en die van de pony.

Afbeelding

Caily

Berichten: 12526
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:18

Nynkster, woon in Finsterwolde, boven Winschoten. Iets te ver om elkaar zomaar tegen te komen. Maar "bonuspaarden" bij vrienden in Gieten, dan neem ik de bus naar Stadskanaal.

Fietsen of lange teugelen zou ik best doen op de weg, is in mijn ogen gewoon een onderdeel van de opleiding van een paard. Met Phoebe een keer gefietst, daarna nog niet weer aan toe gekomen, andere reden heb ik eigenlijk niet. Met Lola fietste ik heel veel.

Ziet er goed uit met Lina aan de longeerlijn!

Ik vond bij de lammert haanstra manier van de lijn vast maken het dikke stuk aan het begin van de lijn juist ideaal om het notenkraker effect te gebruiken.

Wat fijn dat Knox zo goed gaat!! En dank voor de foto's, die extra lus ga ik proberen :)

Phoebe scheen ook niet te bekappen te zijn zonder sedatie, getraumatiseerd door een slijptol :(:)
maar met een rustige hoefsmid en emmer snoepjes wilde het prima. Nu drie keer geweest en gewoon een normaal paard.

Geld in vet mesten, worden welshjes niet dik van de lucht dan _O- Zonde is het zeker wel idd.

Hier verharding dus geen last van opgevroren bodem. Het zand gedeelte is hard, maar hoeven ze niet te komen als ze niet willen.

Mijn ongeschoren Tinker heeft met vies koud regenweer een fleece gevoerde deken, met weer als dit loopt ze zonder. 24/7 buiten zonder schuilstal, wel beschutting van de grote schuur.

Ongeluk zit in een klein hoekje, en daarom niet met paard naar buiten... Tja, ze leren het maar op een manier, plus dat met een ervaren paard net zo goed, of zelfs sneller, wat kan gebeuren.

Ik voel me trouwens zonder zadel comfortabeler zo op een jong paard dan met zadel.

Naar mijn inziens moet een jong paard juist ook al wat aan het werk om om te kunnen gaan met belasting van het lichaam, als ze helemaal uitgegroeid zijn en dan pas begint, kan het lichaam zich er niet meer op in stellen. 1,5 erop vind ik te vroeg trouwens. 3 kan ik mee leven, Phoebe wordt 5, dat vind ik een mooie leeftijd. Bij elk paard geldt in mijn ogen dat de training op basis van ballast moet worden opgebouwd. Dus gewicht in stapjes, en dan eerst natuurlijk rechtuit en tijd opbouwen, en daarna pas veel volte-/bakwerk bijvoorbeeld.

Leuk, twee broers!

Veel plezier op stage Kabayo :)

Stoere Veronia!

Heerlijk dit weer, en dat de dagen weer lengen. Bijna half 5 en kan zometeen nog een rondje rijden in het licht, want over een uur gaat de zon pas onder, jeej! Spring is in the air!

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:23

Volgens mij ben jij aanwezig bij een Fotomeeting waar ik ga fotograferen caily :) kom ik je toch nog tegen!

Caily

Berichten: 12526
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:29

Oh dat zou goed kunnen! Moet alleen nog bedenken welk paard, maar is nu te vroeg nog om daar iets over te zeggen. Hoop eigenlijk Phoebe, maar heb geen eigen vervoer, en Finn moet ook een keer op de gevoelige plaat. En voor onze favo merrie is het ook alweer 5 jaar geleden _O- Eigenaresse noemde trouwens even tussen neus en lippen door pas dat Finn mijn project is, ahum. Voor nu is plan meer zij 2 keer per week en ik 2 keer per week. Even afwachten of dat haalbaar is. Dus hij moet wel even voorgesteld. Finnegan is een jonge Tinkerhengst uit juli 2015.

Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:51

Gaaf dier zeg! wat voor kleur heeft hij? kan het niet goed zien vanaf de foto.
Altijd lastig kiezen :o Of je geeft je op voor de meeting in balloerveld, kun je daar ook een meenmen :')

Caily

Berichten: 12526
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:36

Balloerveld vind ik niet leuk voor een meeting, altijd gezeur daar. Finn is valkbont.

Zonet weer een rondje met Phoebe, die erg alert was op koeien in de bosjes, daarna voor het eerst gedraafd, ging echt HEERLIJK, daarna stukje braaf stappen weer, en op het kruispunt moest madam even stout doen, dikke aap. Vanwege veiligheid er maar af gegaan, baal ervan. Ze dacht aan de hand nog even door te kunnen gaan, maar dat was na een correctie gelukkig snel over. Toen het laatste stukje er nog weer erop kunnen stappen, dus wel goed afgesloten.

Twijfel nu alleen wat ik de volgende keer moet. Heb nu het rondje van de vorige twee keer andersom gereden, en dus voor het eerst gedraafd, en ook voor het eerst met zadel. Maar ik heb het idee dat ze stout is omdat ze teveel spannende momenten heeft met daarna ontspanning, waarbij dit gedrag haar uitlaatklep is. Ik weet nu niet zo goed of ik dit rondje moet blijven doen tot het ontspannen gaat en eventueel meer draf, of juist nu een groter rondje (waar ook meer gedraafd kan worden), zodat het interessant en afwisselend blijft.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:00

Ik zou het rondje nog eens doen, eventueel een keer zonder draf. Daarna kan je hem weer oppakken met draf. Maar zeker voor het vertrouwen weer even op bekend terrein(niveau) het herhalen!

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:02

Wauw, Finn is prachtig! Knap paard hoor!

Hier dik in de sneeuw, ik ga de weg niet op hihi!

En ja, er is steeds meer hoop voor Knox bij mij. Hij moet nog wel even aan de Pokon of zo, hij is nog steeds niet super groot. En dat terwijl mama 1.64 en papa 1.70 waren. Ik hoop dat hij nu op 1.50 zit, en nog een groeispurt gaat krijgen. Maar ben zó blij dat zijn gedrag sterk veranderd is en hij nu veel meer paard kan zijn!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 07:46

Zo klein :( Jeetje.. duimen voor een spurtje!

Muronia

Berichten: 19681
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 08:34

Kleinvosje hier nog een vossenliefhebster hoor :). Op de één of andere manier vind ik dat ze iets vrolijks over zich hebben, vooral als ze ook nog een beetje aftekening hebben. Fijn dat Knox het zo goed doet nu, dat geeft inderdaad hoop! Qua maat zou je toch denken dat er nog wel wat bij moet gaan komen met 2 grotere ouders.

Apple hier is het verharen ook al begonnen. De dagen worden langer en dan begint dat verhaal weer. Ik hoop ook dat de vorst niet te lang aan houdt, ben wel klaar met die winter.

Nynkster dat was vorig jaar, toen was ze wat ingevallen. Afgelopen jaar is ze weer mooi bijgekomen. Ik denk dat het deels door de worminfectie kwam maar ook deels door een groeispurt, ze heeft afgelopen jaar nogal wat cm's erbij gekregen. Mooi stukje heb je daar voor de pony's en fijn dat ze ook even hun benen mochten strekken op het land!

Finsterwolde, dat ken ik wel Caily! Ik heb jaren geleden verenigingslessen gegeven daar bij de rijvereniging aan de Kromme Elleboog. Die is daar al jaren niet meer inmiddels.

Balloërveld ligt voor mij ook van de route af, ik denk dat ik dit voorjaar weer een meeting in Borgerswold (Veendam) ga organiseren. Dat is ook alweer bijna 2 jaar geleden.

Amado
Berichten: 1345
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:05

Ik ga van het weekend alles weer even bijlezen...

Momenteel ben ik begonnen met het oppakken van het longeren met Amado!
Voor nu alleen stap en draf en hij doet het geweldig! Tot een maand geleden had hij zoveel schijt eraan en wat je ook deed; hij was niet vooruit te krijgen.

En nu gewoon op stemcommando <3
Gisteren deed hij het echt super! Om de 3 passen liet ik hem een overgang maken, wat ie perfect deed!
Had geen longeertouw erbij oid dus alles zonder druk :D

Zodra dit echt goed bevestigd is gaan we de galop doen en daarna aan de lange lijnen beginnen

Na 2,5 jaar lang geduld hebben en opvoeden heb ik hier zoooveel zin in om aan de slag te gaan!
En wie weet staat ie dan in de zomer voor de kar :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:16

De kromme elleboog? :') :')

@kleinvosje; heb je ook foto’s van alle sneeuw? Of kun je niet bij je paardje komen nu? Balen dat Knox zo klein is. Lars is ook erg klein gebleven. Hij is net 1.40 nu en ik had minstens 1.45 verwacht en iets van 1.48 gehoopt.

Ik ben ook aan het afvallen want ik vind mezelf nu net iets te zwaar voor hem.

@caily; Eraf stappen is totaal geen schande hoor. Goed idee juist, geeft vertrouwen en heeft niks te maken met ‘toegeven’ ofzo. Ik zou het gewoon weer zo doen en afstappen als t nodig is. Wordt vanzelf wel beter als ze wat meer zelfvertrouwen krijgt.

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:41

Caily schreef:
Balloerveld vind ik niet leuk voor een meeting, altijd gezeur daar. Finn is valkbont.

Zonet weer een rondje met Phoebe, die erg alert was op koeien in de bosjes, daarna voor het eerst gedraafd, ging echt HEERLIJK, daarna stukje braaf stappen weer, en op het kruispunt moest madam even stout doen, dikke aap. Vanwege veiligheid er maar af gegaan, baal ervan. Ze dacht aan de hand nog even door te kunnen gaan, maar dat was na een correctie gelukkig snel over. Toen het laatste stukje er nog weer erop kunnen stappen, dus wel goed afgesloten.

Twijfel nu alleen wat ik de volgende keer moet. Heb nu het rondje van de vorige twee keer andersom gereden, en dus voor het eerst gedraafd, en ook voor het eerst met zadel. Maar ik heb het idee dat ze stout is omdat ze teveel spannende momenten heeft met daarna ontspanning, waarbij dit gedrag haar uitlaatklep is. Ik weet nu niet zo goed of ik dit rondje moet blijven doen tot het ontspannen gaat en eventueel meer draf, of juist nu een groter rondje (waar ook meer gedraafd kan worden), zodat het interessant en afwisselend blijft.


Oei klinkt slecht, wat voor gezeur dan daar? Weet ik niks van Hahaha