[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 17:47

Nick heeft ijzers voor. Na 5 minuten heeft hij al vreselijke ijsbonken onder zijn hoeven, die ik met een hamer er af moet bikken. Echt bikkel, bikkel hard!
Dat was geen doen, dus heb ze de eerste dag van de sneeuw op stal gezet. Nick kon niet meer lopen met die ijsballen.
Tweede dag heb ik Nick sokken aangetrokken, dat werkte even, maar die gingen ook zo kapot. Dus maar weer op stal gezet.
Vandaag heb ik steenband om zijn hoeven gedaan en dat werkt aardig.
Het is echt waardeloos die ijzers met sneeuw.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:58

Vaseline smeren onder de hoef. Dan gaat de ijsbal er makkelijker uit. Tenminste dat hebben we vd week met mijn bijrijdmerrie gedaan. Het hielp bij haar wel.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 15:21

Vaseline hielp niet, die tip had ik idd al uitgeprobeerd. Maar gelukkig is de sneeuw al weer foetsie. *\o/*

Geen Nick of Blikkie, maar misschien ook wel leuk om even te delen:

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:32

Wat een stoere dochter heb je ook.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 17:53

Haha wat een skeetje he. Ze vond het reuze spannend. Ze is er heel blij mee en super trots.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:58

<3 stoer Marloes!!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:22

Wauw zo stoer! Ze was flinker dan ik was destijds :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 20:01

Vanavond een fijne wandeling gemaakt.
Mijn ouders waren weer gezellig mee en mijn moeder heeft voor het eerst van haar leven met een paard gewandeld. :') :') Dus dat moest ik wel even vastleggen. Ook mijn vader liep voor het eerst mee met Nick. Hij had de vorige keer al een keer met Bliksem gewandeld, maarja zo'n 'groot' paard is natuurlijk heel anders.
Maar ze vonden het allebei leuk om te doen en Nick was ook weer super braaf, dus daar hoeft ook niemand 'bang' voor te zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
Ik ben trouwens wat inactief, rijd zelf op het moment ook even niet. Ben alsnog mentaal ingestort helaas. Het ongeluk van Daan heeft me toch meer gedaan dan gedacht, en ook oud verdriet los gemaakt.
Ik ben onlangs met spoed naar een psycholoog geweest afgelopen donderdag, maar zij kan niet helpen. Ik heb intensieve therapie nodig van meerdere dagdelen in de week. Dat gaat nog heftig worden, maar ik hoop er sterker uit te komen.

edit. Ik heb trouwens de camera van mijn zus weer teruggegeven (die leende ik altijd). Zij had een Canon 600D, daar heb ik alle foto's mee gemaakt tot nu toe.
Mijn zwager had nog een Canon 40D liggen, die mocht ik overnemen. Dus deze foto's zijn met de 40D gemaakt, ik moet hem nog even onder de knie krijgen. Zeker omdat de lens kapot is en alleen nog geheel manueel (ook focus) te gebruiken is. Een uitdaging, maar wordt er langzaam wel handiger in.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:17

Chasey schreef:
ik hoop er sterker uit te komen

Veel sterkte Y;(

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:33

Als stille meelezer wil ik je hierbij ook heel veel sterkte wensen! Y;( :(:)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:42

Wij steunen je, zij het op afstand!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:48

Y;( Ik vind je nu ook al hartstikke sterk trouwens.

De oortjes van Nick zijn overigens geweldig :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:15

Ook van hier een virtuele hug! :*

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:17

Heel veel sterkte.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:19

Chasey schreef:
Vanavond een fijne wandeling gemaakt.
Mijn ouders waren weer gezellig mee en mijn moeder heeft voor het eerst van haar leven met een paard gewandeld. :') :') Dus dat moest ik wel even vastleggen. Ook mijn vader liep voor het eerst mee met Nick. Hij had de vorige keer al een keer met Bliksem gewandeld, maarja zo'n 'groot' paard is natuurlijk heel anders.
Maar ze vonden het allebei leuk om te doen en Nick was ook weer super braaf, dus daar hoeft ook niemand 'bang' voor te zijn.

[ [url=m/ex6iw7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mrTe8N.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rzKBiz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dwIvKe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
Ik ben trouwens wat inactief, rijd zelf op het moment ook even niet. Ben alsnog mentaal ingestort helaas. Het ongeluk van Daan heeft me toch meer gedaan dan gedacht, en ook oud verdriet los gemaakt.
Ik ben onlangs met spoed naar een psycholoog geweest afgelopen donderdag, maar zij kan niet helpen. Ik heb intensieve therapie nodig van meerdere dagdelen in de week. Dat gaat nog heftig worden, maar ik hoop er sterker uit te komen.

edit. Ik heb trouwens de camera van mijn zus weer teruggegeven (die leende ik altijd). Zij had een Canon 600D, daar heb ik alle foto's mee gemaakt tot nu toe.
Mijn zwager had nog een Canon 40D liggen, die mocht ik overnemen. Dus deze foto's zijn met de 40D gemaakt, ik moet hem nog even onder de knie krijgen. Zeker omdat de lens kapot is en alleen nog geheel manueel (ook focus) te gebruiken is. Een uitdaging, maar wordt er langzaam wel handiger in.

Bij mijn camera komt er in de zoeker een stipje tevoorschijn als ie scherp is bij manueel instellen. Dit is wel een nikon maar ik denk dat canon daar ook wel een foefje voor heeft. Succes met de foto’s!
Natuurlijk ook succes en heel veel sterkte thuis met de ziekenboeg en zelf bij de psycholoog.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:30

Ja is bij mijn wat oudere Canon ook, het stipje bij scherpstellen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 10:59

Dankje voor jullie lieve berichten. <3 Ik ga er voor dat het gewoon beter wordt, maar het zal wel even heftig worden... daar moet ik doorheen.

Wat de camera betreft, de lens heeft een draadbreuk. Die communiceert niet meer met de camera. (Is een zwakke plek van dat type lens, de flatcable in de lens is kapot). En springt continue op error 01.
Ik red me er voorlopig wel eventjes mee, je wordt er namelijk wel heel handig van als helemaal niets meer automatisch gaat. Ondertussen spaar ik voor een andere leuke lens. +:)+
Want ondanks dat het al een wat oudere camera is, werkt de body nog prima. +:)+

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:48

Dan is het inderdaad even sparen maar zo te horen red je je er wel even mee. Een oudere body is inderdaad helemaal niet erg zolang ie fijn werkt. Dat heb ik ook.

Hou je taai!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:02

Veel sterkte voor jou!

De foto’s zijn leuk hoor, die pretkop van Nick plakt zelfs op een wegwerpcamera <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 12:06

Dat doe ik! :) Ik wil niet opgeven!

Kijk de canon maakt nog wel mooie plaatjes, hier was ik voor het eerst met de kapotte lens aan het spelen en uitvogelen hoe die nog wat mooie plaatjes kon maken. Want 9 van de 10 keer sprong hij direct in error, maar als ik hem 0,5cm uitschuif, de diafragma zo laag (getal) mogelijk, sluitertijd wat hoger houdt etc, dan doet ie het. Het was even uitvogelen.
Maar dan heb je ook wat. Ook gelijk even de dachten op wat anders met de diertjes bezig.

Afbeelding
Afbeelding

"Wat hoort mijn oor?" :')
Afbeelding

Pretkop is het zeker, het is ook zo'n mafketel soms. :')
Is niet helemaal scherp, maar wel echt Nick. :Y)

Afbeelding

En nog 2, waarvan de witbalans niet helemaal klopt. Maargoed, deze zijn ook nog onbewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:07

Hahaha ik moest hardop lachen met die vierde foto _O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 12:10

Haha, Nick is soms best wel een zenuwpees, maar toch ALTIJD lief en gehoorzaam! En lekker maf.

Het gekke is dat de laatste tijd de dood van James ook weer sterk naar boven komt. Ik dacht dat ik het achter me had gelaten... -O- En zo is er nog veel meer onverwerkt verdriet(James is puntje van de ijsberg). Maar daar gaan we aan werken! Om alles een plekje te geven. En ik vooruit kan en niet meer vast zit in het verleden.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:13

Ik hoop dat je op je eigen tempo alles een plaatsje kunt geven. Het is ook gewoon niet niks allemaal en het ongeluk was heftig, is zeker heel normaal dat dat tijd nodig heeft. En dan probeer je je sterk te houden voor de rest maar daarmee gaat het bij jezelf nog niet over. Neem lekker je tijd en tijd voor jezelf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:28

Goedzo meis. Het zal niet makkelijk voor je zijn allemaal. Ik vind het hartstikke knap van je.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:55

Dikke knuffel! :(:) En laat je zeker helpen door je mooie en lieve dieren. Ze zijn er niet voor niets in je leven.

Ik wens je een goede herstelperiode toe!