Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:47

Wat een goede berichten allemaal! Gefeliciteerd Wreckh en Jodi *\o/* *\o/*
Welkom Sasika! Wat wil je gaan doen met het paard?

Ook hier de kogel door de kerk, Tagore is hét paard voor mij :D Dinsdag wordt ze gekeurd en als alles goed is gaat ze volgende week zaterdag heel Nederland door richting 'mijn' stal :):)
Ik heb DRIE UUR gedaan over de weg daarheen -O- Gaten in de A1 en de omleidingsroute stond vol door een ongeluk. Stom. Gelukkig de terugweg 'maar' 1,5 uur.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:56

cindyst schreef:
gefeliciteerd wrech.
mag ik vragen wat je met het veulen doet?
is dat ook van jou of ga die gelijk terug ?
dacht ooit gelezen te hebben dat afke drachtig was?
gewoon nieuwsgierig hoor.

Helemaal goed gelezen! Afke haar veulen heb ik niet gekocht. Die blijft van de fokker, daar zal ze ook bevallen en risico's e.d. hebben we allemaal afgedekt met een flink koopcontract. :7
Ze komt waarschijnlijk pas naar mij als het veulen afgespeend kan worden. Gelukkig staat ze vlakbij.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:22

Iedereen gefeliciteerd met zijn nieuwe aanwinst !

Ilsemarie

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:35

@pizzazz: gefeliciteerd!! Hopelijk wordt paardlief goedgekeurd!

@wreckh: goed dat je dat hebt afgedekt, dat is altijd belangrijk! Ik heb altijd geleerd, zorgen dat je alles juridisch goed regelt waarvan je wilt dat het nooit gebeurd ;) Fijn dat ze wel dichtbij staat, anders zou het nog wel lang duren!

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:48

Ja super dat er weer paarden verkocht en gekocht zijn!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:31

Ben hier nog steeds een stille meelezer :) gefeliciteerd iedereen die geslaagd is in het vinden van een geschikt paard :)

Ik kwam deze site tegen een tijd geleden al, voor de mensen met een wat hoger budget staan er denk ik hele leuke dressuurpaarden:

http://www.bk-horses.nl/tekoop.php

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:44

Nou, wij hebben daar geinformeerd, dan moet je echt wel een goed hoog budget hebben hoor. Vooral de broertjes Johnson en de 'gave Spielberg' zijn niet te betalen ;)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:52

@ pizzas: gaaaaf! alleen de rit.. dat ehm.. was wel een flinke afstand of niet? := en dan straks met een trailer erachter er weer heen :+

even gekeken op de site; dromen blijft leuk :=

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:48

Het paard pizzazz is de moeite waard hoor!! Ben ook wezen kijken en vond het ook een ontzettend leuke merrie, was voor mij iets te sportgerricht maar dat was precies wat ze zocht, helemaal perfect toch!!

@pizzazz: en eerst wilde je niet gaan kijken want was te ver weg ;) gelukkig maar dat je toch bent gegaan!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:57

Gefeliciteerd mensen die een paard hebben gekocht! :)

Vond die 14 jarige merrie van de vorige pagina ook wel aansprekend, iemand enig idee wat daar de bemerking van was?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:04

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:20

Mosh schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/91550/

Voor als iemand een leuk sportpaard zoekt. Jammer dat er zo weinig animo voor is, heeft iemand een idee waarom? Toch de prijs? ;)

Ohhhhh, da's dubbel Bria gefokt (beide moederlijnen), als je ermee uit de voeten kunt geweldig fijne paarden :j

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:24

Hmmmm misschien is dat nog iets om aan te passen. Deze wil namelijk heel graag lopen, maar is verder erg braaf! Eigenlijk heb ik ze nog niet beter van karakter gehad.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:29

Mosh schreef:
Hmmmm misschien is dat nog iets om aan te passen. Deze wil namelijk heel graag lopen, maar is verder erg braaf! Eigenlijk heb ik ze nog niet beter van karakter gehad.

Hoezo aan te passen? Ik ben zelf best enthousiast over die moederlijn, maar ik zoek echt geen paard meer, ik heb al een dochter van Voice, met heel duidelijke bria-trekjes en ben er blij mee ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:32

Mosh schreef:

Voor als iemand een leuk sportpaard zoekt. Jammer dat er zo weinig animo voor is, heeft iemand een idee waarom? Toch de prijs? ;)

Ik denk omdat de kwaliteit die het dier op de foto's toont niet echt in verhouding is met de prijs :)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:32

Ik vind het een zeer aansprekend dier!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:45

Dat is het ook zeker! Maar ik denk dat er veel meer uit te halen valt dan wat ze nu laten zien. Dus daarom valt het in verhouding met de prijs denk ik een beetje tegen.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:56

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:50

Wat leuk weer een aantal nieuwe aanwinsten! :D
Gefeliciteerd.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:53

Somebody_ schreef:
Nou, wij hebben daar geinformeerd, dan moet je echt wel een goed hoog budget hebben hoor. Vooral de broertjes Johnson en de 'gave Spielberg' zijn niet te betalen ;)

Je moet inderdaad een vrij ruim budget hebben ja haha. Maargoed dan heb je ook wat! Vind het zelf altijd enorme kwijlpaarden, maarja daar zal het voor mij helaas ook bij blijven hoor :+ haha.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:31

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:59

voor een 4 jarige waar 8500 voor moet worden betaald, hadden ze inderdaad iets betere foto's kunnen plaatsen en eventueel een link voor een bewegings filmpje.
foto's in een binnenbak spreken vaak toch niet zo aan, vaak buitenfoto's die het beter doen :j

Hier alles klaar voor morgenochtend, we zijn al druk aan het brainstormen over een andere naam voor de pony.
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 29-02-12 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek iets aangepast

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:09

Mosh schreef:

De kwaliteit van de foto's is gewoon bagger. Overduidelijk binnen geschoten bij te weinig licht en geprobeerd ze op te halen. Dat haalt de diepte uit de foto weg.
Daarnaast zit (staat) de ruiter er slecht op. Niet dat ze het paard niet kan rijden, maar de foto's zijn allemaal op een ongelukkig moment genomen. Slechte keuze dus van degene die deze foto's gekozen heeft om te publiceren.
Op de eerste foto loopt het paard op de voorhand, terwijl de ruiter duidelijk ergens mee bezig is (buitenhand hoog).
Tweede foto dito: de binnenhand wordt terug gehaald, terwijl de binnenschouder wel voor is.
Derde foto wordt het bit uit de mond getrokken en "hangt" de ruiter boven het paard. Ook een slecht gekozen moment omdat de riter een fractie later WEL gewoon zit en er dus ogenschijnlijk minder spanning zal zijn. Nu lijkt het net alsof de ruiter zich aan de teugel in het zadel houdt.

Allemaal schoolvoorbeelden van foto's zoals het NIET moet. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat van deze combinatie geen foto's te maken zijn die WEL kloppen. Immers je ziet op de foto ook allerlei zaken die wel voor elkaar zijn. Meer foto's maken dus en kritischer zijn op welke foto's je publiceerd!!

P.S.: leg het zadel wat naar achteren en laat het dekje aan de voorkant minder uitsteken, waardoor de schouder mooier uitkomt

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:20

Dat vind ik dus zo'n kul van die foto's!
Ik heb zat paarden gekocht die er op de foto ook niet uitzagen of waar de ruiter er niet goed mee weg reed maar de kwaliteit van een foto of de kwaliteit van de ruiter zegt niets maar dan ook helemaal niets over de kwaliteit van het paard!
Ook hier blijkt wel weer dat men kijkt naar het plaatje daar verliefd op wordt en tot de (mis)koop overgaat! Zóóóóó jammer.
Kijk aub verder dan je neus lang is, je zal ook niet de eerste koper zijn waarbij de realiteit hééél anders is dan die prachtige, geshopte foto op internet!
Of wat dacht je van die geknipte en geplakte videofilms?? Dan is 6 x 10 sec ook een goed stukje van een minuut hoor!
Zegt in dit geval denk ik meer over de koper dan over de verkoper, maar goed dat is mijn mening voorzover die er toe doet :D
Ik ga bij koop voor korte inhoudelijke teksten en bloedlijnen en weet dat een verkoopadvertentie met super aansprekende foto's en dito uitgebreide tekst geplaatst moet worden, tja wie houdt wie dan voor de gek??
Diegene die wat hebben gevonden: van harte gefeliciteerd en heel veel succes!

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:57

emma525 schreef:
welmoed__ schreef:
@emma, waar zou je willen inruilen?

Gasseltenijveensemond (als ik het zo goed schrijf) ik heb vind dit echt een plaatje: http://link.marktplaats.nl/521763772

ligt het nou aan mij, of heeft dat paard een heel groot hoofd? /3