Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:42

fokfanaat schreef:
tegen de hoofdpijn kreeg ik een buisje met een briefje erin eme om onder zijn voerbak te hangen.........

En dat las je paard dan iedere dag 10 keer achter elkaar met zijn linkervoorbeen opgetild :+

Dat soort geldklopperij hoeven ze bij mij niet mee aan te komen :=

Mijn 3-jarige is juist aan de volle kant, ik heb meer moeite om de 4-jarige op gewicht te houden, maar die is eerst weer de lucht ingeschoten.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:15

Yentll: fijn dat je haar kan houden!! Kunnen jullie lekker samen verder! En trek je van die mensen niets aan, die weten altijd wat. Het is zoals Switt zegt, als je een ijzer, bit of zweepje gebruikt ben je een beul, die mensen staan niet open voor iets anders als hun eigen mening.
Moniek: ik heb de full gold alu trailer (2 paards) van cheval liberte met polyester dak en die was veel goedkoper dan de bockmann master :)
Fokfanaat: lijkt me dat hij toch ergens last van kan hebben, alle paarden hebben wel een voorkeurskant, maar ik zou het toch even laten nakijken. Hier worden al de paarden 6 maandelijks losgemaakt door een osteo.
Leonie: rico heeft er nooit beter uitgezien sinds hij aan het werk is. Hij was altijd wat schraal, maar nu is hij mooi op gewicht en behoudt dat voorlopig ook. Hij krijgt onbeperkt voordroog en 2x daags 1kg onderhoudsbrok. Hij is lekker fris, maar niet TE.
Mallootje: knappe Dali!
Switt: hopelijk snel meer nieuws als je bij de kliniek bent geweest! Ik duim!
Marije: hopelijk Elmo op de goede weg nu!

Leonie_M

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:29

Sjef krijgt nu 3 scheppen sportbrok en als ik gereden heb een schep probreed. Maar je ziet nog duidelijk zijn ribben.

Hiervoor stond ipv de probreed op een halve emmer lucerne. Daar leek hij het iets beter op te doen. Maar stond hij ook nog op de wei. Dus weet niet of ik dat helemaal kan vergelijken

SP vind ik lastig omdat het geweekt moet worden. En de lucerne was weer heel stoffig. Dus dat leek mij ook niet fijn.

Ga nu denk ik iedere dag een schep probreed geven

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:11

Hier zijn ze wel goed op gewicht eigenlijk. Alleen de zwarte is niet zo rond. Maar die is dan ook 1.70 en wordt 4 in februari.
De twee 'kleintjes' (broer en zus, 1.63 en 1.60) die zijn wel redelijk ok.
Danica is een klein blokje eigenlijk. Die is uit haar dekens van 185 gegroeid.
Gelukkig zit ik op mijn werk aan de bron en kost het me dan geen rib uit mijn lijf elke keer die nieuwe dekens!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:19

Ik meld me!
De groninger van mijn moeder is dit jaar ook beleerd. Ging super goed en het gaat nu nog steeds goed! Echt een braaf en werkwillend paardje :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:20

dat is idd handig coberlina, mijne past gelukkig (ruim) de dekens van zijn moeder (die zeker 8 cm kleiner is)

ik voer nu 1,5 kilo sportbrok, 1,5 kilo basisbrok en 1,5 kilo seniores priores en onbeperkt voordroog

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:12

Yentl, lekker laten gaan idd , dat gezeur altijd... Ik rij Hudson ook met sporen en een zweepje erbij ( sinds afgelopen zondag hahahaha ) gewoon puur omdat hij afbreekt in draf en hem dan niet teveel met m'n been eraan wil zitten ( doe ik natuurlijk wel eerst maar dan het zweepje erbij )

Hudson krijgt flink hooi een paar keer per dag, en hij krijgt 2 kilo biks ( weet even niet welke :o ) en na het rijden een schep muesli, nu heeft hij de afgelopen weken weinig gedaan wegens zijn vakantie en ziekte van mij... Dus hij heeft best een buikje hahaha, eerst die er weer even af en dan weer het voer omhoog .. Hij kreeg voor z'n vakantie 3 kilo biks .

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:15

fokfanaat schreef:
tegen de hoofdpijn kreeg ik een buisje met een briefje erin eme om onder zijn voerbak te hangen.........

Wauw :')

Oh, ik voel me echt een slechte eigenaar :oo Mijne krijgt niets te eten. Hij staat nog 24/7 op het land en alleen als hij werkt gaf ik hem wat. Vorig jaar was hij echt heel erg schraal; toen gaf ik hem onbeperkt kuil en 3x per dag een emmer seniores priores en speedibeet. Daar was echt niet tegenop te voeren, zo frustrerend.
Zo zag hij er toen uit: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 8611_o.jpg :(:)
Nu is hij met veel minder voer veel beter op gewicht :?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:23

Elmo krijgt vergeleken met wat ik hierboven lees ook maar weinig voer en ik vind het al veel!
Overdag op de wei met weinig gras krijgt hij nog wat voordroog.
S avonds en s nachts op stal onbeperkt voordroog en verdeeld over 2 voerbeurten in totaal zo'n 600 gram muesli, aangevuld met 2-3 handen luzerne en op dit moment dus ook per voerbeurt een schepje antibiotica.
Dit is na zn operatie, voor zijn operatie kreeg hij een handje muesli en 75 gram vitaminebrok per dag en als hij gewerkt had een handje of 2 muesli extra.

Nu is Elmo wel al 5 en niet meer heel hard in de groei, dat zal wel schelen tov de 3jarigen hierboven.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 12-11-15 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:24

Ik ben niet meer actief in het topic maar neem het wel voor je op in je topic Yentl ! :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:25

tja ligt er ook aan hoe ze eruitzien toch. ik voer op het oog. hij heeft het nu hard nodig, zijn moeder is drachtig, loopt in het Z en krijgt 2 kilo sportbrok meer niet

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:27

Hier ook geen problemen met gewicht. Verschilt erg per paard wat ze nodig hebben. Mijn vorige fries liep Z1 op onbeperkt ruwvoer, kilo basisbrok en kilo muesli per dag.
Ze krijgt zo ongeveer onbeperkt ruwvoer per dag, 1 kilo sportbrok per dag en 1 kilo basisbrok per dag.

Yentl.....lekker laten gaan hoor dat commentaar ik vind dat je dr fijn aan het lopen hebt, dat neusje eruit komt wel.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:08

vandaag ging hij weer heel lekker, ook voor het eerst onder de man in de linkergalop geweest!
Afbeelding

al was de foto van de verkeerde galop mooier.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:11

fokfanaat schreef:

Meen je niet.... :D :D :D Waar?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:15

Ziet er prima uit, Fokfanaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:17

fokfanaat schreef:
tja ligt er ook aan hoe ze eruitzien toch. ik voer op het oog. hij heeft het nu hard nodig, zijn moeder is drachtig, loopt in het Z en krijgt 2 kilo sportbrok meer niet

Ik voer ook op t oog. History stond op 3 x half. Nu terug naar 3 x kwart. Hij werd echt te dik. Krijgt wel veel hooi. En ik voer nog een halfje daily plus met vitamine korrel (omdat ie zo weinig krijgt).

Stoer paard! Fokfanaat

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:34

Super fokfanaat, die contragalop foto is idd mooi :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:27

Zijn allemaal leuke foto's! Mooi paard :)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:55

Wat ziet t er goed uit fok fanaat!

Hier zijn de 3-jarige ruinen terug gekomen uit de wei, ze zijn echt gegroeid als kool! Maar ze zien er goed uit, binnenkort gaan ze door een proffesionele ruiter ingereden worden.

Daminka liep vandaag wat minder, heel erg druk en aan het kijken naar de jonge merries, maar uiteindelijk prima ontspannen.

Mijn dag kan verder niet meer stuk, als angsthaas voor het eerst een meter gesprongen met de 4-jarige (v.Ukato), dat was echt super gaaf om te doen! :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:30

isabel_94 schreef:
Ik meld me!
De groninger van mijn moeder is dit jaar ook beleerd. Ging super goed en het gaat nu nog steeds goed! Echt een braaf en werkwillend paardje :)

Wat een leuke aftekening dat paard. Wordt wel schimmel zeker? Imposant dier die Erik T. Heb er wel meer leuke nakomelingen van gezien.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:39

Babootje schreef:
isabel_94 schreef:
Ik meld me!

Wat een leuke aftekening dat paard. Wordt wel schimmel zeker? Imposant dier die Erik T. Heb er wel meer leuke nakomelingen van gezien.

Nee, wordt geen schimmel. Die blijft zo! Is een sabino *\o/*

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:27

Fokfanaat: mooie foto's! Hele bonk is het al :j

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:28

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:32

Lekker dier hoor Fokfanaat, hou wel van dat wat vollere!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:21

Die van mij loopt in draf en galop nog steeds vaak zoals jou bovenste foto. Ik besteed er gewoon geen aandacht aan. Zodra we gaan stappen zakt hij er mooi in dus dat kwartje gaat vanzelf wel een keer vallen.

Die van mij krijgt onbeperkt ruwvoer (waarvan 12 uur weide) en 1 kg Nature's Best. Had voor de wintermaanden al een paar zakken Podo Grow klaar staan maar dat is nog niet nodig. Hier geen enkel probleem om hem op gewicht te houden.