Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:47

is er misschien iemand die eens wil kijken naar mijn adv van onze E pony, wat ik er aan kan verbeteren?

er reageren regelmatig mensen op, maar na reactie van mijn kant hoor ik niks meer. En het is zo'n lieve pony die echt een beter huisje verdiend

Aangezien ik absoluut niks weet van paarden, kan de adv waarschijnlijk vele malen beter

SophievdV

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:40

Ik wil best kijken Yom :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:51

Yom schreef:
is er misschien iemand die eens wil kijken naar mijn adv van onze E pony, wat ik er aan kan verbeteren?

er reageren regelmatig mensen op, maar na reactie van mijn kant hoor ik niks meer. En het is zo'n lieve pony die echt een beter huisje verdiend

Aangezien ik absoluut niks weet van paarden, kan de adv waarschijnlijk vele malen beter

van je advertentie op marktplaats:
Hij ging toen makkelijk de trailer in en uit.

nu niet meer?
Anders zou ik dat weglaten, je wekt nu de indruk dat hij moeilijk of helemaal niet te laden is.

mooie pony btw

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:13

Inderdaad een mooie pony!

Als mensen bellen, dan ligt het aan het gesprek of ze wel of niet nog wat laten weten. Wat voor vragen stellen ze? En wat geef je daarop als antwoord?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:15

ehm ja denk nu ook nog wel, maar wij hebben geen trailer dus ik heb geen idee

maar dan haal ik dat stukje er gewoon uit, dank je

het is echt een heel leuk beessie, de jongste kan er makkelijk op rijden. Tijdens onze vakantie heeft een vriendin van mij hem gereden en mochten haar kinderen er ook op (aan longeerlijn want zij hebben nooit les oid gehad). Ze zijn lekker in de buitenbak gaan oefenen en hij vond alles prima.

In mijn ogen een superpony dus maar mensen die reageren zijn te laks om nog netjes af te zeggen. Daar word ik echt moe van en buiten dat wil ik nu echt dat hij een fijn huis krijgt.

Pletje ik stuur je een pb'tje

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:18

Meestal gaat een paard of pony zo de trailer weer op als hij dat eerder ook deed. Tenzij er een nare ervaring is geweest in de tussentijd, maar dat zal niet omdat jullie geen trailer hebben :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:18

Pletje123 schreef:

Als mensen bellen, dan ligt het aan het gesprek of ze wel of niet nog wat laten weten. Wat voor vragen stellen ze? En wat geef je daarop als antwoord?

ah pb'tje niet meer nodig zie ik, je hebt hem gevonden.

Ik geef netjes antwoord op alle vragen (mensen mailen meer ipv bellen) en vertel hoe lief de pony is

vragen zijn zoal;
-welke spullen zitten erbij
- kan ie springen
- kan er wat vd prijs af (hoe vinden jullie de prijs voor deze pony?)
- is ie geschikt voor een volwassene
- is het wat voor een angstig kind

afijn vanalles dus, oh ja of ik hem naar Friesland kan brengen of of ie in termijnen betaald kan worden :D

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:19

hahaha de enige nare ervaring kon zijn dat mijn twingootje niet vooruit kwam met pony en trailer er achter :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:20

Yom schreef:
hahaha de enige nare ervaring kon zijn dat mijn twingootje niet vooruit kwam met pony en trailer er achter :D

:') :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:24

Yom schreef:
Pletje123 schreef:

ah pb'tje niet meer nodig zie ik, je hebt hem gevonden.

Ik geef netjes antwoord op alle vragen (mensen mailen meer ipv bellen) en vertel hoe lief de pony is

vragen zijn zoal;
-welke spullen zitten erbij
- kan ie springen
- kan er wat vd prijs af (hoe vinden jullie de prijs voor deze pony?)
- is ie geschikt voor een volwassene
- is het wat voor een angstig kind

afijn vanalles dus, oh ja of ik hem naar Friesland kan brengen of of ie in termijnen betaald kan worden :D

Mailen is vaak geen serieuze interesse, is mijn ervaring. Maar er zitten vast mensen bij die serieus te benauwd zijn om te bellen en dus mailen, maar wel serieus geïnteresseerd zijn :)

De prijs is op zich prima als vraagprijs :j Pony heeft Z gelopen, is 17 jaar en is erg braaf. Vooral dat brave is veel waard! Zeker als hij dat ook is met onzekere ruiters :) In termijnen betalen zou ik overigens niet aan beginnen... weet niet wat je er zelf van vindt, maar als iemand het bedrag niet compleet heeft, dan is het jammer maar helaas. Zeker bij een relatief laag bedrag. Weg brengen is nog te overwegen. Dan kan je meteen zien waar hij terecht komt ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:26

:D ik mail altijd en was altijd serieus en al zou ik nu weer mailen is dat weer oprechte intresse
Bellen kost voor mij ontzettend veel energie hing net al met dap-bodegraven aan de lijn en ben nog steeds moe.

Ik sms ook wel een als er een 06 nummer in advertentie staat daar vemeld ik dat ik mail en de reden waarom ik mail :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:28

Bodegraven? Er is toch niks mis met één van je paarden, hoop ik :)?

Ik vind Sporthorses nou niet bepaald verbeterd..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:28

Yom, blijf gewoon bij je verhaal.
Ongeveer 8 weken geleden zat ik ook aan jouw kant van het verhaal. Gelukkig kreeg ik nog geen verzoek of betalen in termijnen mogelijk was.... maar de stomste vragen krijg je aan je voorbij. Het kan heel frustrerend zijn, het is bijna onmogelijk om niet aan je presentatie te gaan twijfelen.
Mensen hebben op dit moment gewoon te veel keus maar ook te weinig geld voor alles wat ze willen.

Een nette advertentie die trouw blijft aan hoe de pony is en hoe deze er uit ziet, maar ook aan hoe jij bent, moet gewoon goed genoeg zijn. Zorg wel voor aansprekende foto's, want niets zo knullig als domme foto's waarop het paard gewoon stom lijkt. Voorbeelden zat daarvan op marktplaats.
Maar het verhaal is wat het is. Je kunt het wel mooier maken, maar uiteindelijk wil je een koper die bij de pony past. En die zal vast langskomen, al moet je misschien nog even geduld hebben en eerst 100-en-1 niet-serieus-genoege-mensen te woord staan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:30

Ik heb wel eens een sms gehad van iemand die wilde weten wat de vp was. Heb toen terug gesmst dat ik geen zaken doe via de sms. Vond het vooral vreemd..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:31

Ja, omdat soort gedoe zet ik gewoon de prijs in de advertentie.
Mensen willen dat toch weten en ik wil helemaal niet iedereen te woord staan als zij toch geen budget hebben.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:32

over betalen in termijnen kan ik kort zijn; er zijn 3 termijnen "nou nie" "dan nie" en "nooit nie"

ben blij te horen dat de prijs oke is, want ik begon te denken dat het veel te veel was. Maar ik lees idd dat een fijne kinderpony onbetaalbaar is.

wegbrengen is echt niet te doen, daar moet ik gewoon iemand voor inhuren omdat mijn auto maar 350 kilo mag trekken.

En dat mensen mailen vind ik echt niet erg (heb ik zelfs het liefste omdat ik op mijn werk echt de telefoon niet kan aannemen)

alleen dat niet meer reageren (of zelfs niet komen opdagen bij een afspraak) ben ik wel beu

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:33

Och, ik heb wel eens nav een belletje voor een paard een sms gekregen juist van de verkoper, dat ze evt nog wel wat anders had staan wat wel in mijn prjisklasse was...

Ik snap ook eigenlijk nooit zo goed waarom er altijd zo geheimzinnig gedaan moet worden over de prijzen.
Als je achter je VP staat kan je die gewoon melden imo.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:35

ik reageerde niet op adv waar geen prijs instaat.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:36

Pletje123 schreef:
Ik heb wel eens een sms gehad van iemand die wilde weten wat de vp was. Heb toen terug gesmst dat ik geen zaken doe via de sms. Vond het vooral vreemd..

oh ja daar zijn mensen ook heel goed in

Ik heb een cattery (Heilige Birmanen) en kreeg ook mailtjes;" heb je nog een poesje en kan er wat vd prijs af"

nou daar heeft mijn computer een heel mooi knopje voor, voor dat soort mailtjes :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:37

Vaak betekend notk dat ze er goed geld voor moeten hebben ;)

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:43

vonneke schreef:
Vaak betekend notk dat ze er goed geld voor moeten hebben ;)

is dat zo? dan heb ik het verkeerd staan.
ik heb geen vraagprijs in gedachte en sta open voor ieder bod mits goede thuis.
is dan notk niet de aangewezen manier om dat aan te geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:46

Ik zou gewoon je vraagprijs neerzetten bv 2000/4000 euro. Als mensen dan bellen voor de exacte prijs kun je zeggen dat je een bod accepteerd voor een goed tehuis.

De paarden die notk staan zijn vaak de duurdere dieren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:52

Dat is ook mijn idee. Notk zijn vaak de duurdere paarden.
Of iig de paarden waar teveel voor wordt gevraagd. :P
Uiteraard zijn er uitzonderingen.
Maar ook ik zal niet snel reageren op een adv met notk.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:53

Ik heb dat ook, of ik haar aub voor 1500 wil verkopen, want dan krijgt ze zo'n goed tehuis.
Heb ook al gehad dat mensen afspraken, maar nooit kwamen opdagen. Echt asociaal, ik moet er ook tijd voor maken.
Maar 't toppunt vond ik nog wel, ik had laatst iemand, die opstapte, paardlief is flink in de krul trok (had beter kunnen gaan figuurzagen) Mijn merrie blokkeerde, ze liep wel, maar ze wist echt niet wat ze nou moest doen. En dan ook nog is het paard de schuld geven. Naar zulke mensen gaat ze dan gewoon ook echt niet naar toe.

Ik heb nu op MP de vraagprijs erbij staan, en erbij staan dat er altijd nog wel enigzins te onderhandelen is.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:57

Ik heb ook de VP erbij staan, sinds zonet :')