driebergen schreef:Ik neem aan dat kreupel, verreden en ongezond op geen enkel wensenlijstje staat.
toch worden die veelvuldig aangeboden, voor veel geld. dat maakt de zoektocht wel moeilijk.
wat is er mis met een kritische blik? die hoeft zeker niet afgestompt te worden door medelezers, is mijn mening. Logisch dat het perfecte paard niet bestaat. je zal sowieso dingen bij moeten stellen aan je wensenlijstje. Alleen ben ik van mening dat de maker van die wensenlijst daar zelf voor kiezen. Dat bedoel ik te zeggen.
Tuurlijk is een kritische blik niet verkeerd en zeker niet als je vervelende ervaringen gehad hebt. Kreupel, verreden, ongezond of niet goed op de keuring > dan houdt het gewoon op. Ik heb er ook 3 laten keuren. 1 daarvan was goed maar kreeg later ook hoefkatrolontsteking (was nog maar 6), 1 goed met het proefrijden maar kreupel tijdens buigproef, 1 scheef bekken en die heb ik ook alle 3 laten staan. Maar 2 daarvan vielen buiten mijn eisenlijstje. 1 was 1.65 terwijl ik min. 1.70 wilde. 1 was 14 terwijl ik max. 10 wilde. Dit waren echter wel allemaal heeeeeeeele brave paarden en ik zou ze gekocht hebben als de keuring goed was.
Ik wil alleen maar zeggen dat een eisenlijstje een richtlijn moet zijn en je zeker moet kijken hoe het paard is. Nogmaals een paard van 1.67 kan groter lijken dan een paard van 1.74!
je post wijzigen
nou vooruit.
)
(ik heb haar in het echie een keer ontmoet (voor haar zwangerschap) en ze is erg groot, met massa, dus niet dik
)