Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Als jij heel consequent bent en je hebt goede problemen, lijkt me dat geen probleem.
Maarja eigenlijk wel beter, maar denk dat het merendeel van de mensen het niet nog een keer probeert hoor..
) hij was weer heel braaf en heb hem wat meer aan het werk gezet en het ging lekker! Hij werd een stuk actiever (mag wel nog veeeeel meer, en wat vlugger/pittiger) en kwam van voor wat meer omhoog en werd lichter in de hand. Heb wel iets te lang gereden, iets langer dan een half uur ongeveer
Maar was echt helemaal de tijd kwijt. Wilde even afsluiten met een nette draf-stap overgang. Want hij heeft de gewoonte om helemaal uit elkaar te vallen en activiteit te verliezen in die overgang. Dus even zweepje over gepakt van stalgenootje en heb hem 1 tikje nog in stap gegeven en had een heel ander paard onder me
Overgang ging dus ook meteen perfect haha!
Dus toen lekker uitgestapt. Daarna heeft een stalgenootje me geholpen met afspuiten (vind ie nog heel spannend) en dat ging ook heel goed! En daarna heeft hij lekker op z'n landje mogen staan!!
Echt heerlijk om je paardje zo blij te kunnen zien!
Hij was op een gegeven moment aan het draven met staart recht omhoog, neus op de grond en een poging aan het doen om dravend een plukje gras mee te pikken
Hij was eigenlijk ook gewoon heel rustig en tevreden. Morgen mag ik lekker uitslapen en dan daarna kan hij lekker weer! 

En deze laatste was perfect! Dus donderdag met les zweepje er lekker bij! Hij wordt er wel een flink stuk voorwaartster/heter van, dus is even wennen, maar hij gaat wel lopen!
bit schreef:@ Jotoma: dat verschilt per paard. Tuurlijk gaan ze je wat uitproberen. Dat hoort erbij. Maar dat betekent heus niet altijd gratis rodeolessen hoor.Als jij heel consequent bent en je hebt goede problemen, lijkt me dat geen probleem.
Maar dat angstige gevoel dat ken ik wel hoor. Kan soms ook zo twijfelen! Word dan zo moe van mezelf.
alleen nu nog die achteruit gaan oefenen over een houten plaat en rubbermat etc oid en al dat goed gaat dan. gaan we weer eens een trailer proberen (wel een 2 paards) voorlopig heb ik het wel even gehad.
studiemiep schreef:@Iedereen paard is niet op de normale manier de trailer afgegaan maar omgedraait en gevallen (paard kan natuurlijk niet fatsoenlijk draaien in een 1.5 paards trailer!). Als ik had geweten dat de stal eigenaar dit van plan..dan was ik zelf nog wel gaan doormodderen..en mocht het dan toch nodig zijn dan had ik eerst overal stro en strobaalen neergeplempt om de kans op uitglijden/vallen en bezeren zo veel mogelijk te vermijden... (ze heeft overigens geen wondjes oid maar dan kan ze nog wel een kneuzing oid hebben opgelopen..) Heb daar benen en bil daarna wel met water afgespoelt en mevrouw vond het weer heerlijk om met het water te spelen...)

mijn plan is wat op de langere termijn
ongeveer een jaar
het is overigens mijn eerste eigen paard 
't is ook niet leuk als je zelf niks meer over houd..
Mijn ouders vinden het wel best, mijn moeder heeft vroeger zelf een paard gehad dus die vind het wel leuk en mijn vader begon gelijk er over dat ik wel een verzekering bij hem op zijn werd kon afsluiten voor hem
Hij is alleen niet beleert dus dat moet ik zelf gaan doen of laten doen wat weer geld kost. En vind het lastig dat je er echt elke dag heen moet, nu staat hij lekker op het land dus een dagje niet gaan is geen probleem maar in de winter komt hij weer op stal...
EllaBellaah schreef:Haha ik houd 80 euro per maand overMijn ouders vinden het wel best, mijn moeder heeft vroeger zelf een paard gehad dus die vind het wel leuk en mijn vader begon gelijk er over dat ik wel een verzekering bij hem op zijn werd kon afsluiten voor hem
Hij is alleen niet beleert dus dat moet ik zelf gaan doen of laten doen wat weer geld kost. En vind het lastig dat je er echt elke dag heen moet, nu staat hij lekker op het land dus een dagje niet gaan is geen probleem maar in de winter komt hij weer op stal...