slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:42

Ik ga het nog een keer proberen. Massy, hoe zou een paard kunnen weten hoe "de dood" ruikt? Welke referentie heeft het paard daarvoor? En wat bedoel je met "zo doodgemaakt"? Zowel spuitje als slacht is snel gebeurd, je moet als eigenaar echter wel opgewassen zijn tegen een verschrikkelijke gebeurtenis als inslapen of slachten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:55

chevax, het valt niet mee hoor! Hihi!
Ik begrijp wat je bedoeld maar wij worden volgens mij niet begrepen, ze lezen geen 1 berichtje door en knallen alles erop.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:56

chevax schreef:
Ik denk dat er in het slachthuis wordt geroepen "schiet eens op met dat paard, de frituur op de hoek heeft frikandellen nodig!" Knipoog

ROFL

wat is het met jullie en slachten en eten?
Je kunt je paard laten slachten en daarna alsnog naar de rendac bregen..ik snap jullie echt niet hoor..
edit: er is trouwens ook al 15 keer aangehaald dat ie either way in stukjes terechtkomt, slager is dan nog netter zelfs...
en hij word of op gegeten of als brandstof voor jouw energiebedrijf...dus hoe hard ie ook werkt..hij komt toch op je bord of via je stopcontact terug...
En ja dit slaat vooral op jouw reactie lena_girl
Vandaar dat de LEER LEZEN reactie op de goede plek staat....

Wat maakt het dat jij wel zo veel beter weet van wat er gebeurt in een slachthuis? Omdat je een of ander eng verhaal hebt gehoord? Ik geloof het niet, zal vast voorkomen maar er zijn meer en veel meer zelfs slachthuizen waarbij je niet van die idiote opmerkingen voorbij zal horen komen.

Dus...dat je het zielig vind..fijn jouw eigen mening mag je vooral hebben. Maar je haalt nutteloze argumenten aan....
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 22-05-07 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:58

Ja Es79, ik snap het ook niet, hoor. Ik zou werkelijk willen dat het waar is: je paard moet worden ingeslapen, je belt de DA die direct komt, ondertussen heb je Rendac gebeld (die komen direct, maar wachten in zwart pak op gepaste afstand). Je loopt met je paard naar de plaats die je van te voren met zorg hebt uitgezocht, terwijl zijn paardenvriendjes- en vriendinnetjes toekijken. Geen stress, geen ellende en alles gaat volgens 't boekje. Dat zouden we wel willen, maar 't gaat nu eenmaal niet.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:00

chevax schreef:
Ja Es79, ik snap het ook niet, hoor. Ik zou werkelijk willen dat het waar is: je paard moet worden ingeslapen, je belt de DA die direct komt, ondertussen heb je Rendac gebeld (die komen direct, maar wachten in zwart pak op gepaste afstand). Je loopt met je paard naar de plaats die je van te voren met zorg hebt uitgezocht, terwijl zijn paardenvriendjes- en vriendinnetjes toekijken. Geen stress, geen ellende en alles gaat volgens 't boekje. Dat zouden we wel willen, maar 't gaat nu eenmaal niet.

echt wel...
nog net niet in zwart pak, maar als jij er 500 euro voor wil dokken staan zij op afgesproken tijdstip klaar en wachtend om jouw paard in een mooie afgedekte zwarte trailer te leggen..
paardenvriendjes en vriendinnetjes en het mooie plekje is aan jou...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:00

chevax schreef:

Inderdaad, het zou het mooiste zijn maar zo werkt het niet!
Maar ik geloof dat de meeste dat toch voor ogen hebben! Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:06

't Is wel zo als Lotteke zegt, als je betaalt, kan er een boel. Maar dat is volgens mij niet de insteek van de meesten hier de die ideale situatie schetsen.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:08

chevax schreef:
't Is wel zo als Lotteke zegt, als je betaalt, kan er een boel. Maar dat is volgens mij niet de insteek van de meesten hier de die ideale situatie schetsen.

haha, nee het klopt hoor...het liefst gaat ie op zn favo plekkie met al zn vriendjes en vriendinnetjes erbij, hinnikt ie nog zacht en galopeert ie weg in de eeuwige groene grasvelden. Word ie daarna in een mooi pakkie heeel voorzichtig opgetild op een mooie koets en word ie daarna begraven op een gigantisch kerkhof met een grote steen waarop staat:

"RIP mn lieve vent!
Blacky 4 evah"

ofzo Clown

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:10

Hier rust mijn allerliefst Kataklopje, die niet in de frikandellen terecht is gekomen!

Die eeuwige, groene grasvelden: staat 't gras daar toch niet te hoog? Moet er niet aan denken dat'ie in het hiernamaals nog hoefbevangen raakt!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:11

het komt erop neer,het is altijd vreselijk je lieveling te verliezen........je wil het op de VOOR HET PAARD zo eerlijk mogelijke manier doen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:11

Ben ik nog op tijd voor de koffietafel of zitten we al aan de frikandellen Doei!
Clown

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:12

BitchyWitchy schreef:
Ben ik nog op tijd voor de koffietafel of zitten we al aan de frikandellen Doei!
Clown

ROFL

Nee, het is stoofvlees! Bloos

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:13

chevax schreef:
Hier rust mijn allerliefst Kataklopje, die niet in de frikandellen terecht is gekomen!

Die eeuwige, groene grasvelden: staat 't gras daar toch niet te hoog? Moet er niet aan denken dat'ie in het hiernamaals nog hoefbevangen raakt!

Huilen van het lachen Sorry!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:13

Volgens mij kun je aan deze koffietafel best een frikandel speciaal krijgen, hoor.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:14

koffietafel met DROP!! En ondertussen FOTOS kijken.
en we gaan vandaag de kamer VERVEN
en WINEGUMS eten
en naar een VIOOL concert luisteren..

sorry kon t niet laten Nagelbijten / Gniffelen

en het is bijna half 11, frikandellen tijd dus!!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:16

Bitterballen, daar zit toch ook wel wat paardenvlees in? Wacht, ik gooi er een paar bij de frikandellen in het vet.
Es, geef jij het bordje met snacks even door? Pak ik de mosterd nog even.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:17

lotteke schreef:
koffietafel met DROP!! En ondertussen FOTOS kijken.
en we gaan vandaag de kamer VERVEN
en WINEGUMS eten
en naar een VIOOL concert luisteren..

sorry kon t niet laten Nagelbijten / Gniffelen

en het is bijna half 11, frikandellen tijd dus!!!

Als ik de PennyPlus uit heb, zal ik 'm dan aan jou sturen? Lachen

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:17

chevax schreef:
Bitterballen, daar zit toch ook wel wat paardenvlees in? Wacht, ik gooi er een paar bij de frikandellen in het vet.

zullen we een bitterballen & frikandellen mét vlees topic aanmaken in HK? anders krijgen we hier zo ruzie Clown

en jaaah!!! die wil ik mahn!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:18

Bitterballen is toch net als een kroket??? Dus ja hoor, Kataklopje zit ook in de bitterballen Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:19

Alle gekheid op een stokje; 't is wat Snoevie zegt, je moet de juiste beslissing voor het paard nemen, niet voor jezelf. En of dat nu slachten of een spuitje is, als je maar zorgt dat het "welzijn" (raar woord in dit geval) van het paard voorop staat.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:19

lotteke schreef:
chevax schreef:

zullen we een bitterballen & frikandellen mét vlees topic aanmaken in HK? anders krijgen we hier zo ruzie Clown

en jaaah!!! die wil ik mahn!

Ik doe mee!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:20

Mijn geliefde kataklop!
Herdacht in de magen van jan en alleman,
voor eeuwig en altijd een feit,
jij bent in de kroktetten, frikandellen en bitterballen bereid!

En dat is een mooie openingszin voor het topic Clown

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:21

BitchyWitchy schreef:
Bitterballen is toch net als een kroket??? Dus ja hoor, Kataklopje zit ook in de bitterballen Haha!

Bamihap, nasischijf,...? Of zit FiFi daar in?

HummerTime

chevax schreef:
Alle gekheid op een stokje; 't is wat Snoevie zegt, je moet de juiste beslissing voor het paard nemen, niet voor jezelf. En of dat nu slachten of een spuitje is, als je maar zorgt dat het "welzijn" (raar woord in dit geval) van het paard voorop staat.

Ja, dat roepen we de hele tijd al, maar dan komt er weer een horde penny's voorbij die slachten bij voorbaat al sjielugh vinden....

Iemand nog een hamburger???? Koe

HummerTime

lotteke schreef:
Mijn geliefde kataklop!
Herdacht in de magen van jan en alleman,
voor eeuwig en altijd een feit,
jij bent in de kroktetten, frikandellen en bitterballen bereid!

En dat is een mooie openingszin voor het topic Clown

ROFL ROFL ROFL