Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 07:30

Joycebunny schreef:
Hoi allemaal!

Ik ben ook weer op zoek! Ben nu sterk aangetrokken door een stoere fjordenruin die hier ook nog eens in het dorp staat (door rugklachten kan m'n moeder niet te ver reizen).
Past volgens mij mooi binnen mijn eisen maar zie hem op de advertentie wel met een iets zwaarder bit, dus dat heb ik maar even gevraagd via mail.

Zo te horen loopt alles vrij goed bij jullie? :)

Super dat hij zo dicht bij staat! Hopelijk is het wat voor je, hou ons op de hoogte!

Amandaa_

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:18

@Joycebunny

Mijn fjordenmerrie Evie werd bij haar vorige eigenaren ook op een zwaarder bit gereden, heb dat er hier uit gehaald, en rij nu zonder problemen op een licht bitje. Bij Evie reden ze haar voor 'hun veiligheid' op dat bit. Zegt niet altijd alles, en je moet je er zeker niet door laten tegenhouden ! ^^

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:40

Elynia schreef:
Gisteren ben ik naar een 11jarige ruin gaan kijken. Hij loopt net M2 dressuur en de vraagprijs is €5500.
Het was echt een super braaf paard, ik voelde mij er ook direct goed op. Wel wat hij niet zo goed aan mij been, maar daar valt aan te werken.
Maar nu begin ik weer te twijfelen of ik 11 niet te oud vind en of de vraagprijs niet te hoog wordt.. Mijn budget was normaal lager maar ik vond hem zo leuk op de foto
dat ik toch maar ben gaan kijken. Er komen nog mensen kijken deze week dus ik moet ook nog eens snel een besluit nemen.
Als ik voor een 2e keer ga kijken moet ik eigenlijk al beslissen want anders is de kans nog groot dat hij weg is, en het is erg
ver rijden voor ons.. Weet echt niet meer wat ik nu moet doen, vanavond nog een nieuwe afspraak maken of niet
Iemand raad? :o

Gewoon een bedrag bedenken waarvoor je hem wel echt zou willen hebben, dat bieden. Doen ze dat niet, lekker laten staan, niet een hand vol maar een land vol. Ik heb nu ook gevonden wat ik zocht en heb daar 1,5 jaar over gedaan. Was wel een paard in een veel hogere prijsklasse maar het spel geldt voor elke prijsklasse. Ga regelmatig mee met mensen paarden kijken en beoordelen en heb nog nooit een paard voor de vraagprijs meegenomen. Niet te graag willen, redelijk bod doen, voet bij stuk houden en dan wachten en lukt het niet verder kijken.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:20

Ow fijn een fjordje, die vind ik ook erg leuk! Als ik later een kindje heb krijgt die zeker een leuke fjord :P

Wij gaan vrijdag voor de 2de keer naar de Flemmingh merrie kijken!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:47

ja daarom dat ik het even vraag via mail, wil hem niet meteen wegklikken omdat ie een zwaar bit inheeft :)
Fijn JulieDR! Hopelijk wordt het wat!

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:16

Ik heb besloten toch terug naar de 11jarige te gaan kijken :) Ik krijg hem niet uit mijn hoofd.
Prijs is nog bespreekbaar voor een goede thuis en het klikte gewoon, morgen afwachten of dat nog steeds zo is.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:18

veel succes dan morgen!

Een antwerpenaar zie ik :D waar ga je ergens kijken?

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:23

Joycebunny schreef:
veel succes dan morgen!

In Nederland, deze http://link.marktplaats.nl/452146137 :)
Een heel eindje rijden maar we hebben het er voor over, hier in Antwerpen vind ik momenteel echt niets..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:29

Elynia schreef:
Joycebunny schreef:
veel succes dan morgen!

In Nederland, deze http://link.marktplaats.nl/452146137 :)
Een heel eindje rijden maar we hebben het er voor over, hier in Antwerpen vind ik momenteel echt niets..

Hhhmmm, er gaat hier een oranje lampje aan........

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:42

Citaat:

Dat klinkt niet zo goed? ;( Of begrijp ik je reactie niet helemaal? Ik heb je even een pb gestuurd..

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:50

JulieDR schreef:
Ow fijn een fjordje, die vind ik ook erg leuk! Als ik later een kindje heb krijgt die zeker een leuke fjord :P

hihi als ik later een kind krijg komt er echt geen fjord bij mij komt er een welsh :)

maar helaas voor mij nu niet, ik blijf advertenties kijken voor een paard en ga dit hemelvaartweekend met mijn zus en vader praten hoe we nu verder gaan..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:06

Elynia schreef:
Citaat:

Dat klinkt niet zo goed? ;( Of begrijp ik je reactie niet helemaal? Ik heb je even een pb gestuurd..

Afstamming vraagt om oplettendheid, vandaar een oranje lampje, geen rood lampje. Je hebt een PB met uitleg.

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:11

grrr we ouden morgen een paardje gaan kijken krijg ik net weer een mail dat het paard net verkocht is.
vanmorgen werdt nog bevestigd dat we morgen konden komen kijken.
Moet ik morgen weer tegen m´n dochter zeggen dat het niet doorgaat dat worden weer dikke tranen.

als iemand een leuk paardje weet die rustig is bij buitenritten ook nog wat dressuur kan met een maximum leeftijd van zo´n 15- 16 jaar en max. 1,70 laat het weten. maar k heb wel een laag budget.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:23

Jammer hobbyboerin! Maar begrijp de verkopers ook wel dat ze verkopen als ze de kans hebben natuurlijk :)

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:40

snap ik ook wel. maar het is weer zo´terleurstelling en eigenlijk heb ik wel zoiets van vertel dan dat er kijkers komen en dat je daarna contact opneemt als het paard nog niet verkocht is dan is de teleurstelling niet zo groot.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:43

Elynia schreef:
Ik heb besloten toch terug naar de 11jarige te gaan kijken :) Ik krijg hem niet uit mijn hoofd.
Prijs is nog bespreekbaar voor een goede thuis en het klikte gewoon, morgen afwachten of dat nog steeds zo is.

Even de adv. bekeken en snap helemaal dat je hem niet uit je hoofd krijgt! Hij is heel mooi, succes!

@ ikke benieuwd waarom oranje lampje!?!

Hobbyboerin balen zeg! Elke keer de kids teleurstellen is ook zo was :S

Nou ik geloof niet dat ik het verhaal van vrijdag heb verteld, maar voor de gene die ik wel heb verteld! WE ZIJN WEER IN ONDERHANDELING:D:D:D
Laatst bijgewerkt door Alice13 op 31-05-11 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:45

Ja tuurlijk, zou ook teleurgesteld zijn :)

Ow leuk Alice, welk paard?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:52

Een hele leuke merrie, waar we vrijdag zijn wezen kijken. Ik zeg nog niet dat het wat wordt, ik weet niet of we er uit komen, hoop het wel maar we zijn weer in onderhandeling. Deze gaan we volgende week weer voort zetten. DUS ik moet weer een hele week wachten. :=

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:01

ik heb vrijdag een paint merrieveulen gekocht, helaas moet ik nog een paar maanden wachten tot het beestje hier op de boerderij komt,ze loopt nog bij de moeder. maar ik ben erg erg blij mee! ik heb haar gekocht bij mensen waarikvoorheen op deboerderij meewerkt,en nu hadden ze de moeder gekocht en ze wisten datze drachtig was.. ik was daar vorige week en was meteen verlieft op het beestje!
nu maar aftellen tot oktober...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:02

Spannend Alice! Ben wel benieuwd hoor :D

Gefeliciteerd robunny!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:05

Robunny, gefeliciteerd! Wordt jij ook een soort van mama! Moet je nog veel voorbereiden voor haar komst? oh en wij houden hier van foto's :o

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:13

robunny gefeliciteerd
alice13 suc6 volgende week
zaterdag naar een ander paardje kijken hopen dat dat wel door gaat.

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:24

dank jullie! ik voel me idd ook al een beetje mama,ben volop bokt aan het afstruinen naar opvoedings adviezen. voorbereiden valt wel mee ze komt gewoon bij onsop de boerderij staan tussen het jongvee,voer zat met 80 ha landbouwgrond:P
ze heeft overigens vrij weinig weg van een paint:P
Afbeelding
Afbeelding

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:29

ah die ribjes! this echt nog een baby, dat hoofdje, snap dat je daar verliefd op wordt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:55

Alice13 schreef:
@ ikke benieuwd waarom oranje lampje!?!

Een puntje van aandacht in de advertentie. Gaat goed komen.