[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 20:48

Aanzienlijk beter... Maar vraag me niet waardoor dat komt. Ik werd zelf ziek en daarna kregen we de storm er overheen, dus ik heb nauwelijks gereden. Het beetje werk dat hij deed na zijn hoefzweer vond hij wel fantastisch. Blij ei. Niets zo leuk als werken. En ik heb tussendoor nog een keer een schriktraining gedaan met 4 paarden tegelijk. Geen succes, want Frum weet precies hoe dat werkt, eist alle aandacht op en jaagt de rest weg. :+ Hij was wel heel blij en daarom heb ik er maar niet zo'n punt van gemaakt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:30

Oh, heb je van die schriktraining geen filmpje? Het lijkt me zo grappig om te zien zoals je het nu vertelt. Fijn dat hij toch weer aardig opgeknapt is!

_Lorette_

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 23:43

Er ligt bijvoorbeeld een zeil in de bak waar ze overheen moeten lopen, maar Frum heeft dat te vaak gedaan. Hij gaat er vlug bovenop staan en de rest mag niet in de buurt komen. Er lagen wel andere obstakels, maar de rest kent geen/weinig schriktraining en daarom moet ik ze daar nog mee helpen. Uit zichzelf blijven ze uit de buurt. Alleen Frum heeft me dat onmogelijk gemaakt. Hij is zelf wel met vlag en wimpel geslaagd. :P De rest mocht een dag later in een privésessie. :Y)

Betekent wel dat ik vaker grondwerk met Frum moet doen. Hij was helemaal blij. Voorheen deed ik zulke dingen veel vaker, maar toen werkte ik parttime op kantoor en had ik trainingspaarden, dus dan is daar meer gelegenheid voor.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 00:18

Haha lekker beest is het toch ook he, hopelijk blijft hij lekker zo doorgaan, we kunnen nog lang niet zonder de mooie verhalen over Frum hoor!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 00:36

Klinkt als een heerlijke sessie voor Frum! Moet heerlijk voor hem zijn geweest dat hij meer wist dan zijn mede-schriktraining-genoten :D .
Lekker af en toe met hem gaan doen als hij dat zo leuk vindt!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 15:34

https://youtu.be/5NVOkiwEmZs :+

Hij had wat opgescharreld. :Y) De waterbak staat ergens anders en daar gaat hij gelukkig niet mee aan de haal. Aangezien de rest niet zo enthousiast reageert, komt hij maar bij mij.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:40

Zie hem dan trots kijken.... _O-

Gaat het weer wat beter met hem?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 15:50

Hij is redelijk happy en lijkt lichamelijk minder slecht, maar helaas is het niet gelukt om hem netjes te bekappen. De smeden kennen hem al zijn hele leven en hebben hun best gedaan. Ze wilden hem niet meer pesten dan nodig was.

Een deel is mijn eigen schuld. Ik rijd hem niet op dit moment. De paarden lopen in de bak en die is goed genoeg als paddock, maar met alle nattigheid, kuilen, mest en hooi niet meer heel rijdbaar. De clubbak is vrijwel altijd bezet met lessen en met zijn korte, zweergevoelige hoeven durf ik eigenlijk niet met hem over de weg. Hij loopt rond de stal al veel op verharde stukken door het slechte weer. En ik ben thuis aan het verbouwen... We moeten nog behoorlijk klussen en daardoor heb ik even niet de mogelijkheid om de paarden zoveel aandacht te geven als ze verdienen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:50

Ik moest weer eens aan Frummel denken, hoe gaat het met hem?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 15:54

Hij gaat goed! <3 Was ergens verwachten met zon, gras en meer beweging, maar na de ellende van de winter durfde ik er niet helemaal op te rekenen.

Afbeelding

Afbeelding

Volgende week weer hoefsmid. Fingers crossed dat het nu wel lukt. Hij heeft overigens geen rare platvoeten, dat vertekent blijkbaar op de foto. :+

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:05

Frummel <3
Fijn dat het goed gaat!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:12

Oh dat is een fijne update zeg leuke foto's :D

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:40

Oh wat fijn zeg!! <3 *\o/*

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:52

Knappe frum <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:04

Die laatste foto is gaaf zeg! Hoe heb je die nou gemaakt? :+
En fijn dat het goed gaat!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:45

Wat fijn dat Frum weer de oude is! En gave foto's! Ik duim voor je dat de hoefsmid nu weer zijn werk goed kan doen, dat geeft weer net wat meer rust.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 08:32

Afbeelding

Koningsdag-groetjes van de oranje meneer! Hij is echt zó lief en zijn lijf voelt goed. Smid helemaal top. Het enige wat nog moeilijk is, is de stal uit komen. Dat kan hij alleen normaal op eigen initiatief. :7 Dus wél als hij de deur open duwt en 'm peert of als ik de deur open gooi en hem zelf eruit laat komen, maar niet als ik hem aan de teugels of halster naar buiten wil leiden. Dan staat hij even op slot. Nog een nawee van die keer dat hij zo'n spasme kreeg dat hij zichzelf door mij en de staldeur heen katapulteerde, vrees ik.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:28

Wat fijn, deze update! Racet hij dan nu zijn stal uit, ondanks dat hij het nu zelf doet of gaat het nog enigszins beheerst?
En een heel mooi plaatje weer van een geweldig stel zo samen!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:07

Het wordt nooit saai met zo'n paard als Frum.

Hij ziet er goed uit. Zo fijn dat hij toch weer is opgeknapt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:33

Frum blijft verbazingwekkend.
Prachtig!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:15

Echt een bloedmooi paard <3

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:03

Ik blijf echt onder de indruk van die knappe Frum <3

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:12

Dank voor de update en de mooie foto. Frumm is voor mij een van de bijzonderste paarden van heel Bokt. Ik volg jullie 'avonturen' nu al jaren. Vind het allemaal heel bijzonder, zowel jouw inzet als je aansprekende paard.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:42

Wat een plaatje is het toch. Fijn dat hij weer in de goede flow zit. *\o/*

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 11:44

Jet schreef:
Wat fijn, deze update! Racet hij dan nu zijn stal uit, ondanks dat hij het nu zelf doet of gaat het nog enigszins beheerst?
En een heel mooi plaatje weer van een geweldig stel zo samen!

Dat gaat prima, zonder stress. :) Meestal gaat hij eerst brokjes zoeken op de grond, want hij eet net zo ongeduldig en slordig als zijn moeder (prima gebit), dan de stal uit en vanaf het pad in een drafje naar de wei.

Als hij zelf vooruit denkt, bijvoorbeeld als hij de stal uit wil en zelf de grendel open maakt, dan gaat hij echt top de stal uit. Ben ik hem aan het opzadelen en moet hij in de stal blijven, tot ik besluit dat hij eruit moet, dan is dat niet zijn eigen plan en dan heeft hij even nodig (incl. hoofdspasme) om de vooruitknop te vinden. Hij lijkt de deuropening dan ook spannend te vinden. Hij is sowieso niet zo fan van nauwe doorgangen. De schuifdeur en bakdeuren bij de rijvereniging doet hij (soms eerst met weigering) met een aanloop. Ik maak daardoor altijd een spectaculaire entree.