Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:01

driebergen schreef:
Ik neem aan dat kreupel, verreden en ongezond op geen enkel wensenlijstje staat.
toch worden die veelvuldig aangeboden, voor veel geld. dat maakt de zoektocht wel moeilijk.

wat is er mis met een kritische blik? die hoeft zeker niet afgestompt te worden door medelezers, is mijn mening. Logisch dat het perfecte paard niet bestaat. je zal sowieso dingen bij moeten stellen aan je wensenlijstje. Alleen ben ik van mening dat de maker van die wensenlijst daar zelf voor kiezen. Dat bedoel ik te zeggen.

Tuurlijk is een kritische blik niet verkeerd en zeker niet als je vervelende ervaringen gehad hebt. Kreupel, verreden, ongezond of niet goed op de keuring > dan houdt het gewoon op. Ik heb er ook 3 laten keuren. 1 daarvan was goed maar kreeg later ook hoefkatrolontsteking (was nog maar 6), 1 goed met het proefrijden maar kreupel tijdens buigproef, 1 scheef bekken en die heb ik ook alle 3 laten staan. Maar 2 daarvan vielen buiten mijn eisenlijstje. 1 was 1.65 terwijl ik min. 1.70 wilde. 1 was 14 terwijl ik max. 10 wilde. Dit waren echter wel allemaal heeeeeeeele brave paarden en ik zou ze gekocht hebben als de keuring goed was.
Ik wil alleen maar zeggen dat een eisenlijstje een richtlijn moet zijn en je zeker moet kijken hoe het paard is. Nogmaals een paard van 1.67 kan groter lijken dan een paard van 1.74!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:01

kan ik later een foto ook weer verwijderen? nee zeker?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:03

ja ik denk het wel hoor :) je post wijzigen :)

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:04

Adin schreef:
kan ik later een foto ook weer verwijderen? nee zeker?

Tuurlijk wel enne........je hoeft je toch niet te schamen.
Je moet niet weggaan uit dit topic hoor. Met reakties waar je iets mee kunt moet je
verder gaan en anderen, het ene oor in en het andere oor uit.
Er zijn ook genoeg mensen (waaronder ik) die begaan zijn met jullie en hopen dat je snel
je droompaard vind.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:05

:o nou vooruit.

met lood in mijn schoenen .

* knip*

paard was ongeveer 1.75 en 4 jaar dus nog wel schraal.

Dit is eigelijk al geen mooi plaatje, laat staan dat 1.67 een mooi plaatje kan zijn.

Ben druk bezig de zwangerschaps kilo's er af te krijgen maar kost even tijd.
Laatst bijgewerkt door Adin op 09-11-11 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:07

zo zie ik het ook, SimoneX.
Daarom kijk ik ook wel eens bij paarden die iets buiten mijn lijstje vallen (dwz iets kleiner, iets duurder of iets ouder/jonger). ook omdat ik meerdere paarden op een dag wil bekijken.
wie weet zit daar toch iets tussen.

Adin

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:08

over 5 minuten haal ik de foto weg!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:08

slechte foto... maar staat helemaal niet verkeerd vind ik... (btw je bent helemaal niet dik hoor, zelfs niet zwaar gebouwd ;) )

volgens mij heb je echt een verkeerd beeld van een "mooi plaatje"

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:09

En zelfs daar heb je veels te korte beugels Adin (wat ik overigens wel begrijp op een jong paard :) )

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:10

dit was de beste haha, heb nog ergere, daar loopt het paard ook uit elkaar, die plaats ik 2 minuten, moment ff zoeken en ik mijn album plaatsen

veel te kort maar durfde ze niet langer te doen hahaha en ook nog ongelijk.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:12

Ik vind het helemaal geen vervelend plaatje Adin.
Ik had verwacht dat je veel zwaarder zou zijn ;)

Ik denk alleen dat het wat minder toont omdat je met je knieën ter hoogte van zijn schouders zit. Beugels te kort denk ik, en lijkt ook of het zadel te ver naar voren ligt.

Paard lijkt me ook aardig smal (weinig rompdiepte). En ook weinig front.

Eigenlijk moet je zijn hoofd en hals erafhalen (bedekken met je hand) en dan een paard met front aan de voorkant bedenken, dan was het plaatje super.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:13

yep, zo heeft een combinatie met mij en een paard er ook vaak uitgezien, Adin.

Paard moet iets meer body hebben. En zeker, dat komt ook met de jaren en training, maar dat vind ik moeilijk in te schatten. Mij lijkt dit paard in verhouding wat lange benen te hebben. Daar let ik bij de foto's in de advertentie goed op. ook probeer ik te letten dat ze wat breed zijn en de voeten ook wat breed neer zetten. dus 'veel bodem bedekken'.

edit: mooi voorbeeld vind ik joey in jouw profiel! lekker breed. kon daardoor ook wat kleiner zijn, denk ik!
nu nog een mix van iets groter en breder ;)
Laatst bijgewerkt door driebergen op 09-11-11 13:23, in het totaal 2 keer bewerkt

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:14

Adin schreef:
over 5 minuten haal ik de foto weg!

5 minuten? Hij staat er nu al niet meer op! Gelukkig heb ik hem nog net gezien.
Ten eerste: je hoeft je nergens voor te schamen.
Het totaalplaatje vond ik niet verkeerd hoor! Je past prima op dat paard.
Dit is wel een paard met hele lange benen en een beetje ielig (vind ik) dus dat
is denk ik wat jij ziet.
In je profiel staat een foto van Joey (1.67) en dat plaatje is mooier moet ik eerlijk
bekennen (en dan maakt die 10 kg. ook niet meer uit) dus zo zie je maar weer dat
een paard van 1.67 groter kan lijken dan een paard van 1.67.

Ik heb het nu genoeg gezegt en ga er mee stoppen. Je moet het natuurlijk ook helemaal
zelf weten.

Succes :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:15

Maar goed ik denk ook echt dat 1.74 het minimale voor haar is en dan moet het nog een paard met wat massa zijn :)

Ik denk dat dat wel een reeël zelfbeeld is :j (ik heb haar in het echie een keer ontmoet (voor haar zwangerschap) en ze is erg groot, met massa, dus niet dik :Y) )

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:17

listiglistje schreef:
Maar goed ik denk ook echt dat 1.74 het minimale voor haar is en dan moet het nog een paard met wat massa zijn :)

Ik denk dat dat wel een reeël zelfbeeld is :j (ik heb haar in het echie een keer ontmoet en ze is erg groot, met massa, dus niet dik :Y) )

fijn dat iemand het met mee eens is.

Het is dus ook niet nodig om nog zo'n afschuwelijke foto te plaatsen :o

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:18

GJ9 schreef:

Ik denk alleen dat het wat minder toont omdat je met je knieën ter hoogte van zijn schouders zit. Beugels te kort denk ik, en lijkt ook of het zadel te ver naar voren ligt.

Eigenlijk moet je zijn hoofd en hals erafhalen (bedekken met je hand) en dan een paard met front aan de voorkant bedenken, dan was het plaatje super.

haha, heb ook een slecht zelfbeeld op het moment door die kilo's dus voel me wel een olifant.
maar denk je nu nog steeds dat ik op die Sabino zou passen?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:19

*knip*

nog eentje, dan.....heel even.
;)
Laatst bijgewerkt door Adin op 09-11-11 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:20

@ Adin ik snap je helemaal hoor als je je beugels op Joey langer doet dan is het iid niet zo mooi meer, het misstaat niet.

Waar is die afschuwelijke foto, ik zoek me rot

GJ9

Beetje meer zelfvertrouwen mag wel hoor, Adin!

Ik denk nog steeds niet dat het over een paar cm schofthoogte moet gaan. De bouw van een paard is vele malen meer doorslaggevender voor een plaatje dan zijn schofthoogte. Dus ik denk echt nog steeds dat je jezelf tekort doet door alleen van die hele grote paarden te zoeken.

vencedor

Ik lees regelmatig dit topic mee. Jeetje wat een pech hebben somnige zeg..! Voor diegene die een niet zon groot paard zoekt weet ik een hele leuke. Ik heb hem zelf doorgereden en hij staat nu te koop (mijn zusje rijdt hem momenteel). 4 jarige donkerbruin bonte. 1.62 denkt dat hij nog wel wat groter wordt. Heel chique knap dier, valt echt op tussen andere paarden. 3 correcte gangen met een heel mooi voorbeen. SUPER karakter, heel ongecompliceerd vindt alles leuk en gezellig. Hij is nu een paar maanden onder het zadel en al mee geweest naar enkele BB wedstrijden en binnenkort start hij ook B dressuur. afstammeling is webster x Jazz ( jazz ben ik niet zeker van maar kan ik navragen). Voor extra info kun je pb-en naar PPD_tje of naar de verkoper Maverick.

edit: foto van mijn zusjes facebook geleend https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3683_n.jpg
Laatst bijgewerkt door vencedor op 09-11-11 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:22

tita schreef:
@ Adin ik snap je helemaal hoor als je je beugels op Joey langer doet dan is het iid niet zo mooi meer, het misstaat niet.

Waar is die afschuwelijke foto, ik zoek me rot

haha weg, maar er is een nieuwe, nog een minuut of 2 dan gaat ie ook weg :o

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:22

Adin schreef:
GJ9 schreef:

haha, heb ook een slecht zelfbeeld op het moment door die kilo's dus voel me wel een olifant.
maar denk je nu nog steeds dat ik op die Sabino zou passen?

Ik zou gewoon die man bellen en heel beleefd naar zijn lengte (en gewicht als je dat durft) vragen.
En vragen wanneer het paard gemeten is, en of ze nog erg gegroeid is (hoogte en breedte).

Ik ken meerdere paarden van nog geen 1,68 waar jij echt heel mooi op zou passen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:23

Welk paard is dit dan? Lijkt wel of je daar beter op past dan op Joey of ben ik nu gewoon ontzettend bijziend

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:24

Het verschilt inderdaad per paard, mijne is 1.70 en dat zou je haar niet geven als ik erop zit.
Maar als je ernaast staat denk je dat ze groter is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:24

driebergen schreef:
Ik neem aan dat kreupel, verreden en ongezond op geen enkel wensenlijstje staat.
toch worden die veelvuldig aangeboden, voor veel geld. dat maakt de zoektocht wel moeilijk.

Verreden mag van mij hoor en ongemanierd heb ik ook geen moeite mee.