Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pops

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:49

Ik heb ze al in pb doorgestuurd ;) zal dit ook nr jou doen! :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:57

Gefeliciteerd Pops, gaaf paard lijkt me en ik ben ook benieuwd naar de afstamming..

Nicole ook spannend zag ik!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:24

amarial schreef:
Geen ervaring mee, maar ik persoonlijk wil niet dat mijn paarden gekeurd worden bij Bears.
Ik heb daar een slechte ervaring mee, dus wil ook niet dat ze daar gekeurd worden. :j
Die kliniek staat ook goed bekend, maar je moest eens weten.

Kies je gewoon andere kliniek uit? :)

Ik kwam jouw advertentie tegen om MP en als ik jou was zou ik de derde rijfoto weghalen. Ze valt daar op de voorhand en lijkt daardoor in mijn ogen erg overbouwd... Voor de rest ziet de advertentie er prima uit! Hoe gaat het verder met de verkoop?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:23

Wie vroegen mij ook alweer over extra info over het paard waarover ik sprak? De kopie van de eerder geplaatste bruine merrie, met witte benen en bles?

Mijn mailbox zat vol, dus ik moest weer eens mails verwijderen en heb per ongeluk die mails ook verwijderd, dus ik weet niet meer wie ik mailen moet, sorry!!!

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:04

NathalieW schreef:
amarial schreef:
Geen ervaring mee, maar ik persoonlijk wil niet dat mijn paarden gekeurd worden bij Bears.
Ik heb daar een slechte ervaring mee, dus wil ook niet dat ze daar gekeurd worden. :j
Die kliniek staat ook goed bekend, maar je moest eens weten.

Kies je gewoon andere kliniek uit? :)

Ik kwam jouw advertentie tegen om MP en als ik jou was zou ik de derde rijfoto weghalen. Ze valt daar op de voorhand en lijkt daardoor in mijn ogen erg overbouwd... Voor de rest ziet de advertentie er prima uit! Hoe gaat het verder met de verkoop?

Heb de foto er met zin bij gezet, zodat ik ook mensen krijg die niet byv op 1 foto afknappen.
En ik niet alleen maar dressuurruiters krijg die direct volgende week willen starten haha.
Opzich gaat het goed, wel rustig maar er is wel een meisje geintresseerd alleen die zit nog met haar eigen pony.
Heel leuk meisje die recreatief rijd, je ziet aan valeska bij die dressuuruiters dat ze direct te veel vragen en dat ze het dan niet begrijpt.
Ik zoek iemand die rustig aan de slag met haar wil en de tijd neemt! :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:10

Wat vragen die dressuurruiters dan van haar :)?

Ik vind het ergens wel logisch dat je tijdens het proefrijden ook even kijkt hoe een paard reageert als je juist wat meer, of juist wat minder, vraagt :)

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:19

Yelly schreef:
Wat vragen die dressuurruiters dan van haar :)?

Ik vind het ergens wel logisch dat je tijdens het proefrijden ook even kijkt hoe een paard reageert als je juist wat meer, of juist wat minder, vraagt :)

De meeste mensen lopen maar wat te trekken.
Natuurlijk is het logisch dat mensen haar goed uitproberen, meestal is ze ook gewoon braaf.
Alleen dan knappen ze er toch nog op af dat ze niet zoveel kent, waar ik iedereen van op de hoogte stel.
Paard is nou een keer geen M, en moet nog veel leren. Het begint op een verplichting te lijken dat een 10jr paard M moet zijn.. DArom heb ik liever iemand die lekker recreatief rijd..

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:51

Dat ziet er goed uit Pops! Wat is de afstamming? En idd je vriend moet ze eigenlijk niet kleiner hebben :D

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:58

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 00:24

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 00:55

Nicole schreef:
NathalieW schreef:
Ik zag dit en dacht direct, okay what's the catch? http://link.marktplaats.nl/604411843

Kent iemand dit paard?

Ik denk idd waar is het addertje? :')

Ik vind het wel meevallen. Je hebt het over een 9 jarige die slechts M1 dressuur geklasseerd is en B springen/B eventing. Daarmee val je al in de lagere/normale prijsklasse. Want echt heel hoog opgeleid in het niet. Dan val je al snel in de categorie 3000-5000 euro.

En als hij nou al een tijdje te koop staat en ze moeten er vanaf, dan is het wel realistisch....

Zou wel een leuk paardje voor mij zijn voor de orun :j maar ja, een ruin :p ik heb graag fokdieren, dus of hengsten of merries en geen ruinen :')

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:18

Tja, mss een mooi koopje!
Vindt het wel wat aan de lage kant voor n allround peerd.
Daar zou je toch wel 3500 voor kunnen vragen lijkt me?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:23

Niet geschikt voor de onervaren ruiter... misschien heeft dat iets met de prijs te maken? Hij is wel prachtig inderdaad :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:26

Morgen

Van hart pops

vind die ruin iid een sprekend hoofd hebben, en nogmaals erg goedkoop geprijsd. Kan me nog goed herinneren dat je voor een M paard ruim 15000 gulden later 10000 euro moest betalen.

Vind de M niet echt laag geklasseerd hoor Suelza alsof de Z dan ineens mega hoog is :')
En niet iedereen heeft de intentie om een paard zo hoog mogelijk te starten, lol met knol blijft IMO toch belangrijker.

Tekst van Amarial vond ik ook wel sprekend, er zijn zoveel dressuurruiters die denken dat ze kunnen rijden ... dat je je zelf toch moet afvragen hoe wil ik dat mijn paard verkocht wordt en aan wie.
Best moeilijk want verkocht is verkocht. En niet iedereen houdt en onderhoud zijn paard op dezelfde manier.

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:12

Ik ben ook weer op zoek naar een paardje voor erbij..

Ik zoek bij voorkeur een merrieveulen (paardgefokt), als maatje voor mijn eigen merrieveulen.
En het liefst in een ruil tegen 1 van onze 4 jarige Dponymerries. (Die goed aangereden zijn, braaf, verkeersmak, gezond, etc.)

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:14

Wij hebben een zeer leuke en knappe 4 jarige E pony van Special D x Gregor te koop staan.

Zwart met twee witte achtervoetjes en een kleine aftekening op het hoofd,
Net 4 weken zadelmak, stap, draf, galop, stuur, gas en rem zitten erop, verder nog helemaal naar eigen hand te zetten.

Heeft een ongecompliceerd karakter, vriendelijk naar andere paarden, makkelijk te laden, braaf bij de hoefsmid

Is klinisch gekeurd op 3 september, met vlag en wimpel goedgekeurd.

Foto,s en filmpjes op aanvraag

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:27

suusantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:40

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:02

pops gefeliciteerd! *\o/*

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:08

tita schreef:
Tekst van Amarial vond ik ook wel sprekend, er zijn zoveel dressuurruiters die denken dat ze kunnen rijden ... dat je je zelf toch moet afvragen hoe wil ik dat mijn paard verkocht wordt en aan wie.
Best moeilijk want verkocht is verkocht. En niet iedereen houdt en onderhoud zijn paard op dezelfde manier.

Ja, ik wil ook wel dat ze een leuk plekje krijgt, anders voel ik mij behoorlijk schuldig dat ik haar verkocht heb.
Het is zeker een paard met veel potentie maar je moet er wel wat tijd in willen steken, en dat willen de meeste mensen niet.
Daarom heb ik liever dat ze recreatief rijden. :)
Laatst bijgewerkt door amarial op 12-10-12 09:10, in het totaal 2 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:09

als de prijs van die 9-jarige m drs, b spr, b sgw ruin realistisch is, dan kun je helemaal niets meer vragen voor de paarden die minder mooi/ervaren/jong zijn. Als die ruin makkelijk te rijden is en gezond is, dan vind ik het wel een super koopje. 9 is totaal niet oud en hij is mooi allround. Ziet er leuk uit.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:10

Waarschijnlijk is die 9 Jarige ruin inderdaad niet door iedereen makkelijk te rijden, en vind ze een goed tehuis belangrijk.
Niet iedereen moet direct altijd gaan denken "Wat zou het paard mankeren?" Als je een paard koopt gewoon goed vragen en goed laten keuren. :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:13

Maar als ze t echt om een goed huis gaat, zou ik echt niet adverteren met een prijs van 1000. Want naast die ene juiste persoon kan dat ook behoorlijk wat 'koopjesjagers' en gelukszoekers trekken.
Bij t juiste gevoel en de juiste persoon kun je altijd nog zakken toch?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:18

wij hebben ook niet de hoofdprijs gevraagd voor onze ruin, juist om te kunnen kiezen uit kopers... Maar ik vind het zo'n onzin om te zeggen dat het paard voor een lage prijs wel een goed thuis zou krijgen en voor een hoger bedrag niet. Had mijn ruin voor meer geld ook wel op een goede plek gekregen, maar misschien zou t dan wat langer duren. Was wel rustiger geweest met kijkers. De mensen die mailen 'ik geef er 2000 voor, maar dan krijgt hij wel een goed thuis!' die neem ik niet serieus. Ik bepaal zelf wat ik passend vind, of ik er nou een euro of een ton voor krijg.
Ik zeg niet meteen dat er wat mis is met dat dier, alleen dat ik de prijs laag vind als hij makkelijk en gezond is. Dan zou ik zo'n dier er ook wel bij willen hebben.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:21

Hij staat voor €2.500,- toch?
Vind ik niet "te" goedkoop hoor voor een leuk plekje. :)

En als je even goed googled, en de naam van diegene op fb intypt kan je direct zien of er wat mis is.
Het lijkt mij van niet om heel eerlijk te zijn :j