Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rose_Sonny schreef:Ik ben zelf van mening dat je zadel op je paard moet passen voordat je er voor de eerste keer op stapt. Als het niet of maar half past, dan zijn de eerste ervaringen met een ruiter gelijk geassocieerd met pijn.
Ik heb dan ook een zadel gekocht en laten aanmeten, maanden voor ik erop ging. En vlak voor ik erop ging nog een keer laten nakijken en aanpassen.
Sjafrane schreef:Ik heb even een vraagje hoe doen jullie het met het eerste zadeltje. Passen kan tot een bepaalde hoogte natuurlijk. Zelf heb ik de gedachten om eerst een vs zadeltje te gebruiken wat zo goed mogelijk ligt en als ze dan beetje links en rechts stappen draven galop kent. 1 bij een zadelmaker te kopen. Alleen nu komt het dilemma mijn merrie heeft veel schouder en is compact. Het is echt voor de eerste paar maanden dat alles een beetje bevestigd kan worden en zelf heb ik niks meer
theadora99 schreef:Ik heb wel een beetje meegepraat in het begin, maar al snel gingen jullie veel sneller dan wij haha. Wij hebben rustig doorgewerkt met grondwerk, hij heeft 2 maanden vakantie gehad op de wei, nu staan ze weer meer binnen en heeft er laatst voor het eerst iemand op gezeten. Hij vond het allemaal wel best. Rondje gestapt, toen was het wel mooi geweest maar hij was niet erg onder de indruk. Nu zit mijn zoontje er wekelijks op (die is net 2) en is hij al gewend aan het zadel en dingen op/over/boven hem. We willen nu langzaam verder uitbreiden. Zelf wil ik eerst >20 kilo afvallen voor ik erop stap, maar wij zetten inmiddels ook stappen haha
Zosamaja schreef:Tof om te lezen dat iedereen zo voortvarend bezig is geweest dit jaar!
Hoe vaak doe je iets met Mick Chicken01? Is het dan rijden of wissel je af met andere dingen?
Zonde Snorkel dar je zelf in de lappenmand zit, en bij jou paddestoelen op z'n koppie groeien.. herfst is voorbij of niet dan.. hoop dat het snel wegtrekt voor jullie!
Ik ga opschieten, zo op buitenrit. Fijne dag!
[ Afbeelding ]
Hierboven staan Pien en ik samen, onze 5e keer onder het zadel. Knappe meid en lekker buitenritje gemaakt.