Dacht dat het nog over de aanschaf ging.. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dacht dat het nog over de aanschaf ging.. ikke schreef:Yelly schreef:Heb jij je paard dan op een stal van 1000 Euro per maand staan, Ikke?
Als keuren en verzekeren je 3000 euri's kost, dan doe je toch echt ergens iets niet goed!
hpfan schreef:ikke schreef:Als keuren en verzekeren je 3000 euri's kost, dan doe je toch echt ergens iets niet goed!
neen tuurlijk kost keuren en verzekeren geen 3000 euro. ik wil gewoon zeggen dat ik naast de 3000 euro voor aanschaf nog wel geld opzij heb staan voor keuren en verzekeren (dus extra bovenop die 3000). en dan ook nog wat centje natuurlijk voor in nood, je weet immers nooit wat er gebeurt. ik kan gerust 5000 euro geven voor een paard, maar ik zoek ook maar een gewoon basic paard. en zoveel kost hij me niet per maand. hij komt immers op de weide te staan hier aan huis.
natuurlijk kan ik altijd verder sparen. ik ga gewoon op zoek en spaar intussen verder. ik zie wel wanneer ik op eentje bots die helemaal mijn ding is
hpfan schreef:in principe wel, want ik en mijn vriend (wij wonen samen) hebben besloten om zo'n 3000 euro als budget te voorzien, oke, we willen mss wel 500 meer geven. maar dat is het dan ook. je moet begrijpen mijn vriend heeft niets met paarden, het is mijn hobby, hij vind het wel oke dat ik weer een paard wil en zal er zeker ook voor zorgen en hem/haar graag zien (wat hij bij de vorige paarden immers ook deed). maar ja, we hebben nu eenmaal besloten dat 3000 de som is die we willen spenderen.
ik zal dan ook niet gaan kijken naar paarden die 5000 kosten, max ga ik kijken naar paarden van rond de 3500 want dat zou echt de max zijn dat we willen geven. nogmaals, ik zoek een gewoon normaal braaf paard, dat zou voor die prijs toch moeten te vinden zijn
hpfan schreef:ja, das wel waar als ik een tip krijg over een goed paard. tja dan wordt het moeilijk, we kunnen dat dan nog wel bespreken. en thuis staan is hier waar ik woon wel stukken goedkoper dan op pensionstal hoor. heb vroeger zelf nog op pension gestaan met mijn vroeger paard. betaalde toen 375€/maand en ze kregen maar 2 uurtjes weidegang per dag. heb even rondgekeken en onder de 350/maand vind je hier niets behalve dan een wei met schuilstal maar dan moet je toch nog alles zelf doen. dan vind ik persoonlijk dat ik beter af ben als ik mijn paard thuis kan stallen.
studiemiep schreef:Voor de mensen die nog op zoek zijn (vraagprijs van 6000 euro)..vond het opzich wel een hele leuke merrie om te zien. Staat in Noord-Holland
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/85444
ikke schreef:studiemiep schreef:Voor de mensen die nog op zoek zijn (vraagprijs van 6000 euro)..vond het opzich wel een hele leuke merrie om te zien. Staat in Noord-Holland
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/85444
Blijft blijkbaar toch moeilijk om zo'n jong paard gewoon naar voren te rijden; neus eruit! Kan natuurlijk voor de foto zijn (het gros heeft toch geen flauw benul) maar dat zadel op de schouder is dan wel weer niet zo handig... jammer hoor.
Iets steile schouder, tikkie kort in de achterhand, maar wel mooi compact. Allemaal niet wereldschokkend.
Bij-de-weg, ben jij een merriemens of zo? vrijwel alles wat je tips zijn meisjes......
dat kittige daar houd ik blijkbaar wel van.(was zelf meer opzoek naar een ruin, maar ja een fijn paard heeft geen geslacht voor mij en toen kwam er een dame op mijn pad..)
nathe schreef:pff ik vind weer maar weinigs interessant.
Zaterdag naar een florencio merrie kijken. (toevallig in België)
@Elynia, waar vind jij paarden in belgië? ik zoek bijna altijd in nederland want ik vind niets in ons
jumping landje
Maar het is inderdaad echt niet gemakkelijk om leuke paarden te vinden dieikke schreef:hpfan schreef:ja, das wel waar als ik een tip krijg over een goed paard. tja dan wordt het moeilijk, we kunnen dat dan nog wel bespreken. en thuis staan is hier waar ik woon wel stukken goedkoper dan op pensionstal hoor. heb vroeger zelf nog op pension gestaan met mijn vroeger paard. betaalde toen 375€/maand en ze kregen maar 2 uurtjes weidegang per dag. heb even rondgekeken en onder de 350/maand vind je hier niets behalve dan een wei met schuilstal maar dan moet je toch nog alles zelf doen. dan vind ik persoonlijk dat ik beter af ben als ik mijn paard thuis kan stallen.
En dat huis kost je geen hypotheek??
Elynia schreef:nathe schreef:pff ik vind weer maar weinigs interessant.
Zaterdag naar een florencio merrie kijken. (toevallig in België)
@Elynia, waar vind jij paarden in belgië? ik zoek bijna altijd in nederland want ik vind niets in ons
jumping landje
Ik vind er ook niet zo veel in België hoor, ben ook voornamelijk in Nederland gaan kijken, enkel deze
staat nu net dicht bij ons. Ik heb deze merrie niet van op internet maar via via, ik hou kapaza, 2ehands en
koopjeskrant vooral goed in de gatenMaar het is inderdaad echt niet gemakkelijk om leuke paarden te vinden die
ook nog eens gezond zijn. Denk dat we ongeveer naar hetzelfde opzoek zijn?
Edit: die merrie uit puurs?
hpfan schreef:ikke schreef:En dat huis kost je geen hypotheek??
jawel, maar daar woon je dan ook he, we hebben toch de plaats ervoor dus toch beter aan huis dan nog extra geld op stalling. ik vind niet dat je je hypotheek mag meerekenen als kost voor de stalling van je paard. nu betalen we evenveel en er staat geen paard op het land, of er nu een op staat of niet hypotheek blijft evenveel hoor.
en ik had het over pension die je niet kan vinden onder de 350. weide vind je genoeg aan beter prijs, maar die heb ik zelf ook dus ja

Het scheelt wel enorm dat mijn vriend wel fulltime werkt en hij betaalt dan ook het grootste deel van de vaste lasten van ons samen (huur enzovoorts) 

Ook moest ze met spoed weg, dus dat heeft ook meegespeeld
Mijn ambities gaan toch niet verder dan lekker buitenrijden en de basissport (als ik de B en L zou doorkomen ben ik zelfs al gelukkig)
Voor die doelen heb je naar mijn idee geen paard nodig van duizenden Euro's, ik zie echter wel heel wat 'gewone' paarden voor behoorlijke bedragen te koop staan (6.000-8.000)..