Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KarinvdM schreef:[naam verwijderd] schreef:Wat maakt het nou uit op je topruiter bent of niet?We hebben hier vandaag natuurlijk ook uitsluitend te maken met topamazones en topruiters met reële kans op deelname aan internationale evenementen
Wanneer ik als hobbyïst een paard koop voor een hoop geld dan mag ik die toch zeker laten keuren zoals ik dat wil? Wat maakt het jou uit wat ik vervolgens met dat paard ga doen?
Mijn paard en mijn geld...
xLIESSSx schreef:Evelijn schreef:Ik weet niet of het kan... ik heb het zelf iig nog niet langs zien komen. Denk ook dat dit soort dieren voor deze prijs ook vaak via via van hand veranderen. (Of in bulk worden verkocht... en dan is de prijs per stuk misschien wel 1000)
Vooral dat 'via via' gedoeIk heb namelijk een vriend die een pensionstal heeft thuis (bij zijn ouders). Zij kopen geregeld paarden voor een bedrag van 500 euro en deze paarden zijn geheel in orde... Hij verkoopt ze dan weer voor 2.500
Ik vraag me steeds af waar hij deze paarden blijft vinden -.-"
Maar daarvoor moet je denk ik echt in dat milieu zitten...
Dees schreef:Ik denk dat dat in mijn geval ook prima in overeenstemming was.Een beetje meer realisme over een keuring in overeenstemming met de prijsklasse is op zijn plek.
Needje schreef:Toch vind ik het wel grappig. Aan de ene kant wordt van overal gezegd dat je moet laten keuren! Want je kan beter met iets gezonds beginnen. Er kan nog zoveel mis gaan.
En aan de ander kant wordt er gezeurd dat men alles laat keuren....
Ik denk dat iedereen lekker voor zich moet bepalen of ze willen keuren. En je hóeft dat paard waarvan de eigenaar zegt "keuren KK" niet te kopen...
jury schreef:http://link.marktplaats.nl/575243520, helaas nog maar 1 mnd onder het zadel en dat vinden we toch wat te kort.
Zo werd een lijst van ruim 10 paarden in rap tempo teruggebracht naar 3 stuks.
Needje schreef:Overigens heb ik tegen een stalgenootje die een paard van 2500 liet keuren gezegd dat ik het zonde geld vond om die letterlijk van top tot teen op de foto te zetten.... Maar dier werd mooi afgekeurd op een verkalking van een pees bij de atlas....
Dees schreef:Needje schreef:Overigens heb ik tegen een stalgenootje die een paard van 2500 liet keuren gezegd dat ik het zonde geld vond om die letterlijk van top tot teen op de foto te zetten.... Maar dier werd mooi afgekeurd op een verkalking van een pees bij de atlas....
En toen was die aan het eind van het verhaal nog altijd 2.500 euro waard
Dees schreef:Needje schreef:Overigens heb ik tegen een stalgenootje die een paard van 2500 liet keuren gezegd dat ik het zonde geld vond om die letterlijk van top tot teen op de foto te zetten.... Maar dier werd mooi afgekeurd op een verkalking van een pees bij de atlas....
Recreatieprijs, recreatiepaard en ook na keuring nog altijd geschikt voor recreatie.
Dees schreef:En toen was die aan het eind van het verhaal nog altijd 2.500 euro waard
Recreatieprijs, recreatiepaard en ook na keuring nog altijd geschikt voor recreatie.