Aparte Laarzen #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Aparte Laarzen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:58

Petrie vind ik rotdingen, heb die van mij weggeven, dus hoe ze blijven weet ik niet :o Derby's zijn van goede kwaliteit, heb mijne al sinds januari niet meer gepoetst. Lipica ben ik ook heel tevreden over (vind ik beter zitten!), maar is geen laars om nooit te poetsen, die moet je wel echt goed onderhouden.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:05

Nies_ schreef:
Petrie vind ik rotdingen, heb die van mij weggeven, dus hoe ze blijven weet ik niet :o Derby's zijn van goede kwaliteit, heb mijne al sinds januari niet meer gepoetst. Lipica ben ik ook heel tevreden over (vind ik beter zitten!), maar is geen laars om nooit te poetsen, die moet je wel echt goed onderhouden.

Oké, is al iets duidelijker :D Over Petrie deel ik je mening volledig. Die van mij doe ik enkel nog aan als ik een wandeling ga maken met m'n paard omdat ik daar echt geen voeling mee heb. Poetsen is geen probleem bij mij. Trainingslaarzen worden een keer of drie per week grondig onder handen genomen. Wedstrijdlaarzen voor de wedstrijd altijd. Ben wel van plan om voor Derby te gaan als het qua prijs meevalt.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:24

Ik denk dat het er ook van af hangt welke petrie's je hebt?
Ik heb namelijk de petrie glasgow (foto), maar deze zitten wel heel fijn.
Je hoeft mij ook geen perfect, anky of standard aan te smeren, want die vind ik echt poedersuiker :P

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:28

Die zien er iig al comfortabeler uit :j Ik had idd zo'n dressuur model.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:30

Ik had de Anky :D Omdat ik dat toen zoooooo'n mooie laars vond.. Deze keer ben ik dus wat meer onderzoek aan het doen voor ik een laars koop.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:23

Heb in 2008 lipica laarzen laten maken, heb daar toen ruim 20 weken op moeten wachten, maar die laarzen zien er nog steeds super uit en ben er niet echt zuinig op. Krijgen meestal een poetsbeurt als ze er echt niet meer uitzien. Loop erop, heb ze aan bij het afspuiten van de paarden en rijdt er soms 3 paarden per dag mee.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:41

Even een tipje, niet helemaal op zijn plaats, maar er zitten hier zoveel laarzenliefhebbers. Bij Mr. Ed in Maasland hebben ze een partij laarzen voor 125 euro, er zitten echt van allerlei bij, wel allemaal zwart en geen rits of andere siersels, maar wel cavallo, derby, konigs en nog meer.. Maar ja, voor dat geld....

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:52

Wauw goede tip! Jammer dat het voor mij anderhalf uur rijden is.. Weet je toevallig of die actie tot een bepaalde tijd is, of is het gewoon op=op?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:22

Ik heb 1,5 week geleden mijn derby polorijlaarzen op laten meten en deze worden over 3 weken geleverd. Dit word dan mijn 3e paar rijlaarzen v Derby. Ik ben heel tevreden over dit merk. Mijn 1e paar is inmiddels al zo'n 5 jaar oud en rijd ik dagelijks mee en ziet er nig steeds goed uit. :)
i
Ik heb nu zelf mijn rijlaarzen ontworpen en dit word een uniek paar want zoiets heeft Derby nog nooit gemaakt. Het idee komt gedeeltelijk van Lipica. Ik heb niet voor Lipica gekozen omdat ik erg veel slechte verhalen qua pasvorm, kwaliteit en levering heb gehoord. Daarnaast was het prijsverschil tussen Lipica en Derby niet heel erg hoog dus daarom toch maar weer voor Derby gekozen :)

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:48

Is het prijsverschil tussen Lipica en Derby niet groot nee? Want ik dacht precies wat jij zegt; slechte verhalen over de pasvorm en kwaliteit van Lipica, heb ik ook veel gehoord.
Heeft Derby ook dressuurachtige laarzen? Want ik kom van Derby dus overal meer spring/veelzijdigheidslaars tegen.
Ben erg benieuwd naar je laarzen tamaramt, aangezien je hem helemaal zelf ontworpen hebt! Zo gauw ze binnen zijn, hier plaatsen hè?!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 00:21

AnniekSolana schreef:
Wauw goede tip! Jammer dat het voor mij anderhalf uur rijden is.. Weet je toevallig of die actie tot een bepaalde tijd is, of is het gewoon op=op?

Ik weet het niet zeker, maar denk dat het op=op is..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 01:31

Denk dat het bij Derby ook wat meer kwaliteit is die je erbij krijgt. Begrijp me niet verkeerd, draag Lipica's net zo lief. Mijn lakkers vond ik echt prachtig! Zelf alleen iets te dom geweest door ze wat groter te laten aanmeten. Had er geen rekening mee gehoden dat mijn voeten gingen krimpen, dus werden wat aan de grote kant. Kon er dagen op lopen, heeeeeerlijke laars en ondanks dat het lak was, kon ik alles ermee doen (modder, water etc).
Nu rij ik ook met 3 paar Derby's, vind de prijs niet gek veel hoger (softjumper met lak en swarovski zitten op kleine 500? Lipica met steentjes en lak ook al snel?).
Derby rijdt ook echt heerlijk, maar krijg net een beetje meer steun en net een beetje meer kwaliteit. Nou praat ik wel alleen over de spring/veelzijdigheidslaars (softjumper, goldjumper en lace ups).

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 07:36

AnniekSolana schreef:
Is het prijsverschil tussen Lipica en Derby niet groot nee? Want ik dacht precies wat jij zegt; slechte verhalen over de pasvorm en kwaliteit van Lipica, heb ik ook veel gehoord.
Heeft Derby ook dressuurachtige laarzen? Want ik kom van Derby dus overal meer spring/veelzijdigheidslaars tegen.
Ben erg benieuwd naar je laarzen tamaramt, aangezien je hem helemaal zelf ontworpen hebt! Zo gauw ze binnen zijn, hier plaatsen hè?!

Ik vind van niet. De laars die ik nu laat maken bij Derby zou ik bij Lipica rond de € 375 kwijt zijn; bij Derby betaal ik wel meer natuurlijk maar zit nog geen € 125 verschil in.
Derby heeft erg veel dressuurmodellen, je kunt ook veel laarzen laten maken met extra hoge dressuurboog.
Ik ga ze hier zeker showen ;)
Ik heb zelf ook al 5 jaar de Derby Style en die laars ziet er nog steeds mooi uit na 5 jaar dagelijks gebruik. Tevens heb ik sinds een week de goldjumper ebij als trainingslaars en ook deze laars zit superfijn ;)

Het word dit model maar dan van Derby; wel zelfde accenten
Afbeelding

en dan in het zwart dus;
Derby polo model zwart
extra hoge dressuurboog
zilver gesp; lakriempje
laksierneusje met gaatjes
lakpiping
geborduurd logo

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:18

Kan lakpiping wel? Dat wilde ik destijds al, maar aanmeter wist niet of Derby dat kon.
Precies de laars die ik ook nog wil, maar dan in het bruin. Ik wil er dan alleen nog een houten zool onder :j
Ben heeeeel erg benieuwd, want dat wordt een hele gave laars :j

Prijs valt inderdaad ook erg mee :j

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:23

De kwaliteit van Derby vind ik niet zo geweldig, wat ik tot nu toe gezien heb, Maarja dat heeft ieder merk, de een vind het geweldig en de ander niet.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:28

Valt me op dat er veel voor Derby gaan en veel voor de Polo. Ga die van mijn vandaag ophalen. Ben zo benieuwd. ^_^

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:17

Die Derby Polo's vind ik ook erg gaaf en dan in het bruin of zwart! En zijn inderdaad meer dressuurlaarzen. Ik zie dat jij ook in N-B woont, waar heb jij ze aan laten meten tamaramt?

Plaats je straks hier even een foto van je nieuwe aanwinsten Feanyth? Ben heel benieuwd!

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:10

Heb mijn laarzen wel thuis nu. Zien er zooooo mooi uit. Maar helaas. Er zit een fout in. Bij m'n voet zit ie top. Aan de bovenzijde net onder mijn knie ook, maar ertussen kan ik de rits niet sluiten. Mis ongeveer 3cm leer. Heel apart. Oftewel. Ruitershop lost het top op. Moet van de week naar de fabriek zelf toe en kreeg op een nieuwe rijbroek behoorlijk extra korting. Dus van de week naar de fabriek. ^_^

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:24

Roxxiejj schreef:
Kan lakpiping wel? Dat wilde ik destijds al, maar aanmeter wist niet of Derby dat kon.
Precies de laars die ik ook nog wil, maar dan in het bruin. Ik wil er dan alleen nog een houten zool onder :j
Ben heeeeel erg benieuwd, want dat wordt een hele gave laars :j

Prijs valt inderdaad ook erg mee :j

Klopt, derby heeft nog nooit een laars met lakpiping gemaakt. Dit word de 1e keer en gaan ze helemaal met de hand doen dus dat word een hele unieke laars. Ik ben zelf ook heel erg benieuwd...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:28

AnniekSolana schreef:
Die Derby Polo's vind ik ook erg gaaf en dan in het bruin of zwart! En zijn inderdaad meer dressuurlaarzen. Ik zie dat jij ook in N-B woont, waar heb jij ze aan laten meten tamaramt?

Plaats je straks hier even een foto van je nieuwe aanwinsten Feanyth? Ben heel benieuwd!

Ik heb vele winkels gehad hier ion de buurt maar de prijzen en de service waren echt heel verschillend. Uiteindelijk via een advertentie hier op bokt een super goede betrouwbare winkel gevonden die de laarzen aan huis aan komt meten!!
Als de laarzen klaar zijn komt ze ook weer bij mijn thuis om de laarzen door te passen.
Echt super service en ik kan ze echt iedereen aanraden want het is ook een hele kundige en ervaren vrouw en legt alles goed uit qua laarzen aanmeten en op maat laten maken.
Het gaat om grandeur ruitersport in Den Bosch

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:29

Feanyth schreef:
Heb mijn laarzen wel thuis nu. Zien er zooooo mooi uit. Maar helaas. Er zit een fout in. Bij m'n voet zit ie top. Aan de bovenzijde net onder mijn knie ook, maar ertussen kan ik de rits niet sluiten. Mis ongeveer 3cm leer. Heel apart. Oftewel. Ruitershop lost het top op. Moet van de week naar de fabriek zelf toe en kreeg op een nieuwe rijbroek behoorlijk extra korting. Dus van de week naar de fabriek. ^_^

he balen zeg; wel heel apart dat er 3 cm verschil in zit. Er is dan of een fout gemaakt bij het aanmeten door de ruitershop of een fout gemaakt bij de fabriek zelf.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:03

Derby is goede kwaliteit. Ik heb zelf al 8 jaar de Derby Style en deze zien er nog top uit. Ik ga nu voor de Derby Prestige, dressuurmodel. Mooie hoge dressuurboog.
Als je in de gelegenheid bent om naar de fabriek zelf te gaan, kan ik dat alleen maar aanraden. Het blijkt dat winkels zeker nog wat extra bovenop de prijs doen. Qua prijs valt het uiteindelijk wel mee, hoeveel duurder de Derby's zijn.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:48

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:28

christel82 schreef:
Derby is goede kwaliteit. Ik heb zelf al 8 jaar de Derby Style en deze zien er nog top uit. Ik ga nu voor de Derby Prestige, dressuurmodel. Mooie hoge dressuurboog.
Als je in de gelegenheid bent om naar de fabriek zelf te gaan, kan ik dat alleen maar aanraden. Het blijkt dat winkels zeker nog wat extra bovenop de prijs doen. Qua prijs valt het uiteindelijk wel mee, hoeveel duurder de Derby's zijn.

dat klopt maar dan moet je wel (ik tenminste) een stuk rijden naar de fabrikant.
Ik ben nu wel iets duurder uit maar ze komen het aan huis opmeten en passen en ook hadden ze een speciale actie dat je de laarzentas en laarzenspanners erbij kreeg. Al met al zal ik dus evenduur uit zijn als in de fabriek maar het scheelt me dus wel 2 x een retour rit daarheen en de tijd die ik daarmee uitspaar.
Ik ben tot nu toe heel tevreden over de ruitersportzaak die ze opgemeten heeft.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:28

Ashleytjuhh schreef:
deze zijn ook uhh apart
http://petrie.nl/products/23

apart idd maar ik vind ze ook echt afschuwelijk, sorry niet mijn smaak :o